Gå til innhold

Gravid-sykemelding-oppgi grunn til arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 8uker på vei, og nå må jeg kaste inn håndkleet og dra til legen slik at han kan vurdere sykemelding. Klarer rett og slett ikke å gjøre jobben min, har forsøkt å presse meg i to uker nå..

Hvor lenge er det vanlig at leger sykemeldt av gangen (jeg trenger ikke Sarkastiske kommentarer om at dette er noe lege avgjør, jeg bare spør om noen har erfaring med dette).

Jeg vet jeg ikke må fortelle arbeidsgiver årsak, men tenker at det blir mer forutsigbart for dem og at de kan søke NAV om tilbakebetaling av sykepenger første 16dagene. Kan jeg si at jeg ikle ønsker at arbeidsgiver forteller det videre til andre ansatte? Grunnen til st jeg kvir meg for å fortelle det er jo i tilfelle spontantabort..

Anonymous poster hash: 22c7a...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å svare på det siste spørsmålet ditt: Du både kan og bør si det til arbeidsgiver. Og du kan pålegge arbeidsgiver taushetsplikt. Hvis arbeidsgiver sier det videre, er hn meget uprofesjonell.

Skrevet

14 dager om gangen :) spørs grunnen til sm.

Skrevet

Lege har ikke lov å sykemelde mer enn 4 uker om gangen, så jeg vil tippe du får et par uker til å hvile for å se hvordan formen er da.

Du bør fortelle arbeidsgiver om årsaken til sykemeldingen ja, da kan de søke nav om å få tilbakebetalt sykepengene for arbeidsgiverperioden. Arbeidsgiver skal selvfølgelig ikke viderefortelle om dette til andre kollegaer, og du kan fint minne sjefen din på at du ønsker at det skal være hemmelig en stund til.

Anonymous poster hash: 677bf...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...