Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Kort fortalt, vi leier bolig som nå skal selges. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe den fordi den passer perfekt til oss, pluss at vi da slippet enda en flytting. Men vi får ikke lån fordi vi ikke har fast jobb noen av oss. Jeg på aap pga sykdom, men han er arbeidsledig. Nå har det dukket opp en jobb jeg absolutt tror han kan få, men han vil ikke søke :-O Han har ikke LYST på den fordi det er et callsenter. Så fordi han nekter denne jobben får vi ikke lån og må flytte. Føler absolutt han saboterer! Er jeg urimelig dersom jeg stiller opp et krav om at han søker eller så får han ordne sin egen plass å bo når vi må flytte? Ja... jeg har skrevet om han før. Vi har et elendig forhold så kanskje er dette min mulighet til å endelig få en billett ut..... Anonymous poster hash: 9b249...345
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Tror kanskje ikke jeg ville kjøpt bolig sammen med en jeg hadde et elendig forhold med uansett... Anonymous poster hash: 40c73...e37
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Veldig dårlig idè å kjøpe hus sammen med en mann du har et elendig forhold til. Mye mer stress om forholdet ryker om et år når dere da må igang med å selge hus fordi ingen har råd til å sitte med det alene osv. Er kanskje det mannen innerst inne tenker på også, at med deres elendig forhold er det tøysete å kjøpe hun sammen? Anonymous poster hash: 9fea2...3c5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Jeg hadde krevd at mannen tok en jobb uansett hva det var. Man er da voksen. Jeg hadde en skikkelig møkkajobb selv rett etter studiene, men det var det jeg fikk. Kunne aldri ha takket nei for å sitte hjemme og glo. Så jeg hadde nok ikke godtatt det. Anonymous poster hash: 89aa9...e98
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Tror jeg hadde kvitta meg med han uansett når han ikke gidder å jobbe. Man kan ikke alltid få jobben man ønsker. Jeg har absolutt IKKE drømmejobben, på et callsenter forresten, men jeg gjør det fordi jeg må jobbe og ha en inntekt. Er en del av voksenlivet det! Anonymous poster hash: 45c15...64f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Hvis forholdet ikke er noe å bygge videre på kan dere da ikke kjøpe hus sammen! Huff.. Anonymous poster hash: 1a362...601
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Jo.. dere har rett, veldig dumt å gå på et huskjøp med det dårlige forholdet. Jeg har jo egentlig inni meg bestemt meg for at vi ikke har en fremtid sammen. Har bare vært så vanskelig å bryte ut fordi jeg samtidig synes synd på ham ;-) Så kanskje er det på tide nå. Kanskje er det det som skjer nå. HI Anonymous poster hash: 9b249...345
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Dere må snakke sammen, og du må høre. At du mener boligen er perfekt betyr ikke at mannen har samme oppfatning, og når man skal kjøpe bolig må man faktisk være enige, da hjelper det lite at den ene bare vil det så uendelig mye. Her er det to ulike problemstillinger som flere tar opp: 1. dere har et elendig forhold - du vurderer å gå fra han 2. både du og mannen går nå hjemme, av ulike grunner Jeg må si, til mannens forsvar, at det kan likeså godt være at han føler du saboterer familien, ved å legge den økonomiske byrden på han. Det er klart at sykdom ikke er selvforskylt, men jeg tror jeg hadde vært bitter om min hverdag ble preget av partnerens sykdom, både mentalt og økonomisk. At han ikke vil jobbe på call-senter er en annen diskusjon. Jeg ville vurdert den situasjonen ut ifra faktorer som hvor lenge han har gått ledig og andre jobbmuligheter. Om hn har andre muligheter innen kort tid er det urimelig å kreve at han SKAL ta enhver jobb for å please deg og ditt ønske om boliglån NÅ. Om han år gått ledig lenge og det er få utsikter kan man legge MYE mer press på han! Alt i alt, jeg er enig i at det er et MEGET dårlig utgangspunkt å kjøpe hus sammen med noen man vurderer å forlate. Det virker for meg som du kun er opptatt av din egen situasjon og dine behov, og ikke tenker på hvordan mannen har det. Hvordan takler han å leve med en kronisk syk person, hvordan takler han arbeidsledighet, hvordan har han det oppi det at dere sliter? Dersom man har valgt å dele livet med noen og få unger, skylder man dem såpass at man viser dem empati og forsøker å se verden gjennom deres øyne engang i blandt. Det virker for meg som om det er totalt fraværende hos dere. Anonymous poster hash: cf953...c34
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Hvis han søker og får jobben, må han vel ha vært ansatt en stund før han får lån? Anonymous poster hash: e1b09...ac4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå