Gå til innhold

venninne drama

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste føler jeg at forholdet mellom meg og min beste venninne har blitt så utrolig anstrengt. Det hele begynte rett etter sommeren da det ble slutt mellom meg og min samboer. Vi har en sønn på fem år sammen, og forholdet vårt hadde vært veldig dårlig i lang tid før bruddet. Jeg var veldig åpen med min venninne om at jeg fryktet at det skulle bli slutt fordi jeg har veldig lite nettverk her, da all min famille er spredd rundt på andre kanter av landet. Min venninne oppmuntret meg i flere måneder med å gå fra min samboer, og snakket om alt det gøye vi kunne finne på sammen. Vi kunne dra på turer de helgene gutten min var hos pappaen, og hun kunne ta meg med på fester osv. min venninne har samboer og mye mer venner enn det jeg har, og hun lovet at hun skulle ta meg under vingen og sørge for at jeg kom til å klare dette.

Problemet er bare at etter at det ble slutt har hun ignorert meg totalt. Hun tar ikke telefonen, svarer ikke på meldinger. Liker aldri noen av mine bilder på facebook eller instagram (hun gjør dette med alle andre venninner). Hun har aldri tid til å finne på noe, og de dagene vi har en avtale avlyser hun i siste liten. Jeg har prøvd å være åpen mot henne om at jeg har hatt det tøft i det siste, og gjerne skulle ønske vi hadde mer kontakt men forgjeves. Hun inviterer andre venninner til middager osv. men unnlater å invitere meg.

Den siste tiden har hun i tillegg blitt ganske frekk mot meg, og kommet med enkelte sårende kommentarer. De fleste går ut på det at jeg er alenemor og at jeg derfor vil ha problemer med å finne meg en ny mann.

Dette kjennes utrolig sårt, og jeg føler jo at jeg har mistet min nærmeste venninne. Det har nå gått så langt at jeg ikke gidder å legge noen innsats i forholdet vårt lenger og anser dette vennskapet for tapt. Selv om jeg ønsker å heve meg over det, er det en liten djevel inne i meg som veldig gjerne vil vise både min ekskjæreste og eksvenninne at jeg har det mye bedre uten dem og vise dem hvor dumme de har vært. Jeg vet dette høres veldig barnslig ut, og det er det helt sikkert også. Men for meg vil det være den beste hevn. Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan klare å hevne meg på denne måten best mulig?

Anonymous poster hash: 69be7...a76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun sammen med eks'en din??

Anonymous poster hash: 13dcb...42d

Skrevet

Dette er jo nødt til å være et klassisk tilfelle av at dere har hatt litt forskjellige forventninger. Du har kanskje tatt alt bokstavelig - hun har kanskje forsøkt å backe deg opp i en vanskelig tid.

Kan du ikke heller ta en prat med henne, i tilfelle dere bare har misforstått hverandre? Det er jo slett ikke sikkert at hun har vært sånn med vilje, selv om jeg kan forstå at det har vært vanskelig for deg (spesielt i din sårbare situasjon).

Skrevet

Er hun venninna du veldig glad i intriger/drama? Hun føler vel at hun har fått satt igang noen heftige greier, mens det/du nå bare er kjedelig. Noen jenter er faktisk slik, ikke spør meg hvorfor!

Hev deg over det, og legg heller energi i å få nye venner. De finnes der ute og de aller fleste trenger ikke drama for å bevare et vennskap :)

Anonymous poster hash: 1e143...fe9

Skrevet (endret)

Beste måten å få hevn på er å drite i begge to og gå videre med livet. Da fremstår du mye bedre enn dem og man kommer utrolig mye lenger med å bare heve hodet å gå videre enn å ydmyke seg selv ved å prøve å ta hevn. Når man vil hevne seg kan det gå på selvrespekten løs, så finn heller noe annet å bruk tiden på og gå videre. Du får det bedre uten dem på sikt, garantert :)

Endret av Mumua
Skrevet

Nei, hun er ikke sammen med eksen min. Jeg irriterer meg bare litt over han også ;)

Jeg har prøvd å prate med henne om det. Og det kan jo selvfølgelig være vi har hatt veldig forskjellige forventninger til hvordan det kom til å bli. Allikevel føler jeg at hun har sviktet meg veldig. Det er vanskelig å forklare, men for eksempel så har hun ikke kommet innom meg en eneste gang på de månedene jeg har bodd alene. Hun inviterer våre felles venner (som jeg har blitt kjent med gjennom henne) på den ene dagen i uken jeg har barnefri, og når jeg da spør om hun vil komme over en tur eller ønsker besøk så får jeg beskjed om at det ikke passer for hun får besøk av noen andre. En helg vi egentlig skulle ut avlyste hun i siste liten fordi hun var sliten og når jeg da fikk med meg noen andre ut, endte det med at jeg traff henne på byen med noen andre venninner.

Jeg vet at jeg virker sutrete, og jeg har prøvd å heve meg over det. Det bare stikker så fælt og jeg vil at det skal stikke litt hos henne og :(

Skrevet

Jeg har dessverre ikke så mye annet å bruke tiden min på heller... tips tas for øvrig imot med takk ;)

Skrevet

Nei, hun er ikke sammen med eksen min. Jeg irriterer meg bare litt over han også ;)

Jeg har prøvd å prate med henne om det. Og det kan jo selvfølgelig være vi har hatt veldig forskjellige forventninger til hvordan det kom til å bli. Allikevel føler jeg at hun har sviktet meg veldig. Det er vanskelig å forklare, men for eksempel så har hun ikke kommet innom meg en eneste gang på de månedene jeg har bodd alene. Hun inviterer våre felles venner (som jeg har blitt kjent med gjennom henne) på den ene dagen i uken jeg har barnefri, og når jeg da spør om hun vil komme over en tur eller ønsker besøk så får jeg beskjed om at det ikke passer for hun får besøk av noen andre. En helg vi egentlig skulle ut avlyste hun i siste liten fordi hun var sliten og når jeg da fikk med meg noen andre ut, endte det med at jeg traff henne på byen med noen andre venninner.

Jeg vet at jeg virker sutrete, og jeg har prøvd å heve meg over det. Det bare stikker så fælt og jeg vil at det skal stikke litt hos henne og :(

Dette er ingen venninne. Hun lyver og hun er tydeligvis ikke interessert i å tilbringe tid med deg. Hvorfor hun var så interessert i deg da du var på vei ut av forholdet, er vanskelig å si.

Hold deg langt unna henne, hun er ikke god for deg!

Anonymous poster hash: 1e143...fe9

Skrevet

Kanskje hun faktisk bare er så bitchy, da. Tror i så fall det beste du kan gjøre er å finne på ting sammen med andre/få andre venner, og så komme med like åpenbare unnskyldninger som henne når hun en dag tar kontakt med deg. Være like iskald, rett og slett.

Litt barnslig, det vet jeg, men det er ikke alltid det smaker så himla godt å bare heve seg over ting og vende det andre kinnet til.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ikke godt å vite hva som har skjedd, men man vet jo at det er forskjell på teori og praksis.Har du snakket skikkelig med henne?  Ikke sutret eller klaget, men snakket med henne og spurt om hvorfor hun unngår det?  Skjedde det fra dag 1, eller kan hun ha blitt lei av at du har klaget masse over mannen eller at du rett og slett har blitt for slitsom for henne?  Det kan få fort skje at du har ønsket å være mye mer sammen med henne enn hun har vært klar for?  

Skal du finne ut av hva som har skjedd, må du nesten prate med henne.

Skrevet

Du virker veldig sutrete og trengende. Drit i drittkjerringa. For ja, hun er ei drittkjerring. Men det får du ikke gjort noe med! Så gå videre med livet. Hvis st du har det bra uten hu

Skrevet

Dere har helt sikkert rett. Det er bare ikke så lett å vise at jeg har det bedre uten henne når jeg faktisk ikke har det. Flaut å innrømme, men sånn er det. Jeg får bare prøve å være voksen og komme meg videre :) Og takk forresten for at dere sier at hun er bitchy og en drittkjerring.. det hjelper utrolig nok litt ;)

Skrevet

Dere har ikke noen "felles" venninner du kan kapre og ha det gøy sammen med da? Invitere på middag, stikke ut sammen med, dra på en weekendtur osv?

Det beste er nok bare å glemme henne, men skjønner godt hva du mener.

Anonymous poster hash: 2f3cb...d09
Skrevet

Veldig godt tips! Jeg liker tankegangen din ;) Alle venninnene vi har felles er vel i utgangspunktet hennes venninner, men det kan jo funke! :)

Skrevet

Barnslig eller ei - jeg skjønner også at du har lyst til å vise dem at du klarer deg bra uten dem. En helt menneskelig reaksjon.

Du kan jo også begynne å trene ett eller annet? Bli i skikkelig god form,og i tillegg begynne å tenke kjempenmye over klesstil, hår,  sminke osv, så du tar deg skikkelig godt ut - og som hun andre foreslår - begynne å invitere andre venninner - både de dere har felles, og noen nye som du kan blinke deg ut (kanskje noen andre mammaer fra barnehagen, eller noen du treffer der hvor du begynner å trene).

Anonymous poster hash: c05d4...6fb
Skrevet

Får du det til så vær obs på å aldri baksnakke henne eller lignende, om noen lurer på hvorfor hun ikke er der kan du jo si at du regnet med hun ikke hadde tid, da har du ditt på det tørre om hun spør hvorfor hun ikke ble invitert også......du har jo invitert henne før og hun var opptatt.

Anonymous poster hash: 2f3cb...d09
Skrevet

Vet du, jeg var i en lignende situasjon nå. Min bestevenninne har trukket seg mer og mer vekk og det er vondt da jeg har få venner og har på en måte trengt å ha henne i livet mitt. Vi stiller ganske likt på det meste, og vi er ganske like i personlighet. I tillegg jobber vi sammen. Jeg har flere ganger prøvd å ta det opp med henne på en ordentlig måte, uten å være anklagende eller sutrete, man bare sagt at jeg savner henne og det vi hadde før. Hun kommer med teite unnskyldninger som at hun  har det så travelt og har avtaler med andre..Feks, før var det henne og meg som lagde fest, nå får jeg heller en slengbemerkning når vi treffes på jobb at hun og andre skal treffes og jeg kan sikkert komme om jeg vil.

Jeg har som sagt lite venner og en liten kontaktflate, men jeg har nå begynt å få en god tone med en annen på jobben, vi skal reise på en liten ferie sammen og jeg var så "frekk" at jeg spurte min venninne om hun kunne passe katten når jeg var vekke :P For å gi henne et lite stikk..Hun ble litt betuttet, men sa ja.

I tillegg har jeg blitt venner med en på treningen, og vi treffes og finner på ting sammen :) Så med litt innsats har jeg klart å få nye og flere venner :) 

Anonymous poster hash: 9d095...132
Skrevet

Veldig lurt! Tusen takk dere. Jobber med en slagplan nå ;)

Skrevet

Vet du, jeg var i en lignende situasjon nå. Min bestevenninne har trukket seg mer og mer vekk og det er vondt da jeg har få venner og har på en måte trengt å ha henne i livet mitt. Vi stiller ganske likt på det meste, og vi er ganske like i personlighet. I tillegg jobber vi sammen. Jeg har flere ganger prøvd å ta det opp med henne på en ordentlig måte, uten å være anklagende eller sutrete, man bare sagt at jeg savner henne og det vi hadde før. Hun kommer med teite unnskyldninger som at hun  har det så travelt og har avtaler med andre..Feks, før var det henne og meg som lagde fest, nå får jeg heller en slengbemerkning når vi treffes på jobb at hun og andre skal treffes og jeg kan sikkert komme om jeg vil.

Jeg har som sagt lite venner og en liten kontaktflate, men jeg har nå begynt å få en god tone med en annen på jobben, vi skal reise på en liten ferie sammen og jeg var så "frekk" at jeg spurte min venninne om hun kunne passe katten når jeg var vekke :P For å gi henne et lite stikk..Hun ble litt betuttet, men sa ja.

I tillegg har jeg blitt venner med en på treningen, og vi treffes og finner på ting sammen :) Så med litt innsats har jeg klart å få nye og flere venner :)

Anonymous poster hash: 9d095...132

Uff.. jenter altså ;) Jeg er så utrolig konfliktsky, så jeg synes det hele er kjempeekkelt. Håper jeg klarer å få det som deg og at jeg klarer å tenke at jeg har det bedre uten henne. Jeg føler jeg har vært veldig bevisst på å ikke være sutrete eller klagete, selv om jeg helt sikkert har vært det i og med at jeg ikke har hatt det så utrolig greit i det siste. blæh..

Skrevet

Hun ville få deg til å gå ifra din samboer og lyktes med det. Hun er fornøyd nå. MEN hun er nok sjalu fordi du har mulighet til å være alene og kanskje får det bedre økonomisk? Men det kan hun ikke fortelle deg. For du skal tro at hennes liv er perfekt.

Du klarer deg fint uten henne. En dag kommer hun til å angre, når hun trenger DEG.

Anonymous poster hash: 5abc7...e66

Skrevet

Hun ville få deg til å gå ifra din samboer og lyktes med det. Hun er fornøyd nå. MEN hun er nok sjalu fordi du har mulighet til å være alene og kanskje får det bedre økonomisk? Men det kan hun ikke fortelle deg. For du skal tro at hennes liv er perfekt.

Du klarer deg fint uten henne. En dag kommer hun til å angre, når hun trenger DEG.

Anonymous poster hash: 5abc7...e66

Det er faktisk litt sånn jeg føler det. Hun vil ikke være med ut på noen ting fordi det er så teit og vi begynner å bli så gamle osv.. Eller så er det så mye koseligere å sitte hjemme med samboeren. Hun presterer også å si at vi har forskjellige prioriteringer nå, noe som jeg ikke er helt enig i,  i og med at jeg ikke er på jakt etter noen ny mann og egentlig bare vil at vi skal ha det samme venninneforholdet vi hadde før.. :( Samtidig hakker hun på meg for at jeg er uansvarlig som vil finne på ting når min sønn er hos pappaen (vi er tross alt vokse og for gamle til å fly rundt..). Blir feil uansett hva jeg gjør føler jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...