Gå til innhold

Hadde dere reist på legevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig høy terskel for legevakt, når det gjelder meg selv venter jeg nesten alltid til fastlegen er åpen. Men nå har jeg så vontd! Har gått med urinveisinfeksjon lenge (tror hvertfall det er det) og i løpet av kvelden har det blitt så vondt. Har håpet det skulle gå over av seg selv. Tenkte kanskje å ringe legevakta og høre om jeg kan levere en urinprøve slik at jeg kan begynne på antibiotika med en gang. Men føler det er så teit å ringe for det? Hadde dere gjort det? Og har legevakta antibiotika eller må jeg på apotek?

Anonymous poster hash: caf24...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke det utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, som er ganske farlig?

Anonymous poster hash: 98d11...e59

Skrevet

Ja de har antibiotika. Jeg tenker at har du gått lenge med det så klarer du å vente til i morgen tidlig. Men det er min mening. Det er absolutt ikke godt, og er du veldig uheldig kan det føre til nyrebekkenbetennelse. Men man er absolutt ikke avhengig av å ta antibiotika selv om man har en kraftig uvi. Ring å snakk med dem

P.s, drikk masse vann og hold deg så lenge du klarer før du later vannet.

Anonymous poster hash: 3a13b...aec

Skrevet

Kan ikke det utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, som er ganske farlig?

Anonymous poster hash: 98d11...e59

Vet ikke om det er farlig, men er ikke noe godt hvertfall. hatt det en gang før, og vil helst unngå å få det igjen :P

Skrevet

Hadde dratt på legevakta med urinprøve. God bedring!

Anonymous poster hash: 426fe...826

Skrevet

Ja de har antibiotika. Jeg tenker at har du gått lenge med det så klarer du å vente til i morgen tidlig. Men det er min mening. Det er absolutt ikke godt, og er du veldig uheldig kan det føre til nyrebekkenbetennelse. Men man er absolutt ikke avhengig av å ta antibiotika selv om man har en kraftig uvi. Ring å snakk med dem

P.s, drikk masse vann og hold deg så lenge du klarer før du later vannet.

Anonymous poster hash: 3a13b...aec

Det jeg tenker også. At jeg burde jo klare å vente til i morgen.. Men tenker at jo fortere jeg begynner på antibiotika jo bedre. Vil helst fungere på jobb i morgen også, for det var vanskelig i dag! :P

Skrevet

Hadde dratt på legevakta med urinprøve. God bedring!

Anonymous poster hash: 426fe...826

Tusen takk :) er bare så redd de skal syntes jeg er helt dum som ringer de for noe sånt :P

Skrevet

Hadde dratt på legevakten med en gang. Nyrebekken betennelse er ikke noe å spøke med. 

Skrevet

Hadde dratt på legevakten med en gang. Nyrebekken betennelse er ikke noe å spøke med. 

Nei det er sant.. Kan det utvikle seg over natten da? Eller nå har jeg jo gått med dette her veldig lenge da.. så jeg burde kanskje ta en telefon..

Skrevet

men så er jeg så redd for at det ikke er uvi heller. det hadde jo vært litt flaut da :P 

Skrevet

Dra til legen. Jeg gikk lenge med uvi, endte med sykehusinnleggelse og blodforgiftning!

Skrevet

Har du feber? Da bør du iallefall ringe.. For meg høres det ut som at du er en som sjeldent klager, og når du tar det skrittet å forhører deg her på DIB om du skal kontakte legevakta, ja, da gjør du det 👍 Nyrebekkenbetennelse er heller ikke til å spøke med!

Anonymous poster hash: 9f22a...d91

Skrevet

Uvi går en til legevakta med!!

Anonymous poster hash: fc35a...157

Skrevet

Når det har kraftig forverret seg nå ikveld, er det også en indikasjon på at du bør ta en telefon.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 9f22a...d91

Skrevet

takk for mange svar :) Nå har jeg ringt legevakta og skal snart ned dit med urinprøve! :)

Skrevet

takk for mange svar :) Nå har jeg ringt legevakta og skal snart ned dit med urinprøve! :)

Klokt valg! :) Jeg er som deg. Venter i det lengste med lege og prøver å overbevise meg selv om at det ikke er så ille som jeg tror. Og tenk så flaut hvis det viser seg å bare være noe bagatellmessig og at det er jeg som er hysterisk.

Det er ikke bare en gang det har gått riktig ille med meg for og si det sånn. Kun fordi jeg ventet for lenge med legebesøk...

Anonymous poster hash: 4355f...9bc

Skrevet

Moren min har vært på legevakten flere ganger pga akutt uvi. Blir veldig fort vondt, så hun venter ikke. Nå får hun lett og ofte uvi så hun vet selvfølgelig godt at det er det hun har...Ville tatt en telefon.

Anonymous poster hash: 579e3...501

Skrevet

Var som jeg fryktet, prøven ga ikke utslag på uvi :o Hva i alle dager kan dette være da?? Var sikker på at det var det jeg hadde gått med jeg! Nå skjønner jeg ingenting! fikk henvisning til gynekolog da, så skal dit i morgen.. :( 

Skrevet

Jeg hadde også skikkelig vondt og symptomer på UVI. På urinprøven var det ikke utslag. Men, de sendte den til dyrkning, og da kom det frem masse bakterier, så UVI var det alikevel.

Skrevet

Jeg hadde også skikkelig vondt og symptomer på UVI. På urinprøven var det ikke utslag. Men, de sendte den til dyrkning, og da kom det frem masse bakterier, så UVI var det alikevel.

Kanskje det er sånn på min også da. Har drikki veldig mye vann i dag, kanskje urinen er utvannet eller noe? :P håper det.. viss ikke er det noe annet rart med underlivet mitt! :( 

Skrevet

Kanskje det er sånn på min også da. Har drikki veldig mye vann i dag, kanskje urinen er utvannet eller noe? :P håper det.. viss ikke er det noe annet rart med underlivet mitt! :(  Anonymous poster hash: caf24...6f1
Dra til fastlegen i morgen og lever en ny urinprøve. Be de om å sende den til dyrkning om det ikke er utslag.
Skrevet

Kanskje det er sånn på min også da. Har drikki veldig mye vann i dag, kanskje urinen er utvannet eller noe? :P håper det.. viss ikke er det noe annet rart med underlivet mitt! :(  Anonymous poster hash: caf24...6f1
Dra til fastlegen i morgen og lever en ny urinprøve. Be de om å sende den til dyrkning om det ikke er utslag.

Ja jeg får gjøre det! :) 

Skrevet

Datteren min hadde nyrevennlig betennelse når hun var 6mnd. Legene trodde ikke på meg. De sa det var tenner. Hun hadde 41 i feber, verken drakk eller spiste. De sa hun så pigg ut og at jeg var hysterisk. Etter 1uke med mye mas nektet jeg å dra hjem før vi ble innlagt på barneavdelingen. Der tok de urinprøve. De sendte den til dyrking og sykepleierne var meget spak da den viste at hun hadde nyrebekkenbetennelse. Vi lå over i to døgn.

Det jeg vil frem til er, stol på magefølelsen!

Anonymous poster hash: 06268...c8d

Skrevet

Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse. Gikk med uvi i en drøy uke, uvi-symptomene forsvant og jeg trodde jeg hadde klart å rense systemet. Et par dager etter symptomene forsvant fikk jeg veldig vondt i ryggen og høy feber. Drøyde enda noen dager før jeg oppsøkte lege. Endte med sykehus i ei uke og intravenøs antibiotika.

Så jeg vet av vond erfaring at uvi spøker man ikke med. Men hadde uansett ikke gått på legevakten med uvi, med mindre jeg hadde fått feber. Uten feber så hadde jeg drøyd til dagen etterpå og heller kontaktet fastlegen.

Anonymous poster hash: 63c5a...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...