Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Jeg skal begynne å trene og spise sunt, og få en kickstart med diett. Har blitt anbefalt fitnessdiett av ei venninne som driver med det. Tenker en dagsplan som dette: Frokost: Proteinshake (diet) blandet med vann og et par jordbær. Lunsj: ca 150 g kyllingfilet med masse grønnsaker og litt brun ris Middag: ca 150 g karbonadedeig og masse grønnsaker. Litt kesam/cottagecheese m/jordbær til dessert Kvelds: proteinshake og 1-2 egg Skal dette kunne gå i 3-4 uker? Noe jeg mangler? Takk for svar 😊 Anonymous poster hash: c5dee...857
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Dytt 😊 Anonymous poster hash: c5dee...857
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Blir jo fryktelig ensformig hvis du kun skal leve på det i fire uker. Bør ha med fisk i planen din og synes jeg, eller i det minste tilskudd av vitaminer og omega 3 hvis du ikke skal spise noe annet. Er det kalorier du teller eller karbohydrater? Det er vesentlig i forhold til hva og hvor mye du kan og bør spise. Synes uansett det høres lite ut. Skal du ned i vekt så bør du ha mange og mindre måltider. Heller bytte ut shake med en salat, f.eks, som metter bedre og er sunnere. Bruk nøtter og frø i salaten, urter og krydder for smak, og litt olivenolje som dressing så får du i det masse gode fettsyrer og vitaminer som kroppen trenger. Du kan lage salaten magrere ved å bruke vinaigrette i steden for olje, og bruke f.eks røkelaks og skinke i, for å få proteiner og omega 3. Men det er meg da, jeg kan ikke tenke meg å leve på slankeshake, det høres grusomt ut. Husk å drikke masse vann. Anonymous poster hash: d14ea...3a2
Monica Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Skal du starte å trene, og kutte drastisk ned på karbohydrater, kan dette bli utrolig tøft, og slitsomt. Spiser jeg så lite karbohydrater, så har jeg ingenting å gi på trening. Og omega 3? Og ellers blir det for lite mat, og for lite vitaminer du da trenger. Hadde nok spist mat istedenfor proteinshaker. Grove knekkebrød med makrell i tomat, veldig godt og sunt.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Ikke gjør så store omveltninger på en gang. Hva er egentlig poenget med den kickstarten? Å nå målet ditt en uke tidligere enn du ellers ville gjort? Du trenger energi for å trene. Hvis du ønsker deg et liv med bedre helse så finn et bra kosthold du kan trives med over lang tid. Ikke forsøk å få det helt perfekt og ikke bry deg om at endringene ikke kommer så fort. Anonymous poster hash: 94a02...bca
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Det går HELT fint i 3-4 uker. Stagnerer du eller går på veggen unner du deg et oppkarbingsmåltid. Jeg ville i tillegg tatt en god dose omega3 hver dag og gjerne byttet ut kyllingen med fisk halve uken. Hvit fisk bidrar til å omdanne hvite fettceller til brune Anonymous poster hash: 18ba8...46d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Jeg var ganske sunn og veldig godt trent for 1,5 år siden 😉 Fikk barn og fikk ikke tid og energi til å fortsette treningen. Og spiste "vanlig" og MYE mat siden jeg ammet 😜 Men jeg trenger altså denne kick starten. Jeg har for øvrig tenkt å bytte litt på kylling, karbonadedeig, svin og forskjellig hvit fisk. Det jeg nevnte, var ment som et eksempel. Takk for de andre gode tipsene! Jeg tenker at blir det for lite mat, merker jeg det ganske fort, og legger til et måltid ekstra. HI Anonymous poster hash: c5dee...857
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Jeg startet på en proteinrik diett for tre uker siden! Slik ser en typisk dag ut- Frokost: kulturmelk og mager kesam blandet sammen med litt havregryn, blåbær og litt hakkede mander. Eller mager cottage cheese med sukkerfritt syltetøy Lunsj: 100 gram stekt kyllingfilet med masse grønnsaker, feks broccoli, blomkål, sqash, stangselleri og paprika. Gjerne med en dæsj gresk matyoghurt og soyasaus. Mmmm... eller en omelett eller noe annet med egg. Middag: Fisk eller rent kjøtt med masse grønnsaker. I tomatsaus eller kokosmelk osv.. Kveldsmat: 2 Grove knekkebrød med noe pålegg. Gjerne ost og skinke. Har rast ned i vekt, jeg har ikke veid meg men tipper jeg veier 5-7 kg mindre. Merker at jeg begunner å bli litt lei, og spiste et polarbrød til lunsj i dag. Kommer sikkert til å trappe litt opp med karber, men skal fortsette å trene!! Anonymous poster hash: 2ad63...4f7
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Du får høre med mr.Fotballfrue... han skal vistnok ha sååååå peiling.... men pass på å skrive masse ros om fru fotballfrue når du skriver til han, hvis ikke blir kommentaren slettet. Anonymous poster hash: 276e7...d2f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Mange har fått bedre helse og vektnedgang etter og ha lagt om til paleokosthold, i tillegg slipper man bryet ved å telle kalorier og man spiser seg mett og god http://www.paleoliv.no/om_paleo/ Anonymous poster hash: e78b5...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå