Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Første gangen vi skal fly så langt (11 timer flytur), og være borte i to uker med toåringen vår. Skal bo på "all inclusiv resort" med det meste av fasiliteter. Noen som har tips til hva vi bør ha med oss og hva vi bør være obs på? Alt av erfaringer mottas med takk Anonymous poster hash: 4c403...025
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Mexico HI Anonymous poster hash: 4c403...025
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Ha med nettbrett, dvd-spiller og bøker til flyet. Anonymous poster hash: 9d3ef...b28
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 På flyturen hadde jeg tatt med : 2-3 skift til barnet og 1-2 skift til meg selv. Rosiner Smokk Flaske Bamse/dukke Bok Kjeks Nettbrett 7 bleier Våtservietter En helt ny leke
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Hva er poenget med å ta et så lite barn på en så lang tur? Han/hun vil aldri huske turen, ha minner eller nyte det noe mer enn sine hjemlige omgivelser? Jeg reiser mye, over hele verden. Og hver gang jeg er på en lang flyvning er det et lite barn mellom 0-3 år som skriker, er utålmodig, kjeder seg og blir rabiat over den lille plassen å bevege seg på. Når det er sagt: De fleste langdistansefly har egne tvskjermer i hver stol, så det er filmer å se på for barnet ditt. Ellers vil jeg anbefale en liten sekk med leker og bøker, kanskje en ny leke han/hun har ønsket seg, puslespill, tegnesaker og husk å spre aktivitetene ut på noen timer.. Slik at du ikke sitter uten ideer etter 3 timer. Lykke til! Anonymous poster hash: 4a509...530
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Og husk for Guds skyld solkrem! Sterk sterk solkrem, solhatt og solbriller. Anonymous poster hash: 4a509...530
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Sjekk om dere trenger vaksiner. Underholdning på flyet som fenger barnet (kanskje noe nytt??) Ipad e.l. kan være en god investering dersom barnet er interessert. Bruker barnet bleie og dere skal ha med vogn. Stapp bleier i alle "sprekkene" i vogna (når den er sammenbrettet). Ofte klønete og dyrt å få tak i riktig type bleier. Ta med favorittgrøten til barnet.. Solhatt som er sånn som går ned i nakken er lurt. Ofte like greit med et tynt lag klær på barnet. Når barnet er 2 år, SKAL det sitte i eget sete ved start og landing. Jeg tror jeg hadde forberedt barnet litt på dette. Bestem dere litt for alternative løsninger mht døgnvillhet. Vi har ikke reist så langt med så lite barn, men jeg må si at det ser svært stressende ut og en av foreldrene må regne med å være "aktivator" for den lille, ha den lille på fanget stort sett hele turen om du ikke får det til å sove. Anonymous poster hash: dd40a...20e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 Hva er poenget med å ta et så lite barn på en så lang tur? Han/hun vil aldri huske turen, ha minner eller nyte det noe mer enn sine hjemlige omgivelser? Jeg reiser mye, over hele verden. Og hver gang jeg er på en lang flyvning er det et lite barn mellom 0-3 år som skriker, er utålmodig, kjeder seg og blir rabiat over den lille plassen å bevege seg på. Når det er sagt: De fleste langdistansefly har egne tvskjermer i hver stol, så det er filmer å se på for barnet ditt. Ellers vil jeg anbefale en liten sekk med leker og bøker, kanskje en ny leke han/hun har ønsket seg, puslespill, tegnesaker og husk å spre aktivitetene ut på noen timer.. Slik at du ikke sitter uten ideer etter 3 timer. Lykke til! Anonymous poster hash: 4a509...530 For et tåpelig svar! Mange grunner til at man reiser så langt med så små barn. Vi har vært på flere langturer med vårt barn, sist for et år siden da hun var 2 år. Hun husker turen svært godt og har mange gode minner. Dessuten var vi sammen med familien til mannen som kommer fra andre siden av jordkloden. Et par tips til deg som skal reise: Kjøp et par nye bøker til turen, ha med tegnesaker og klistremerker. Ha med kjeks/frukt o.l som barnet liker, og stress ned. Forbered den lille på turen i forveien, fortell om det som skal skje. Ipad med mange nye spill kan også være lurt. Anonymous poster hash: 3adb6...75f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Hva er poenget med å ta et så lite barn på en så lang tur? Han/hun vil aldri huske turen, ha minner eller nyte det noe mer enn sine hjemlige omgivelser? Jeg reiser mye, over hele verden. Og hver gang jeg er på en lang flyvning er det et lite barn mellom 0-3 år som skriker, er utålmodig, kjeder seg og blir rabiat over den lille plassen å bevege seg på. Når det er sagt: De fleste langdistansefly har egne tvskjermer i hver stol, så det er filmer å se på for barnet ditt. Ellers vil jeg anbefale en liten sekk med leker og bøker, kanskje en ny leke han/hun har ønsket seg, puslespill, tegnesaker og husk å spre aktivitetene ut på noen timer.. Slik at du ikke sitter uten ideer etter 3 timer. Lykke til! Anonymous poster hash: 4a509...530 For et tåpelig svar! Mange grunner til at man reiser så langt med så små barn. Vi har vært på flere langturer med vårt barn, sist for et år siden da hun var 2 år. Hun husker turen svært godt og har mange gode minner. Dessuten var vi sammen med familien til mannen som kommer fra andre siden av jordkloden. Et par tips til deg som skal reise: Kjøp et par nye bøker til turen, ha med tegnesaker og klistremerker. Ha med kjeks/frukt o.l som barnet liker, og stress ned. Forbered den lille på turen i forveien, fortell om det som skal skje. Ipad med mange nye spill kan også være lurt. Anonymous poster hash: 3adb6...75f HI her. Ja, spurte ikke om meninger rundt å reise så langt, men om tips (selv om du kom med det også - takk ) Handler ikke om at hun absolutt skal huske turen til hun er 50, men ha det gøy der og da, og turen er jo like mye for oss voksne. Har aldri sett på barn som noe hinder for å reise dit man vil, så lenge man er godt forberedt. Vi er reisevandte, har sett mye av verden, har en rolig jente som er flink til å underholde seg selv (heldigvis), hun har reist mye tidligere, men ikke så langt, hun sover der det passer henne, vi stresser lite, er gode til å planlegge, så reisetiden er jeg absolutt ikke bekymret for (det var til det første innlegget her altså - takk til du som forsvarer meg ) Vaksiner er tatt, gikk uten problemer. Nytt pass er bestilt og kommer i god tid, div solkremer med div faktorer til store og små er i boks, Uv drakt var smart, det skal vi skaffe. Ipaden vil være fulladet, egen sekk pakket med div aktiviteter og skift til flyturen. Smart å snakket litt med henne om selve flyturen, det må vi gjøre Takk til alle som kommer med gode tips HI Anonymous poster hash: 4c403...025
*Miss Marple* Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 Drikkeflaske med tut kan forhindre søl. Våtservietter og ekstra smokker. Det er vel det jeg kommer på i tillegg til de andre rådene. Så heldige dere er, håper dere får en super tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå