Gå til innhold

Hvordan gir dere ab?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er snakk om barn på 1-2 år og flytende antibiotika som skal gis oralt 4 ggr daglig? Hvilken måte er den beste?

Anonymous poster hash: 13535...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte en sprøyte og sprøytet bak langs kinnet.

Anonymous poster hash: 96b9d...31b
Skrevet

Målebeger eller måleskje. Begge mine har drukket uten problemer.

Skrevet

Ok,det er snakk om såpass mye at det liksom må drikkes, ungen føler tydelig ubehag så vil gjøre det så raskt og "smertefritt" som mulig.. Bruker oralsprøyte ja, siden den måler opp ml. Men hater tvang....

Skrevet

Blander den i sjokomelk. :)

Anonymous poster hash: a15c8...4be

Skrevet

Vi har brukt "bestikkelser" den ene gangen vi har måttet gi det. Vi brukte nonstop og ga to stk hver gang medisinen var tatt. De første par gangene etter vi begynte med det, måtte vi likevel holde fast og gi med sprøyte, etter et par dager tok han det helt frivillig og innen kuren var ferdig, spurte han om han kunne få medisin... Hadde det vært en medisin han skulle bruke fast hadde vi ikke brukt den metoden, men for en ukes tid, syns jeg det er en helt ok løsning.

Anonymous poster hash: 556be...98a
Skrevet

Min fikk flytende antibiotika som 2 uker gammel, bare sprøytet inn i munnen. Den er smakstilsatt så skal ikke smake pyton. Han fikk også flytende paracet og det likte han og. Sikkert litt vanskeligere med en litt større unge men sønnen min er 1 år nå og vi ga for ikke så lenge siden slimløsende med skje (den ble for klissete for sprøyte) og han jublet hver gang, så han flasken uten å få så ble han sint :P

Anonymous poster hash: c7a05...310

Skrevet (endret)

Ok,det er snakk om såpass mye at det liksom må drikkes, ungen føler tydelig ubehag så vil gjøre det så raskt og "smertefritt" som mulig.. Bruker oralsprøyte ja, siden den måler opp ml. Men hater tvang.... Anonymous poster hash: 13535...fa4

Ha saft stående de klar så at han får skylle ned med og bli kvitt smaken fort.

Mine har hylt når jeg har prøvd med sprøyte, målebeger og måleskje måler og I ml.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Min fikk flytende antibiotika som 2 uker gammel, bare sprøytet inn i munnen. Den er smakstilsatt så skal ikke smake pyton. Han fikk også flytende paracet og det likte han og. Sikkert litt vanskeligere med en litt større unge men sønnen min er 1 år nå og vi ga for ikke så lenge siden slimløsende med skje (den ble for klissete for sprøyte) og han jublet hver gang, så han flasken uten å få så ble han sint :PAnonymous poster hash: c7a05...310

Hun fikk da hun var 7 mnd, og det gikk jo greit, men litt annerledes nå ja :) er smakssatt, men hun er syk og føler seg elendig, får vondt i gåhjertet av å tvinge i henne denne (tydeligvis ekle) medisinen. Kan ikke forklare noe heller...

Hmm, bestikkelser? Jeg roset mye, sa "åååå sååå flink" og ga masse kos etc. Hun er uinteressert i snacks/mat pga sykdom, så vet ikke hva betikkelsene skulle vært. Skal gå på AB i 10 dager.

Skrevet

Ok,det er snakk om såpass mye at det liksom må drikkes, ungen føler tydelig ubehag så vil gjøre det så raskt og "smertefritt" som mulig.. Bruker oralsprøyte ja, siden den måler opp ml. Men hater tvang.... Anonymous poster hash: 13535...fa4

Ha saft stående de klassiker at han får sykle ned med og bli kvitt smaken fort.

Mine har helt når jeg har prøvd med sprøyte, målebeger og måleskje måler og I ml.

Ok, hun liker godt vann, men det skyller kanskje ikke vekk smaken så godt.

Skrevet

Noen antibiotikatyper smaker ille. Jeg ville brukt en blanding av bestikkelse og tvang. Og helst unngått å prøve å kamuflere smaken (med mindre du faktisk klarer det).

Hilsen ei som fremdeles ikke kan tygge bringebærsyltetøy av frykt for tablettsmaken. :-)

Anonymous poster hash: 1567f...af4

Skrevet

Ha saft stående de klassiker at han får sykle ned med og bli kvitt smaken fort.

Mine har helt når jeg har prøvd med sprøyte, målebeger og måleskje måler og I ml.

Ok, hun liker godt vann, men det skyller kanskje ikke vekk smaken så godt. Anonymous poster hash: 13535...fa4

Har redigert dette innlegget ☺

Skrevet

Jeg måtte blande det i saft for at jeg ikke skulle tvinge ungen og vi måtte ha vært to på å holde henne... Hun ville likevel klart å spytte ut halvparten av det. 

Anonymous poster hash: ba060...705

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...