Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Styrer unna våtservietter og smører med weleda bleiesalve. Men hun er skikkelig sår i stumpen, spesielt der rumpeballene ligger mot hverandre. Hva kan jeg gjøre?? Anonymous poster hash: ce3f0...e87
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Innotyol salve! Anonymous poster hash: a6b05...afd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Har veldig god erfaring med Inotynol :-) Anonymous poster hash: d898a...985
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Hold rumpen tørr. Vi brukte Potetmel, siden det suger til seg fukt. Anonymous poster hash: f0f2c...077
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Potetmel er det eneste som hjelper mot sår rumpe. Tøm en pakke med pudder og ha i potetmel. Enklere blir det ikke. Anonymous poster hash: 4a4d5...33c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Zinksalve på sår stump. Det enkle er ofte det beste... Bruker fuktighetskrem av noe slag et par dager etter zink for å unngå uttørking av huden. Anonymous poster hash: eeb93...357
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 D går lett sopp i disse ekle bleieutslettene... Stakkars!! Har hatt to utslettunger selv (i tillegg til to som aldri hadde...) Bruk Daktacort først, vent litt og ha Inotyol oppå! Funker Anonymous poster hash: 6c45b...3ca
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Har veldig god erfaring med Inotynol :-) Anonymous poster hash: d898a...985 Skulle stå Inotyol :-) Anonymous poster hash: d898a...985
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Bruker bepanthen her. Sårheten er over på null komma niks omtrent, veldig fornøyd med den Anonymous poster hash: 3332c...4d4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 Inotyol. Ingen over ingen ved siden av. Anonymous poster hash: b2427...ffc
TanteTroll Skrevet 19. januar 2015 #13 Skrevet 19. januar 2015 Inotyol. Og om det ikke hjelper, støtter jeg forslaget om daktacort. Jeg brukte også weleda salven tidligere, og syntes plutselig ikke at den virket noe bra lenger. Virket nesten som den hadde endret innhold. Nå bruker jeg silulen i steden for weleda, og inotyol når det er sårhet som ikke forsvinner.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #15 Skrevet 19. januar 2015 Hvilket bleiemerke bruker du? Jeg er mor til 3. Her var det kun Libero som klarte å holde stumpene tørre nok til ikke å få utslett. Flere jeg kjenner sleit med sopp i skrittet på jentene sine, og fellesnevneren var Pampers. Anonymous poster hash: 5699c...569
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #16 Skrevet 19. januar 2015 Tørk, tørk, tørk. Vær helt sikker på at stumpen er helt tørr før du tar på ny bleie eller smører på noe som helst. Har hørt de som bruker hårføner, men det orker ikke vi. Vi bruker en tørr vaskeklut (i en farge så de er lett å kjenne igjen og slik at vi ikke bruker rumpekluten til vask ellers..) og tørker over etter at vi har vasket bort avføringen. Kan også hende det hjelper å bytte bleimerke.. Anonymous poster hash: c4298...15c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #17 Skrevet 19. januar 2015 Barriere produkter til stomistell. Ikke tørk rumpa, la den lufttørke og blås med hårføner først. Smør så med barrierekrem eller spray blås dette også tørt før du tar på bleie. Eventuelt kan du også strø litt potetmel i bleia før du tar den på. Anonymous poster hash: 9c36e...813
BareMas Skrevet 19. januar 2015 #19 Skrevet 19. januar 2015 Inotyol om stumpen er sår. Ved bleieskift har jeg alltid på enten pudder eller potetmel, da skal det mer til før det blir sår. Dessuten lufter vi babystumpen rett som det er, deilig for småbabyer å ligge på gulvet og sprelle uten bleien 😂
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #20 Skrevet 20. januar 2015 Hadde det samme problemet med første ungen vår. Endte opp med å prøve EC. Funket veldig bra. 20 min etter hvert måltid holdr vi ungen over do og så "gikk hun på do" altså tømt tarm. Da bæsjet hun ikke i bleien lengre og sårheten forsvant. Brukte også alle mulige kremer først uten at det hjalp. Pampers er forresten bannlyst her, Libero er eneste som holder stumpen helt tørr. Ec er veldig enkelt: hold barnet med ryggen sin mot magen din. Hold en hånd under hvert lår (slik som man hjelper større jenter å tisse når det er krise og de er ute uten tilgang på toalett, typisk veikanten ). Tell til 20 sakte. Vips hat ungen tømt seg . Jepp, gjort det på begge mine og det funker . Anonymous poster hash: c0d1c...bd9
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #21 Skrevet 20. januar 2015 Hadde det samme problemet med første ungen vår. Endte opp med å prøve EC. Funket veldig bra. 20 min etter hvert måltid holdr vi ungen over do og så "gikk hun på do" altså tømt tarm. Da bæsjet hun ikke i bleien lengre og sårheten forsvant. Brukte også alle mulige kremer først uten at det hjalp. Pampers er forresten bannlyst her, Libero er eneste som holder stumpen helt tørr. Ec er veldig enkelt: hold barnet med ryggen sin mot magen din. Hold en hånd under hvert lår (slik som man hjelper større jenter å tisse når det er krise og de er ute uten tilgang på toalett, typisk veikanten ). Tell til 20 sakte. Vips hat ungen tømt seg . Jepp, gjort det på begge mine og det funker . Anonymous poster hash: c0d1c...bd9 Google dette "ec baby potty training" om du vil se illustrasjon for hvordan du skal holde babyen. Anonymous poster hash: c0d1c...bd9
klg,2 boys now:) Skrevet 20. januar 2015 #22 Skrevet 20. januar 2015 Potetmel eneste som virker Ha for all del ikke zink på😖😖 Beste med potetmel er at du trenger ikke og smøre på en sår stump.bare dryss på.
Salomine Skrevet 20. januar 2015 #23 Skrevet 20. januar 2015 Har det kommet sopp eller bakterieinfeksjon i utslettet er det etter min erfaring best med krystallfiolett, pensle på dette la det tørke og ha en god krem utenpå f.eks sinksalve . (Apotekene har "oppskrift" på hvordan krystallfiolett brukes.) Ellers lufttørre før ny bleie legges på. Anbefaler også Dermalibour salve fra A-derma. Bytt bleiemerke. Da vesla vår hadde det som verst kunne hun ikke bruke verken Pampers eller Libero, vi brukte da Rimi og Rema sine bleier. Pampers kan vi fortsatt ikke bruke, da blir hun rød etter få bleieskift. På helsestasjon anbefaler de og Canesten etter bleieskift dersom det er sopp i utslettet, spør helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #24 Skrevet 20. januar 2015 Nr. 1 LUFT. Nr. 2 svanemerket bleie. Nr. 3 Vask med tørrklut med vann (vann og olje hvis rød). Nr. 4 LUFT Anonymous poster hash: a838c...513
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #25 Skrevet 20. januar 2015 Inotyol og ligge lenge uten bleie og lufte seg. Vi lot henne ligge en time helst daglig hvis vi hadde anledning. Og vaske og tørke godt. Anonymous poster hash: 6fe2e...725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå