Gå til innhold

Hpv test ved celleforandring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt disse testene og husker svaret på hpv testen sin og hva det betydde? Legen min har stengt for dagen så får ikke ringt før i morgen. Har celleforandring og hpv testen viser negativ negativ positiv. Hva betyr det? Man kan jo ikke utvikle kreft i livmorhalsen uten å være bærer av hpv viruset. Er jeg det?

Anonymous poster hash: 13057...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett ikke. Men har akkurat fått samme svar og fått beskjed om at det må sjekkes grundigere ut..

Anonymous poster hash: 4b570...8ee

Skrevet

Jeg har tatt biopsi og fått påvist celleforandringer av grad 2-3, så for sikkerhets skyld skal jeg inn til konisering (-et lite inngrep)... Er glad når det er over. :-)

Anonymous poster hash: 498ab...c7f

Skrevet

Takk. Du minte meg nettopp på at jeg må ta celleprøve. Er så redd for å ta den at det har gått 5 år siden sist. :-/ men det kan faktisk redde liv

Anonymous poster hash: c008f...c43

Skrevet

Jeg har jobbet i 12 år med HPV så jeg kan hjelpe deg hvis jeg skjønner hva du mener. Er testen negativ negativ positiv? Hva betyr det?

Skrevet

Jeg har jobbet i 12 år med HPV så jeg kan hjelpe deg hvis jeg skjønner hva du mener. Er testen negativ negativ positiv? Hva betyr det?

Mitt yngste barn ble alvorlig syk 16 dager etter fødsel. Et virus satte seg på luftveiene hans. Etter friskmelding fikk vi vite at det eneste viruset de fikk påvist var HPV.

Betyr det at heg har HPV og smittet han? Og kan det tette luftveiene sluk at han ikke får nok oksygen?

Skrevet

Mitt yngste barn ble alvorlig syk 16 dager etter fødsel. Et virus satte seg på luftveiene hans. Etter friskmelding fikk vi vite at det eneste viruset de fikk påvist var HPV.

Betyr det at heg har HPV og smittet han? Og kan det tette luftveiene sluk at han ikke får nok oksygen?

Da har nok du HPV ja og smittet han ved fødselen. HPV er ikke et virus som påvirker luftveiene men et vortevirus som skaper vorter og evt kreft (høyrisikotypene).

Noen barn får utvekster i svelget av HPV dom må opereres bort for å få god lufttilførsel. Dette er sjeldne tilfeller. Normalt vil barna kvitte seg med viruset selv over tid. Det er kun få som vil få en kronisk infeksjon.

Skrevet

Takk. Du minte meg nettopp på at jeg må ta celleprøve. Er så redd for å ta den at det har gått 5 år siden sist. :-/ men det kan faktisk redde liv

Flott at du fikk deg en påminnelse! :-) jeg hadde utsatt den selv altfor lenge :-/

Dytter denne i tilfelle flere trenger en påminnelse :-)

Anonymous poster hash: 498ab...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...