Gå til innhold

Var dette frekt og dette dårlig gjort av meg....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift og har 2 barn på 5 og 7.5 år. I helgen tok mannen min med seg yngste til Hamar for å besøke svigermor mens jeg og 7.5 åringen skylle være hjemme for å finne på noe sammen. Vi har bakt boller, gått lang tur med sekk og niste, bygd lego og virkelig kost oss.

I går formiddag overrasket jeg han med kinobilletter senere på ettermiddagen. Det nærmer seg og vi står nede i gangen og kler på oss for å dra da der ringer på døra. Der står en av guttene i klassen hans som han leker med av og til. Vi sier hei og småprater litt med han, men jeg forklarer at det passer litt dårlig med besøk nå for vi er på vei avgårde. Sønnen min klarer selvfølgelig å si at vi skal på kino uten at det er galt eller blir noe dramatikk ut av det....

I går kveld fikk jeg en sur sms av moren til denne gutten at det var dårlig gjort at hennes sønn ikke fikk være med på kino for det synes han er moro og han kjeder seg så hjemme....Hun synes det var korttenkt av meg å ikke invitere han med....??

Hæ? Jeg ble skikkelig lei meg, her har vi alltid åpent hus for barnas venner. Alltid unger på besøk her. Hver uke får vi ekstra middagsgjester og det er hyggelig. Jeg må da kunne ta en tur på kino med sønnen min uten å måtte annonsere det rundt og invitere andre??

Jeg har ikke svart henne på sms

Anonymous poster hash: dc36f...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var frekt og dårlig gjort, men ikke av deg! For en utrolig kjip mor hun er som tror at du bare kan ta med en ekstra unge på kino sånn helt uten videre. Dette var direkte smålig av henne, hun må ha seriøse problemer med ett eller annet. 

Anonymous poster hash: a34a3...c8a
Skrevet

Synes moren til gutten er den frekke her. Dere var på vei ut for å ha en hyggelig familiestund. Gutten må tåle å ikke få være med på alt. Skulle han vært med på kino burde dette vært avtalt på forhånd.

Skrevet

Ikke frekt eller dårlig gjort.

Frekt av moren til gutten å forvente at hennes barn skulle få være med.

Skrevet

Herregud for en dust av en mor!

Du kan da ikke be med han bare fordi moren syntes det! Dere sto jo klare for å dra med bestilte billetter muligens. Nei hun får du bare ta å blåse i:) klart du kan kose deg alene med barnet ditt:)

Skrevet

Sjokkert over hva enkelte får seg til å sende på sms ...

Jeg ville latt være å sende tilbake svar og heller ta det face to face neste gang dere møtes. Se om hun er like tøff i trynet da!

Anonymous poster hash: fbad9...cc0

Skrevet

Off, nok en curlingmamma med manglende antenner. Hvorfor i huleste skulle han bli med dere på kino?

Send svar til kjerringa: skulle denne til meg? I såfall, hvorfor?

Anonymous poster hash: 06c85...ca3

Skrevet

Haha, gale damen. Hun andre mora, altså. Tror jeg bare hadde latt den meldingen forbli ubesvart. Jeg hadde ikke greid å formulere noe vettugt tilbake uten å gå helt i Valla.

Skrevet

Hun høres ikke helt god ut... hun må da være noe spesiell sånn ellers også?

Anonymous poster hash: aed2c...d9a
Skrevet

Haha!! Håper jeg aldri treffer sånne mødre.. Så utrolig frekt, ikke av deg hi, men mora til kompisen.. Hun får dra rumpa opp av sofaen å bli med sønnen selv og ikke forvente at alle andre gjør det for henne!

Skrevet

Nei vettu hva. Det er hun andre som er ute å kjører her ass. Du har da vel ikke ansvar for å ta med ungen deres på kino? Når dere allerede har bestillt billetter og greier..Skal ungen hennes liksom sitte to rader bak eller ?

Anonymous poster hash: c2a39...406
Skrevet

Da svarer du at dette var noe du og gutten din skulle og at det var mor og sønn dag. Og at det er noen hun selv kanskje burde prøve prøve siden gutten hennes kjeder seg sånn hjemme ;)

Tipper dette er en halvsløv mor som ikke gidder og aktivisere eller finne på noe gøy sammen med barna sine, men som kaster ansvaret over på andre. Denne gangen ble det du som ble syndebukken. Helt seriøst så kunne vel denne moren dratt seg ut av sofaen og tatt en tur på kino med gutten sin.

Skrevet

Noen ganger nekter jeg nesten å tro det som blir skrevet her, for jammen finnes det mange idioter der ute..

Skrevet

Akkurat det der ville jeg ikke mistet nattesøvn over... Ville svart noe av det du allerede har sagt. Du har tross alt ingen plikt til å be inn halve nabolaget på kino eller annonsere det hver gang du skal noe.  Hvis sønnen hennes kjeder seg så mye, så er det vel helle moren hans sin plikt å få ræva ut av sofaen å aktivisere litt. Dra på kino eller en tur på lekeplassen... Er jo ikke din oppgave!

Du var ikke frekk og det var ikke dårlig gjort av deg. Heller denne guttens mor som ikke eier sosiale ferdigheter ;)

Skrevet

Den andre moren er frekk.  Jeg tar gjerne med meg andres barn på ulike aktiviteter - om det passer og/eller er avtalt.  

Når mine barn har blitt gamle nok til å selv ringe på hjemme hos vennene sine har jeg informert ungene om at kanskje passer det, kanskje passer det ikke.  Og snakket med aktuelle foreldre om at hvis ungene mine kommer når det ikke passer så må de bare sende dem hjem igjen.  Jeg bruker gjerne andre foreldre som barnevakt i korte perioder, men da er det avtalt (f.eks. at datteren er hos en venninne mens jeg leverer sønnen på trening).  Og ungene mine får absolutt være med andre barn på kino/svømming osv, men da ringes de voksne først.  

Anonymous poster hash: 9e574...1de
Skrevet

Den andre mora er selvfølgelig den frekke! Herregud dette var deres kvalitetstid. Mye merkelige folk der ute .

Skrevet

Nei du var ikke frekk i det hele tatt....er det virkelig mulig at det finnes slike mødre der ute? Tror jeg hadde sendt tilbake: Vi tar han gjerne med på kino neste helg om du betaler alle billetene: Vi blir da 2 voksne og 3 barn, ok?

Anonymous poster hash: 1995b...9f5
Skrevet

Selvfølgelig har du lov til å ta med ditt eget barn på kino uten og måtte ta med vennene hans.

Tar hun alltid med seg din sønn når hun skal på noe med guttungen sin?

Anonymous poster hash: 639d6...f80

Skrevet

Da sender du et blidt svar tilbake om at dette var din og guttens mor og sønn tid, og at du anbefaler det varmt til henne også. 

Makan altså. Enkelte tror tydeligvis de skal kunne invitere seg og sine med på andres aktiviteter med den største selvfølge, uten tanke for at det kan være en spesiell anledning eller noe som ikke passer å ha med andre på. Håper dere koste dere på kino likevel :) 

Ikke ta det noe inn over deg, det var fullstendig hodeløst av denne mammaen å sende en sånn melding. Du har ikke gjort noe som helst galt her! 

Skrevet

Oh my.. Noen foreldre overrasker stadig. Har ei dame i gaten hos oss og som muligens kunne funnet på noe lignende..

Jeg fikk sms nylig at det var urettferdig at hennes datter ikke kunne være hos oss når vi hadde besøk av familien og vi hadde selskap for minstemann, som datteren ikke engang pleier å leke med.

Jeg har fått sms på at det var urettferdig at min datter fikk lov av oss å overnatte hos en tredje jente uten at datteren hennes hadde blitt spurt, for da følte datteren hennes seg utenfor.

Vet du hva, noen foreldre bør forklare barna sine hva urettferdighet er og at noen ganger får andre lov til ting som de ikke kan eller får lov til. Noen ganger er det deres tur, andre ganger er det andres tur. Livet er urettferdig, og alt går ikke på skinner slik en kunne ønske.

Anonymous poster hash: 2ab11...9f7

Skrevet

Å herlighet, sånne mødre.. Blir sjokkert hver gang jeg hører om de, kan ikke fatte at de faktisk finnes!! Ikke bry deg, sikkert best å ikke ta kontakt (på den annen side, da tror hun kanskje at hun handlet korrekt og gav deg dårlig samvittighet..). Så synd det skulle ødelegge for deg😧

Anonymous poster hash: f31ea...0a5

Skrevet

Oh lord!!😨

Er det mulig?!?

Mitt svar: Det var dumt at han ble lei seg. Det passet ikke å ha ham med i går.

Dessuten syns jeg du tar hardt i når du si er det var dårlig gjort av meg da vi ikke hadde noen avtaler om at de skulle være sammen i går.

Anonymous poster hash: 7c83c...29e

Skrevet

Slutter ikke å bli sjokkert over hva enkelte mødre eller mennesker (som de visstnok også er) klarer å lire ut av seg?!?

I alle dager... Dette blir for dumt..og flaut..

Skrevet

" Vi hadde planlagt en koselig mor-sønn tur. Anbefales! "

Var det jeg hadde sendt. Ferdig med det.

Anonymous poster hash: cefaa...f66
Skrevet

Denne gangen hadde vi planlagt kino bare han og jeg, det var noe av poenget med selve turen.

Dama må jo bare roe seg ned. Det er virkelig ikke ditt ansvar at han ikke takler skuffelser og at hun ikke hjelper ham med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...