Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Vi skal pusse opp stue og spisestue. Dvs, vi skal ha ny sofa (3+2 seter), kaffebord, spisestuebord, spisesofa og 3 stoler. Totalt kommer dette på ca 35.000 kr med de tingene jeg fant og syntes passer inn. Jeg synes ikke det var så ille, men mannen er ikke enig og mener vi burde få til noe billigere. Hva synes dere, var dette dyrt? Møblene er funnet på bl.a Skeidar og Bohus. Anonymous poster hash: 7f8be...ad9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Absolutt ikke dyrt! Var faktisk ganske så rimelig og økonomisk totalsum. Anonymous poster hash: e143c...abd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Klart dere kunne møblert stua for en langt rimeligere pris. Men når man først skal pusse opp og bytte ut alt så ville jeg gjort det ordentlig Velger dere klassisk interiør, som ikke går "ut på dato", og som dere tenker å beholde i mange år fremover så vil jeg si 35 000 er billig. Hvis dere derimot skifter møbler og stil en gang i året så er jeg enig med mannen din Anonymous poster hash: 2c12b...d67
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Syns det var en veldig OK pris. Vi skal til med det samme - aner ikke hva det kommer til å koste. Anonymous poster hash: 68c6a...e5f
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Jeg syntes ikke det var mye i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Virker som en ok pris. Ikke for dyrt, men ikke det rimeligste heller. Det er vel ikke akkurat sånn at man alltid vil gå for det billigste heller av kun den grunn at det er billig når man endelig er etablerte i et hjem man trives i... Jeg ville glatt ha betalt en sånn sum om vi hadde hatt penger til det. Anonymous poster hash: dd79c...4ab
Berta_78 Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Ikke dyrt! Men det er litt vanskelig å svare på, man kan innrede et helt hjem fra gratistorget, eller man kan spesialimportere hver eneste gjenstand. Det er liksom et regnestykke der smak/kvalitet/ønsker og økonomi skal møtes.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Dyrt nei. Jeg betalte 18.000kr for spisebord og 5.000kr pr stol. Har 8 stoler. Sofaen kostet 36.000. Stuebordet kostet 11.000kr. Anonymous poster hash: b05f8...007
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Latterlig billig spør du meg! Anonymous poster hash: 97396...4e8
MissYou Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 Latterlig billig spør du meg! Anonymous poster hash: 97396...4e8 Syns jeg å. Shop med en god samvittighet Hi
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Midt i blinken mener jeg. Greit at det er mye penger som man sikkert kunne brukt på noe annet, men ser ikke problemet dersom man først skal unne seg noe nytt. Tips gjerne oss andre her om hvor du kjøpte møblene og hva. :-) Anonymous poster hash: 0e550...275
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 Takk for mange svar! Kjøpe nye møbler må vi, sofaen holder på å revne, kaffebordet er utslitt og vi har ikke plass til mer enn fire middagsgjester, noe som blir alt for lite når slekta kommer på besøk titt og ofte og vi har en spisestue som kan romme mange fler. Godt å se at jeg har damene i ryggen i alle fall Så får jeg se om jeg kan overtale mannen til at det faktisk ikke var så ille. Har prøvd å gå for litt klassiske møbler ja, som vi kan ha i noen år. Er ikke en person som verken liker eller ønsker å skifte ut stua hvert år etter trender som kommer og går. Vi skal nok bli enige til slutt, men begynte å tenke om jeg var helt på jordet når det kom til pris, så da måtte jeg bare forhøre meg litt HI Anonymous poster hash: 7f8be...ad9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #13 Skrevet 19. januar 2015 Det spiller jo egentlig ingen rolle hva vi mener. Hva har dere råd til? Og hva må dere eventuelt forsake for å betale de 35 tusen? Hvis det betyr at dere må avbestille ferie og leve av pasta med ketchup så er det for dyrt. Hvis dere har råd til det og er enige om at dere trenger møblene så er det helt ok pris. Etter min mening er det absolutt ikke dyrt. Jeg foreslår at du ber mannen komme opp med et alternativt forslag. Og be ham ta deg med til de aktuelle butikkene for å se på hans forslag vs ditt forslag. Anonymous poster hash: ab5ae...8fd
QueeenBeee Skrevet 19. januar 2015 #15 Skrevet 19. januar 2015 Det var billig. Spisestua som står øverst på ønskelisten min koster dette alene.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #16 Skrevet 19. januar 2015 Det spiller jo egentlig ingen rolle hva vi mener. Hva har dere råd til? Og hva må dere eventuelt forsake for å betale de 35 tusen? Hvis det betyr at dere må avbestille ferie og leve av pasta med ketchup så er det for dyrt. Hvis dere har råd til det og er enige om at dere trenger møblene så er det helt ok pris. Etter min mening er det absolutt ikke dyrt. Jeg foreslår at du ber mannen komme opp med et alternativt forslag. Og be ham ta deg med til de aktuelle butikkene for å se på hans forslag vs ditt forslag. Anonymous poster hash: ab5ae...8fd Sant nok, og veldig god logikk i svaret ditt Vi har råd til det, absolutt. Ingen av oss er krøsuser, men såpass med penger har vi at det ikke blir noe problem. Godt forslag om å be mannen sette opp alternativer, det skal jeg jammen be han om å gjøre! HI Anonymous poster hash: 7f8be...ad9
overlord Skrevet 19. januar 2015 #17 Skrevet 19. januar 2015 Nei, det er svært rimelig. Lurt å be mannen finne alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå