Gå til innhold

Jogging, hva trener man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk baby for 4 måneder siden og skal begynne å trene nå, vurderte trenings studio, men hallo, kan jo faktisk gjøre (nesten) alt det samme, bare ute i det fri, og pluss pluss GRATIS (liker det)

Men hva trener man egentlig når man jogger? Jeg har alltid vert tynn og ikke trengt å tene egentlig. Men har aldri hatt serlig med former. Men nå endelig har jeg fått litt lår og rumpe (pluss pluss) men og en skikkelig bilring rundt magen (ikke så pluss) men nå skal det bli andre saker! Jeg skal trene, spise Sundt og variert! Så....jeg vill beholde rumpen...men vekk med mage og ALLLT for store hofter! ( ps, har veldig høye hofter, så nå er de blitt veldig synlig pga litt svangerskaps fedme :) noen som vill dele erfaringer tips og råd? Ha en strålende kveld videre, og takk på forhånd !

Anonymous poster hash: d04f1...565

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Last ned appen 30-20-10! Det er en kjempebra intervallapp, som veileder deg mens du løper.

Løpe rolig 30 sek, moderat 20 sek og hurtig 10 sek.

Intervalltrening er tidbesparende, forbrenner masse kcal og har en etterforbrenning på opptil 24 timer.

Selv løper jeg ofte intervaller, løper da enten med ovennevnte eller 8x4. Det er en intervallmetode utarbeidet av skilandslagets treningstopp om jeg ikke tar helt feil! VELDIG effektiv, tar 15 min!

Løper fort 8 sek, hviler 8 sek, gjentar 8 gng, så to min pause, gjentar dette 4 gng!

Om du er nybegynner kan du starte med 2 repetisjoner.

Jeg gidder heller ikke treningsstudio, trer på meg joggeskoa og trener gratis uten tilskuere i det fri:)

Lykke til, og gratulerer med baby:)

Skrevet

Last ned appen 30-20-10! Det er en kjempebra intervallapp, som veileder deg mens du løper.

Løpe rolig 30 sek, moderat 20 sek og hurtig 10 sek.

Intervalltrening er tidbesparende, forbrenner masse kcal og har en etterforbrenning på opptil 24 timer.

Selv løper jeg ofte intervaller, løper da enten med ovennevnte eller 8x4. Det er en intervallmetode utarbeidet av skilandslagets treningstopp om jeg ikke tar helt feil! VELDIG effektiv, tar 15 min!

Løper fort 8 sek, hviler 8 sek, gjentar 8 gng, så to min pause, gjentar dette 4 gng!

Om du er nybegynner kan du starte med 2 repetisjoner.

Jeg gidder heller ikke treningsstudio, trer på meg joggeskoa og trener gratis uten tilskuere i det fri:)

Lykke til, og gratulerer med baby:)

Tuusen takk for svar !!! Dette skal prøves med det samme idag når gubben kommer hjem! Hørtes faktisk litt gøyt ut og, hihi 😊

Skrevet

For det første - at du alltid har vært tynn og derfor ikke trengt å trene er svada. Det er svært mange andre grunner til å trene enn overvekt.

Koster noen kroner men kjøp deg en TRX (slynge) til å trene litt styrke hjemme ved siden av løping. Og når du snakker om rumpe - løping er elendig rumpetrening hvis du ikke supplerer med styrke.

Skrevet

Er spørsmålet hva eller hvordan trener du jogging?

Anonymous poster hash: 9da98...ed9
Skrevet

Mitt råd er å finne aktiviteter som du liker. Jeg jogget 3 ganger i uka i 3 år, men egentlig likte jeg det ikke. Til slutt orket jeg ikke mer og gav opp. Nå har jeg tatt opp trening på ny. Nå spiller jeg diverse ballspill sammen med andre. Jeg har aldri vært i bedre form og nå gleder jeg meg til hver treningsøkt. Min erfaring er at det ikke er så nøye hvilken aktivitet du velger bare du får opp hjertefrekvensen og svetten frem kobinert med et sundt kosthold så kommer kroppen av deg selv.

Anonymous poster hash: 40574...f31
Skrevet

For det første - at du alltid har vært tynn og derfor ikke trengt å trene er svada. Det er svært mange andre grunner til å trene enn overvekt.

Koster noen kroner men kjøp deg en TRX (slynge) til å trene litt styrke hjemme ved siden av løping. Og når du snakker om rumpe - løping er elendig rumpetrening hvis du ikke supplerer med styrke.

Selvfølgelig trenger ALLE å trene. Men jeg er 19 år, og var 18 når jeg ble gravid. Og trening stod ikke å min første plass på listen desverre, og jeg så meg ikke "NØDT" til å trene pga jeg likte kroppen min veldig godt. Ble feil av meg å skrive at jeg ikke trengte, så beklager det.

Hi

Skrevet

Er spørsmålet hva eller hvordan trener du jogging?

Anonymous poster hash: 9da98...ed9

Hvordan

Skrevet

Mitt råd er å finne aktiviteter som du liker. Jeg jogget 3 ganger i uka i 3 år, men egentlig likte jeg det ikke. Til slutt orket jeg ikke mer og gav opp. Nå har jeg tatt opp trening på ny. Nå spiller jeg diverse ballspill sammen med andre. Jeg har aldri vært i bedre form og nå gleder jeg meg til hver treningsøkt. Min erfaring er at det ikke er så nøye hvilken aktivitet du velger bare du får opp hjertefrekvensen og svetten frem kobinert med et sundt kosthold så kommer kroppen av deg selv.

Anonymous poster hash: 40574...f31

Takk for tips :D

Skrevet

Jogging er fantastisk for å få flat(ere) mage. Jeg har trent mye og mye ulikt gjennom årene, men jogging er det eneste gjør og holder magen min flat. Dersom jeg ikke jogger på 2-4 uker, men fortsetter med styrke og mageøvelser, vil magen min begynne å bule litt mer utover igjen.

Men hun som svarer over her ang rumpe har helt rett, jogging hjelper veldig lite for å ha en rund og spretten rumpe. Da må du gjøre styrkeøvelser som f.eks. knebøy.

Anonymous poster hash: e5923...176
Skrevet

Jogging er i hovedsak nesten bare kondisjonstrening det. Du trener hjertet, får god kondisjon og livskvalitet. Du vil bli sterkere i bena, men lårene vil sikkert bli tynnere, om du beholder rompa di vet jeg ikke hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...