Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Må bare ventilere litt. Er gravid (litt overraskende, men veldig ønsket), har følt meg dårlig hele helgen og testet positivt i går kveld. Er mellom 4 og 5 uker på vei. I dag er jeg grusomt kvalm! Kaster ikke opp, men klarer ikke å spise, og det føles nesten som om jeg ikke får puste. Er det vanlig å bli kvalm så tidlig? Betyr det at det blir verre etter hvert? Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann, var da i grei form hele svangerskapet og ikke sykmeldt. Håper jo ikke å bli det nå heller, men i dag blir det en egenmelding... PS: Ser at dette ble veldig sytete, måtte bare få det ut. Jeg er egentlig kjempeglad Anonymous poster hash: 8306c...0f3
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Det var ganske tidlig. Sikker på at du ikke har kommet lenger? Kanskje det er flere der inne Ellers går det endel magevirus for tiden. Jeg har hatt hyperemesis tre ganger, men det har kommet fra ca uke 7. Håper du slipper unna, for det er helt grusomt Ta det med ro, spis det du orker hvis du orker, og i små porsjoner. Anonymous poster hash: cf6c7...006
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Jeg er likt som deg, og har i helga vært mer kvalm enn jeg har vært tilsammen i mine 2 andre svangerskap! Men i dag gikk det over 😊 Regner med det kommer igjen litt senere😉 Anonymous poster hash: 2d8dd...840
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ble kvalm like tidlig som deg, fortsatt like kvalm i uke 17... Anonymous poster hash: 16666...3b5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Jeg er likt som deg, og har i helga vært mer kvalm enn jeg har vært tilsammen i mine 2 andre svangerskap! Men i dag gikk det over Regner med det kommer igjen litt senere Anonymous poster hash: 2d8dd...840 Bra det har gått over for deg, kan jo hende jeg også kommer meg utover dagen! Anonymous poster hash: 8306c...0f3
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ble kvalm like tidlig som deg, fortsatt like kvalm i uke 17... Anonymous poster hash: 16666...3b5 Ånei! Det skal jo gi seg etter hvert Anonymous poster hash: 8306c...0f3
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Sånn var mannen min i går og. Mye virus ute å går, kan jo bare være det. Gratulerer med graviditeten :-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Det var ganske tidlig. Sikker på at du ikke har kommet lenger? Kanskje det er flere der inne Ellers går det endel magevirus for tiden. Jeg har hatt hyperemesis tre ganger, men det har kommet fra ca uke 7. Håper du slipper unna, for det er helt grusomt Ta det med ro, spis det du orker hvis du orker, og i små porsjoner. Anonymous poster hash: cf6c7...006 Har beregnet etter siste mens og vært rimelig regelmessig, så tror det skal stemme. Er det magevirus så går det i hvert fall over, så får krysse fingrene for det Anonymous poster hash: 8306c...0f3
Kanutten83 Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ble kvalm allerde i uke 3 med mellomste, klarte meg greit frem til uke 10, da ble det bare verre og verre... Til slutt måtte jeg legges inn i uke 12... Uke 14-15 var jeg nesten ikke kvalm og fra uke 16-17 var kvalmen helt borte. Men jeg måtte gå på 2 postafen og 1 phenergan fra uke 12-14 for å være sikker på at jeg ikke ble verre igjen, og det ble jo bra De to andre har jeg bare vært "fyllesyk" døgnet rundt fra uke 6/7 til rundt 16 uker Gratulerer så mye med en liten på vei!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ble kvalm allerde i uke 3 med mellomste, klarte meg greit frem til uke 10, da ble det bare verre og verre... Til slutt måtte jeg legges inn i uke 12... Uke 14-15 var jeg nesten ikke kvalm og fra uke 16-17 var kvalmen helt borte. Men jeg måtte gå på 2 postafen og 1 phenergan fra uke 12-14 for å være sikker på at jeg ikke ble verre igjen, og det ble jo bra De to andre har jeg bare vært "fyllesyk" døgnet rundt fra uke 6/7 til rundt 16 uker Gratulerer så mye med en liten på vei! Tusen takk! Er vel bare å forberede seg på det som skal komme... Anonymous poster hash: 8306c...0f3
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ble kvalm like tidlig som deg, fortsatt like kvalm i uke 17... Anonymous poster hash: 16666...3b5 Ånei! Det skal jo gi seg etter hvert Anonymous poster hash: 8306c...0f3 Det går nok over til slutt. Noen sier at de neste magiske grensene er 18 og 20 uker. Jeg krysser fingrene Anonymous poster hash: 16666...3b5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 All sympati herfra! Er i uke 7 i morgen, kjempekvalm. Hypermesis forrige gang. Men har ikke det nå (ihvertfall ikke enda) Anonymous poster hash: fc1ef...33d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #13 Skrevet 19. januar 2015 Må bare ventilere litt. Er gravid (litt overraskende, men veldig ønsket), har følt meg dårlig hele helgen og testet positivt i går kveld. Er mellom 4 og 5 uker på vei. I dag er jeg grusomt kvalm! Kaster ikke opp, men klarer ikke å spise, og det føles nesten som om jeg ikke får puste. Er det vanlig å bli kvalm så tidlig? Betyr det at det blir verre etter hvert? Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann, var da i grei form hele svangerskapet og ikke sykmeldt. Håper jo ikke å bli det nå heller, men i dag blir det en egenmelding... PS: Ser at dette ble veldig sytete, måtte bare få det ut. Jeg er egentlig kjempeglad Anonymous poster hash: 8306c...0f3 Jeg mener at jeg kjente kvalme i femte uke, så ja jeg tror det går an. Det er vanskelig å si om det blir verre altså, det er nok ulikt, men jeg var i alle fall kvalm frem til ca uke 14? Kastet ikke opp, men var mye kvalm spesielt på kveldstid. Ja det er ikke moro å gå og være kvalm, men heldigvis går det som regel over etter hvert. Krysser fingrene for at det gir seg etter første trimester for deg. Imens, spis noe du merker kan hjelpe litt, for meg gikk det i epler og frukt. Og ta det mest mulig med ro. Gratulerer og lykke til! Anonymous poster hash: 33dc4...544
ms.Pond Skrevet 19. januar 2015 #14 Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med graviditet! Jeg var kvalm i uke 4-5, det var faktisk et av tegnene som gjorde at jeg testet, en akutt følelse av at frokosten kom i retur en morgen jeg satt og spiste med familien. Kjørte ut og kjøpte test, og jammen var den ikke positiv på 1-2 uker Var kvalm fram til uke 22 i varierende grad. Det vanligste er vel at det gir seg etter første trimester, altså uke 12, men det kan henge i lenger. Men ikke heng deg opp i det! Blir du så dårlig at du trenger sykemelding, så sykemeld deg uten dårlig samvittighet. Det viktigste er å tenke på kroppen din og det den trenger. Trenger den ro, så gir du den det. Presser du deg selv ut over det du orker så risikerer du enten å bli dårligere eller at kvalmen henger lenger i. Prøv å spise små måltider. For min del hjalp det med salte kjeks, type Ritz ol, og salt potetgull i små mengder. Etterhvert gikk jeg over på loff, gjerne ristet loff med litt smør. Prøvde å drikke vann med litt sitron i, men i små mengder ofte, omtrent som når man har omgangssjuke. Farris med sitron var også en livredder! Ellers er det mange som sverger til eplejuice og farris, men jeg drakk meg rett og slett litt lei på det, det ble for søtt, og jeg ville ha noe syrlig, derfor ble sitron supert. Endte med at jeg fikk skikkelig dille på sitron og satt og spiste det som klementiner Men det gjorde underverker med kvalmen! Det gjør også ingefær, hvis du får tak i frisk ingefær skjær den i skiver og ha i en mugge med kaldt vann som står i kjøleskapet. Drikk av det gjennom dagen, og etterfyll med nytt vann. Bytt ut ingefærskivene hver dag.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #15 Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med graviditet! Jeg var kvalm i uke 4-5, det var faktisk et av tegnene som gjorde at jeg testet, en akutt følelse av at frokosten kom i retur en morgen jeg satt og spiste med familien. Kjørte ut og kjøpte test, og jammen var den ikke positiv på 1-2 uker Var kvalm fram til uke 22 i varierende grad. Det vanligste er vel at det gir seg etter første trimester, altså uke 12, men det kan henge i lenger. Men ikke heng deg opp i det! Blir du så dårlig at du trenger sykemelding, så sykemeld deg uten dårlig samvittighet. Det viktigste er å tenke på kroppen din og det den trenger. Trenger den ro, så gir du den det. Presser du deg selv ut over det du orker så risikerer du enten å bli dårligere eller at kvalmen henger lenger i. Prøv å spise små måltider. For min del hjalp det med salte kjeks, type Ritz ol, og salt potetgull i små mengder. Etterhvert gikk jeg over på loff, gjerne ristet loff med litt smør. Prøvde å drikke vann med litt sitron i, men i små mengder ofte, omtrent som når man har omgangssjuke. Farris med sitron var også en livredder! Ellers er det mange som sverger til eplejuice og farris, men jeg drakk meg rett og slett litt lei på det, det ble for søtt, og jeg ville ha noe syrlig, derfor ble sitron supert. Endte med at jeg fikk skikkelig dille på sitron og satt og spiste det som klementiner Men det gjorde underverker med kvalmen! Det gjør også ingefær, hvis du får tak i frisk ingefær skjær den i skiver og ha i en mugge med kaldt vann som står i kjøleskapet. Drikk av det gjennom dagen, og etterfyll med nytt vann. Bytt ut ingefærskivene hver dag. Takk for mange gode tips Var godt at flere svarte at de hadde blitt tidlig kvalme, ellers på nettet står det at det kommer fra uke 6-7. Salt kjeks/potetgull høres faktisk godt ut, så kanskje det blir frokosten min i dag Anonymous poster hash: 8306c...0f3
ms.Pond Skrevet 19. januar 2015 #16 Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med graviditet! Jeg var kvalm i uke 4-5, det var faktisk et av tegnene som gjorde at jeg testet, en akutt følelse av at frokosten kom i retur en morgen jeg satt og spiste med familien. Kjørte ut og kjøpte test, og jammen var den ikke positiv på 1-2 uker Var kvalm fram til uke 22 i varierende grad. Det vanligste er vel at det gir seg etter første trimester, altså uke 12, men det kan henge i lenger. Men ikke heng deg opp i det! Blir du så dårlig at du trenger sykemelding, så sykemeld deg uten dårlig samvittighet. Det viktigste er å tenke på kroppen din og det den trenger. Trenger den ro, så gir du den det. Presser du deg selv ut over det du orker så risikerer du enten å bli dårligere eller at kvalmen henger lenger i. Prøv å spise små måltider. For min del hjalp det med salte kjeks, type Ritz ol, og salt potetgull i små mengder. Etterhvert gikk jeg over på loff, gjerne ristet loff med litt smør. Prøvde å drikke vann med litt sitron i, men i små mengder ofte, omtrent som når man har omgangssjuke. Farris med sitron var også en livredder! Ellers er det mange som sverger til eplejuice og farris, men jeg drakk meg rett og slett litt lei på det, det ble for søtt, og jeg ville ha noe syrlig, derfor ble sitron supert. Endte med at jeg fikk skikkelig dille på sitron og satt og spiste det som klementiner Men det gjorde underverker med kvalmen! Det gjør også ingefær, hvis du får tak i frisk ingefær skjær den i skiver og ha i en mugge med kaldt vann som står i kjøleskapet. Drikk av det gjennom dagen, og etterfyll med nytt vann. Bytt ut ingefærskivene hver dag. Takk for mange gode tips Var godt at flere svarte at de hadde blitt tidlig kvalme, ellers på nettet står det at det kommer fra uke 6-7. Salt kjeks/potetgull høres faktisk godt ut, så kanskje det blir frokosten min i dag Anonymous poster hash: 8306c...0f3 Det er vel snittet som blir kvalme i uke 6-7, så da er det det som er "normen". Men noen blir kvalme tidlig, og andre senere, så det er vel ingen fasit på akkurat det Salt og lett mat var redningen for meg i starten i alle fall Håper det kan hjelpe deg også!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #17 Skrevet 19. januar 2015 er ca 4+4 på vei selv, jeg har vert kvalm i 2 uker. igår kastet jeg opp 8 ganger. føler meg helt slåt ut. var hos lege på fredag å han mente det var pga graviditeten jeg var kvalm, kunne ikke finne noe annet galt med meg. Anonymous poster hash: 45001...73e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #18 Skrevet 19. januar 2015 Hvordan takler dere kvalmen og mangel på matlyst psykisk sett? Jeg blir helt satt ut jeg, og greier liksom ikke ønske meg babyen siden babyen "forårsaker" det her. Har vært gjennom det før, men det er TUNGT!! Anonymous poster hash: 7fe29...00a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #19 Skrevet 19. januar 2015 Hadde hyperemesis i forrige svangerskap, og dessverre også denne gangen. Begynte å kjenne det allerede i uke 4. Er nå 100% sykmeldt, ligger stort sett i et mørkt rom med frisk luft. Afipran gjør at jeg kommer noenlunde gjennom dagene, har tross alt et barn fra før som trenger mamman sin. Satser på at det snart går over. Hvil deg så mye du kan. Anonymous poster hash: 634a9...92a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #20 Skrevet 19. januar 2015 Da jeg testet på dagen for forventet mens hadde jeg vært kvalm i flere dager alt, så her kom kvalmen i uke 3. Begynte ikke brekke meg før i uke 6 eller noe sånt da, men fortsatte å brekke meg til langt ut i femte måned. Da fikk jeg en pause frem til siste tre ukene før fødsel, da ble jeg dårlig igjen. Var et tøft svangerskap ja.... Anonymous poster hash: a7287...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå