Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har bekkenløsning og har bedt legen om en 40 %% sykemelding som jeg har fått. Dette for at jeg skal holde ut så lenge så mulig før jeg forsvinner ut i sykemelding eller permisjon. Den første dagen min skulle vært i dag (jeg tar ut to dager hver uke), i dag ringte arbeidsgiver og sa at det var krise så jeg måtte komme på jobb. Vi fikk heller prøve å få det til en annen dag for nå var det så mye sykdom på huset. Jeg sliter skikkelig med smerter i ryggen, symfysen og kynnere som følge av belastning. Lurer rett og slett på om jeg bare må få 100 % og gi meg for å bli tatt seriøst.. Noen andre som har hatt det slik? Anonymous poster hash: f1391...9f0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Da skulle du sagt at dessverre du klarer ikke å jobbe i dag og ferdig med det. Du bør få fast oversikt over når du er sykemeldt og de kan ikke bare ringe etter deg. Det er jo en grunn til at du er sykemeldt. Dessverre slike sjefer som gjør at man blir fortere og mer sykemeldt enn man hadde trengt. Anonymous poster hash: 557c2...9e0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 I dag er det mandag og du skulle ta ut en av to dager allerede første dagen i uken? Er det mindre vondt om du jobber i morgen en i dag? Hvis ikke, er det ikke bedre at du jobber når arbeidsplassen trenger deg mest og er hjemme feks i morgen istedenfor? Anonymous poster hash: 3a891...11d
overlord Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Arbeidsgiver og du skal sammen bestemme hvordan du skal ta ut 40% sykemelding. Det er altså ikke bare opp til deg å bestemme. Arbeidsgiver kan også si at du ikke kan ta hele dager dersom det ikke er nødvendig i forhold til din helse. Gå i dialog og Vær litt fleksibel! Du er neppe sykere i dag enn i morgen.
Hjertefru Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde også tilsvarende opplegg som deg. Hadde ikke funnet meg i sånn behandling. Mine dager var avtalt en uke eller to på forhånd. Arb giver har vel andre å få tak i , hvis ikke får hn steppe inn selv. De må jo snart greie seg noen mnd. uten deg allikevel. Er ikke sånn gradert sykmelding funker, i hvert fall ikke der jeg jobber.
Hjertefru Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Arbeidsgiver og du skal sammen bestemme hvordan du skal ta ut 40% sykemelding. Det er altså ikke bare opp til deg å bestemme. Arbeidsgiver kan også si at du ikke kan ta hele dager dersom det ikke er nødvendig i forhold til din helse. Gå i dialog og Vær litt fleksibel! Du er neppe sykere i dag enn i morgen. Men her hadde jo hi og arb giver avtalt at i dag skulle være sykedag. Synes da at det er dårlig personalbehandling at arbeidsgiver bryter den avtalen med så kort varsel.
overlord Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Arbeidsgiver og du skal sammen bestemme hvordan du skal ta ut 40% sykemelding. Det er altså ikke bare opp til deg å bestemme. Arbeidsgiver kan også si at du ikke kan ta hele dager dersom det ikke er nødvendig i forhold til din helse. Gå i dialog og Vær litt fleksibel! Du er neppe sykere i dag enn i morgen.Men her hadde jo hi og arb giver avtalt at i dag skulle være sykedag. Synes da at det er dårlig personalbehandling at arbeidsgiver bryter den avtalen med så kort varsel. Ser poenget, men tenker at dersom det er krise på jobb så prøver man å være behjelpelig.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde også tilsvarende opplegg som deg. Hadde ikke funnet meg i sånn behandling. Mine dager var avtalt en uke eller to på forhånd. Arb giver har vel andre å få tak i , hvis ikke får hn steppe inn selv. De må jo snart greie seg noen mnd. uten deg allikevel. Er ikke sånn gradert sykmelding funker, i hvert fall ikke der jeg jobber. Steppe inn selv? Tror du at arbeidsgiver har fri å sitter å venter på å steppe inn for de som er syke? Anonymous poster hash: 3a891...11d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 En avtale bør ikke brytes sånn! Utrolig dumt av arbeidsgiver å presse arbeidstaker sånn, gjør jo bare at du vurderer å sykmelde deg enda mer, eller til sist ikke klarer å stå i jobb i det hele tatt. Snakk med ag. Og si at du ikke kan ha det slikt at du blir oppringt på denne måten Anonymous poster hash: 8bcc1...0c6
Hjertefru Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde også tilsvarende opplegg som deg. Hadde ikke funnet meg i sånn behandling. Mine dager var avtalt en uke eller to på forhånd. Arb giver har vel andre å få tak i , hvis ikke får hn steppe inn selv. De må jo snart greie seg noen mnd. uten deg allikevel.Er ikke sånn gradert sykmelding funker, i hvert fall ikke der jeg jobber.Steppe inn selv? Tror du at arbeidsgiver har fri å sitter å venter på å steppe inn for de som er syke? Anonymous poster hash: 3a891...11d Hvis det er så krise at arb giver må ringe til en som egentlig er sykemeldt hadde det vært et alternativ at arbeidsgiver stepper inn i direkte pasientbehandling. Og lar andre arb oppgaver ligge til senere. Det hender av og til der jeg jobber (helsevesenet). Nå vet jeg jo ikke hvor hi jobber da, så ikke sikkert det er et alternativ der.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har 20% sykmelding grunnet ekstrem svangerskapskvalme, avtalen er i utgangspunktet at jeg jobber 1 dag mindre. Jeg hadde ikke hatt noe problemer med at arbeidsgiver hadde ringt og spurt om jeg kunne jobbe denne dagen. Fordi det for meg er vanskelig å planlegge hvilke dager jeg trolig er mest kvalm. Hadde jeg følt meg i form så hadde jeg dratt på jobb, hadde jeg vært dårlig så jeg sagt beklager. Anonymous poster hash: c193a...631
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde også tilsvarende opplegg som deg. Hadde ikke funnet meg i sånn behandling. Mine dager var avtalt en uke eller to på forhånd. Arb giver har vel andre å få tak i , hvis ikke får hn steppe inn selv. De må jo snart greie seg noen mnd. uten deg allikevel.Er ikke sånn gradert sykmelding funker, i hvert fall ikke der jeg jobber.Steppe inn selv? Tror du at arbeidsgiver har fri å sitter å venter på å steppe inn for de som er syke? Anonymous poster hash: 3a891...11d Hvis det er så krise at arb giver må ringe til en som egentlig er sykemeldt hadde det vært et alternativ at arbeidsgiver stepper inn i direkte pasientbehandling. Og lar andre arb oppgaver ligge til senere. Det hender av og til der jeg jobber (helsevesenet).Nå vet jeg jo ikke hvor hi jobber da, så ikke sikkert det er et alternativ der. Tviler på at det er snakk om pasientbehandling dersom HI klarer å jobbe 60% med bekkenløsning. Jeg er sjef i vår bedrift å gjør akkurat det samme som alle de andre, med ekstraoppgaver i tillegg. Jeg kan ikke steppe inn, og arbeidsoppgavene er kundebasert så de må gjøres når kundene kommer, ikke utsettes til en annen dag. Anonymous poster hash: 3a891...11d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #13 Skrevet 19. januar 2015 Opplevde noe av det samme da jeg var 50% sykemeldt, skulle jobbe halve dager., legen bestemte det. Men arb.giv prøvde å presse meg til å jobbe hele dager, bare færre. Dette funket ikke for meg da jeg ikke kunne ta pauser ved behov eller gå på toalettene når jeg trengte. Fikk legen til å sykemeldt meg ut sv. Skap. Anonymous poster hash: ca9fd...c2c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #14 Skrevet 19. januar 2015 Helt greit om ingen andre kan steppe inn, at sjefen da ringer og spør hvordan formen er og om man heller kan jobbe idag og så avtale og holde den avtalen om en annen dag. Men ikke presse og forlange at du stepper inn for så og se an om du kan ta fri en annen dag. Eller sykedag da. Anonymous poster hash: 69ea6...a7c
Ladybird2014 Skrevet 19. januar 2015 #15 Skrevet 19. januar 2015 Då tek du ein prat med sjefen og forklarer at du treng å vere heime dei dagane de har avtalt, og at du ikke kan steppe inn på kort varsel.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #16 Skrevet 19. januar 2015 Arbeidsgiver og du skal sammen bestemme hvordan du skal ta ut 40% sykemelding. Det er altså ikke bare opp til deg å bestemme. Arbeidsgiver kan også si at du ikke kan ta hele dager dersom det ikke er nødvendig i forhold til din helse. Gå i dialog og Vær litt fleksibel! Du er neppe sykere i dag enn i morgen. Jeg har avklart to dager sammen med arbeidsgiver på forhånd. I min arbeidssituasjon var det best for DEM ikke meg at mandag og torsdag ble de dagene jeg er borte. Det er også de dagene jeg skal til fysioterapi og denslags. Anonymous poster hash: f1391...9f0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #17 Skrevet 19. januar 2015 Arbeidsgiver og du skal sammen bestemme hvordan du skal ta ut 40% sykemelding. Det er altså ikke bare opp til deg å bestemme. Arbeidsgiver kan også si at du ikke kan ta hele dager dersom det ikke er nødvendig i forhold til din helse. Gå i dialog og Vær litt fleksibel! Du er neppe sykere i dag enn i morgen.Men her hadde jo hi og arb giver avtalt at i dag skulle være sykedag. Synes da at det er dårlig personalbehandling at arbeidsgiver bryter den avtalen med så kort varsel. Ser poenget, men tenker at dersom det er krise på jobb så prøver man å være behjelpelig. Jeg er førskolelærer og i vinterhalvåret er det alltid en eller annen form for krise i og med at halve barnehagen er syk/sykemeldt. Jeg er behjelpelig og stilte opp i dag, men tenker at det skal fungere for alle og vi må kunne holde oss til avtaler som er satt opp. Det er ikke bare greit å utsette behandlinger hver gang det er krise.... HI Anonymous poster hash: f1391...9f0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #18 Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde også tilsvarende opplegg som deg. Hadde ikke funnet meg i sånn behandling. Mine dager var avtalt en uke eller to på forhånd. Arb giver har vel andre å få tak i , hvis ikke får hn steppe inn selv. De må jo snart greie seg noen mnd. uten deg allikevel.Er ikke sånn gradert sykmelding funker, i hvert fall ikke der jeg jobber.Steppe inn selv? Tror du at arbeidsgiver har fri å sitter å venter på å steppe inn for de som er syke? Anonymous poster hash: 3a891...11d Hvis det er så krise at arb giver må ringe til en som egentlig er sykemeldt hadde det vært et alternativ at arbeidsgiver stepper inn i direkte pasientbehandling. Og lar andre arb oppgaver ligge til senere. Det hender av og til der jeg jobber (helsevesenet).Nå vet jeg jo ikke hvor hi jobber da, så ikke sikkert det er et alternativ der. Tviler på at det er snakk om pasientbehandling dersom HI klarer å jobbe 60% med bekkenløsning. Jeg er sjef i vår bedrift å gjør akkurat det samme som alle de andre, med ekstraoppgaver i tillegg. Jeg kan ikke steppe inn, og arbeidsoppgavene er kundebasert så de må gjøres når kundene kommer, ikke utsettes til en annen dag. Anonymous poster hash: 3a891...11d Er førskolelærer og barna på avdelingen min kan ikke utsettes på lik linje som papir arbeid Det er en meget fysisk krevende jobb og jeg ville se det an om jeg mestrer 60%. jeg tror ikke det, men vil gjerne prøve. For å få det til trenger jeg å få ha dagene der jeg skal til behandling i fred og mentalt forberede meg på endel smerte når jeg skal på jobb... Anonymous poster hash: f1391...9f0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #19 Skrevet 19. januar 2015 Jeg hadde også tilsvarende opplegg som deg. Hadde ikke funnet meg i sånn behandling. Mine dager var avtalt en uke eller to på forhånd. Arb giver har vel andre å få tak i , hvis ikke får hn steppe inn selv. De må jo snart greie seg noen mnd. uten deg allikevel.Er ikke sånn gradert sykmelding funker, i hvert fall ikke der jeg jobber.Steppe inn selv? Tror du at arbeidsgiver har fri å sitter å venter på å steppe inn for de som er syke? Anonymous poster hash: 3a891...11d Hvis det er så krise at arb giver må ringe til en som egentlig er sykemeldt hadde det vært et alternativ at arbeidsgiver stepper inn i direkte pasientbehandling. Og lar andre arb oppgaver ligge til senere. Det hender av og til der jeg jobber (helsevesenet).Nå vet jeg jo ikke hvor hi jobber da, så ikke sikkert det er et alternativ der. Tviler på at det er snakk om pasientbehandling dersom HI klarer å jobbe 60% med bekkenløsning. Jeg er sjef i vår bedrift å gjør akkurat det samme som alle de andre, med ekstraoppgaver i tillegg. Jeg kan ikke steppe inn, og arbeidsoppgavene er kundebasert så de må gjøres når kundene kommer, ikke utsettes til en annen dag. Anonymous poster hash: 3a891...11d Er førskolelærer og barna på avdelingen min kan ikke utsettes på lik linje som papir arbeid Det er en meget fysisk krevende jobb og jeg ville se det an om jeg mestrer 60%. jeg tror ikke det, men vil gjerne prøve. For å få det til trenger jeg å få ha dagene der jeg skal til behandling i fred og mentalt forberede meg på endel smerte når jeg skal på jobb... Anonymous poster hash: f1391...9f0 glemmer å signere med HI ser jeg.... Anonymous poster hash: f1391...9f0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #20 Skrevet 19. januar 2015 Da jeg var gravid sist ble jeg gradvis mer sykemeldt (20, 40, 60%). Legen ville gi meg 100% men siden det var krise på jobb dro jeg dit så ofte jeg kunne. Enden på visa var at jeg fødte 7 uker for tidlig, så jeg vil bare si; ta hensyn til deg selv og babyen først, det er tross alt det viktigste nå. Kroppen din driver å lager et nytt menneske, du må ta signalene kroppen gir deg alvorlig. Jobb er tross alt "bare" jobb. Anonymous poster hash: 543db...5ff
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #21 Skrevet 19. januar 2015 Beklager, jeg har full forståelse for bekkenvondt -har vært der selv to ganger i butikkjobb med lufting og stå i 8 timer.. Men jeg forstår ikke at du skal ta ut to hele dager??? Hvorfor det? Vet du ikke at det blir verre ? Da må du slite deg ut de resterende tre dagene da, så Evt de hele dagene du er hjemme blir du sittende eller liggende i senga å stivne? Eneste som hjelper mot bekkenløsning et jo alsidighet og bevegelse. Det blir bare værre med fullt på og fullt av. Jeg ville heller ha valgt å jobbe 3 timer mindre hver dag, begynt 1 time senere å brukt den timen til øvelser og sluttet to timer før for å kunne legge seg ned litt. Men det er jo jeg. Jeg fikk tilogmed tilrettelagt fra uke 30 at jeg jobbet maks 2,5 t (på morgen) og så 2 timer på kvelden igjen. Fordi det klarte jeg fint, fikk også tilrettelagt med å ha stol og heve-senkepult. Dette går bare på din vilje, forstår at jo du hadde regnet med å ha fri i dag... Men... Du har vel hatt fri i helga også? Synes du virker vanskelig.. Ser for meg at du har holdningen til å gå ut i 100% sykemelding bare fordi du har lav arbeidsmoraø vilje... Lykke til med naving når du har arbeidskapasitet selv med bekkenløsning. Lykke til med å sitte på sofaen å gjøre vondt verre med å stivne! Vi trenger flere som deg i samfunnet.. Det er så mange som sier de har "bekkenløsning" for å bli sykemeldt, vi som faktisk har hatt det er så desperat etter fysioterapi og tilrettelegging at alt går Anonymous poster hash: 48bdb...570
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #22 Skrevet 20. januar 2015 Beklager, jeg har full forståelse for bekkenvondt -har vært der selv to ganger i butikkjobb med lufting og stå i 8 timer.. Men jeg forstår ikke at du skal ta ut to hele dager??? Hvorfor det? Vet du ikke at det blir verre ? Da må du slite deg ut de resterende tre dagene da, så Evt de hele dagene du er hjemme blir du sittende eller liggende i senga å stivne? Eneste som hjelper mot bekkenløsning et jo alsidighet og bevegelse. Det blir bare værre med fullt på og fullt av. Jeg ville heller ha valgt å jobbe 3 timer mindre hver dag, begynt 1 time senere å brukt den timen til øvelser og sluttet to timer før for å kunne legge seg ned litt. Men det er jo jeg. Jeg fikk tilogmed tilrettelagt fra uke 30 at jeg jobbet maks 2,5 t (på morgen) og så 2 timer på kvelden igjen. Fordi det klarte jeg fint, fikk også tilrettelagt med å ha stol og heve-senkepult. Dette går bare på din vilje, forstår at jo du hadde regnet med å ha fri i dag... Men... Du har vel hatt fri i helga også? Synes du virker vanskelig.. Ser for meg at du har holdningen til å gå ut i 100% sykemelding bare fordi du har lav arbeidsmoraø vilje... Lykke til med naving når du har arbeidskapasitet selv med bekkenløsning. Lykke til med å sitte på sofaen å gjøre vondt verre med å stivne! Vi trenger flere som deg i samfunnet.. Det er så mange som sier de har "bekkenløsning" for å bli sykemeldt, vi som faktisk har hatt det er så desperat etter fysioterapi og tilrettelegging at alt går Anonymous poster hash: 48bdb...570 wow... Stått opp på feil fot? Spm jeg har forklart tidligere så har jeg kommet frem til en løsning sammen med arbeidsgiver som passer best for alle. Det er enklere for dem å sette inn en vikar for meg en hel dag og ikke en time her eller der. Jeg ligger ikke på sofaen når jeg er hjemme, jeg er hos fysioterapeut og svømmer for å ikke stivne. Legen spurte meg om jeg ville ha 100% sykemelding nå de siste ukene før permisjon (jeg har INGEN sykemeldinger eller sykedager pga svangerskap fra før). Det blir jo litt urettferdig å bli anklaget for å være en fremtidig naver og at jeg har dårlig arbeidsmoral fordi jeg hadde en litt kjip og vond dag på jobb. Heldigvis har jeg en utdannelse og et yrke som jeg er veldig glad for og trives meget godt der. Det er også derfor jeg ikke sykemelder meg 100%, men ønsker å være der så mye som overhode mulig før jeg går i permisjon. Men takk for respons.... HI Anonymous poster hash: f1391...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå