Gå til innhold

Hvor lenge brukte deres små nattbleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: d14e0...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sluttet på dagtid for 2 år siden, men bruker enda på natt, 4.5 år. Begynner å få flere tørre netter nå, så jeg håper snart han kan slutte.

Anonymous poster hash: e73a4...a19
Skrevet

Slutta med bleie på dagen høsten 2013, 3 år gammel. Nattbleia kutta vi ut sommeren 2014 nesten 4 år gammel. Kunne slutta med den mye tidligere men ville vente til det var lettere å tørke dyner og slikt ved uhell. Har ikke hatt ett eneste uhell etter slutt på natta. Men har slite endel med uhell på dagtid i perioder, men ser ut til å ha løsna der og nå

Anonymous poster hash: 8655e...bf5
Skrevet

I ca 2 uker etter hun sluttet med bleien. Bruker tisselaken i senga enda, men uhell er sjelden. Men så er hun ikke 3 år enda heller. Har forresten vært bleiefri nåde natt og dag siden august.

Skrevet

Eldste sluttet med bleie på dagen og natten samtidig noen mnd før hun fylte 3 år. Hadde to uhell på natten den uken, ellers ingenting.

Yngste derimot er langt fra klar. Er nå straks tre år.

Skrevet

Slutta med bleie i november, slutta med nattbleie for to uker siden. Ingen uhell så langt, men har tisselaken i tilfelle. Blir 3 år om et par uker :)

Anonymous poster hash: 076a9...681

Skrevet

2år og 3mnd. Og eldste 2år og 6mnd.

Anonymous poster hash: e40ff...eab

Skrevet

Samme dag som dagbleien med yngste. Da var hun 2 år og 4 mnd. Nektet å ha på seg til kvelden og ikke en eneste ulykke.

Eldste var 2 år og 11 mnd da han sluttet med dagbleien og sluttet med nattbleie 1 mnd senere. Ingen ulykker.

Skrevet

Sluttet med bleier på dagtid når han var 3. Sluttet med nattbleier 5,5 år gammel og vi har fremdeles uhell i ny og ne. Ikke mye mna kan gjør aktivt for å stoppe sengevæting, men hos oss har det hjulpet med tissealarm.

Anonymous poster hash: 41644...382

Skrevet

Alle 4 brukte nattbleie til etter fylte 3, men alle hadde sluttet før de fylte 4 år.

Skrevet

Sluttet på dagen da hun var 2.5. Sluttet på natten på 3 årsdagen. Begge deler var hennes idé.

Vært noen uhell, mest på dagen, men stort sett fordi hun blir for opptatt i leken. 😊

Anonymous poster hash: 6fc2c...09e

Skrevet

Siste mann bruker fortsatt og hen er nå 6 år. Han kan ha mange netter med helt tørr bleie, men plutselig så har han 2-3 dager med søkk våt bleie. Lurer av og til på om han gjør det med vilje fordi om vi snakker om å fjerne bleia så er den alltid vår neste dag. Men jeg kan jo ikke beskylde han for det heller. Håper på det går seg til.

Anonymous poster hash: 42789...19f
Skrevet

Eldste sluttet med bleie på dagtid rett før 3 årsdagen sin, og på natten 4 mnd senere.

Han bestemte alt helt selv og har hatt 3 uhell totalt på natten og 4 uhell totalt på dagtid:-) *STOLT*

Anonymous poster hash: aa517...bda

Skrevet

Sluttet om dagen da hun var 2,5, men bruker fremdeles om natta, nå som hun er fylt fem. Full bleie hver morgen, null kontakt...har prøvd å slutte.

Jeg var sengevæter lenge, mulig det er arvelig?

Anonymous poster hash: cc446...99e

Skrevet

Største var 7 år. Sluttet da han fikk medisener mot sengeveting. Minste var 2 år, ikke ett eneste uhell.

Anonymous poster hash: 34fbc...f2e

Skrevet

Natt og dag samtidig rett før fylte 3.

Skrevet

Sluttet med dagbleie drøye tre år gammel og bruker nattbleie enda, straks fire år. Mange tørre netter i det siste, så håper det går rette veien.

Skrevet

4-åringen har akkurat sluttet på natta.. går stort sett veldig greit (bank i bordet) :)

Anonymous poster hash: c79bd...28e
Skrevet

Slutta på dagen rett før hun ble to og på natten omtrent en og en halv måned etter toårsdagen. Hadde et par uhell rett etter og ingen siden...bank i bordet 😊

Anonymous poster hash: 31d2e...045

Skrevet

Alle tre sluttet ca en uke etter at de sluttet med bleie på dagtid. Yngste var 2,5 år, eldste akkurat 3 år, nr to noe midt i mellom.

Anonymous poster hash: cc22d...419

Skrevet

Eldste kuttet bleie rett før han var tre, og yngste rett etterpå. Da sluttet de på dag og natt samtidig. 

Skrevet

Mine har sluttet ved 3 år og 3,5 år.

Mellomste på 7 er enda ikke tørr. Under utredning..

Anonymous poster hash: 1a74a...6fc

Skrevet

Snart 7.5 år og bruker ennå. Ikke tørr om natten. Skal utredes nå han også... fryktelig sårt tema for han. Tør ikke sove hos kompiser pga dette. Var tørr på dagtid før han var 3 år. Aldri uhell på dagtid

Anonymous poster hash: 44fa8...9e6

Skrevet

Snart 7.5 år og bruker ennå. Ikke tørr om natten. Skal utredes nå han også... fryktelig sårt tema for han. Tør ikke sove hos kompiser pga dette. Var tørr på dagtid før han var 3 år. Aldri uhell på dagtidAnonymous poster hash: 44fa8...9e6

Det trenger ikke være dramatisk!

Min gutt hadde det også sånn, når han hadde begynt på skolen syntes jeg det var på tide å ta tak i det. Legen kunne fortelle meg at noen gutter har for lavt ADH-nivå, det er et hormon de ikke produserer nok av. Gutten min fikk tilført dette hormonet i pilleform i noen måneder, og ble straks tørr. Da han sluttet på pillekuren var han fortsatt tørr og har vært det siden (6 år siden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...