Gå til innhold

Skal egentlig ut i permisjon neste uke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..men har fortsatt ikke fått svar fra Nav! 

Jeg har hatt kontakt med de, og de har bekreftet at de har fått søknaden, men jeg har enda ikke fått noe brev som bekrefter at jeg faktisk får foreldrepenger. 

Sendte inn søknaden i de første dagene i november, det er vel grenser for hvor lang tid det skal ta? Hvor lang tid tok deres søknad? 

Anonymous poster hash: 65900...f57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sender ikke ut vedtak før etter ungen er født. Sykehuset må først sende inn opplysninger om når ungen ble født slik at NAV kan regne ut nøyaktig når permisjonen er over.

Anonymous poster hash: a5edb...e8e
Skrevet

Vedtaket mitt kom før perm begynte, du skal jo gå ut minimum 3 uker før termin så nav trenger ikke vite når barnet er født, går du da 2 uker over så har du mistet 2 uker!

Ring nav i morgen og snakk med de.

Skrevet

Vedtaket mitt kom før perm begynte, du skal jo gå ut minimum 3 uker før termin så nav trenger ikke vite når barnet er født, går du da 2 uker over så har du mistet 2 uker!

Om du starter permisjonen som skal tas etter ungen er født to uker tidligere må NAV sende ut opplysninger om at permisjonen slutter to uker før.

Slutt datoen blir forandret om ungen blir født før termin, men ikke om den bli født etter termin.

Skrevet

Hos meg tok behandling ca to måneder og da maste jeg maaange ganger!!! Fikk svar to dager før permisjon startet (altså 3 uker før termim). Ring å hør med dem ;-)

Skrevet

De sender ikke ut vedtak før etter ungen er født. Sykehuset må først sende inn opplysninger om når ungen ble født slik at NAV kan regne ut nøyaktig når permisjonen er over.

Jo det gjør de! De forandrer bare dato om barnet blir født før termin.

Jeg startet permisjon i dag jeg, ser at søknad har blitt behandlet men venter på brevet enda! Stresser ikke, de etterbetaler/gjør om på datoer som sakt likevel :-)

Anonymous poster hash: 4aaca...4e5

Skrevet

Om du starter permisjonen som skal tas etter ungen er født to uker tidligere må NAV sende ut opplysninger om at permisjonen slutter to uker før.

Slutt datoen blir forandret om ungen blir født før termin, men ikke om den bli født etter termin.

Ja var det ikke det jeg skrev?

Men jeg fødte 11 dager før termin, fikk ikke nytt vedtak jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...