Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 To aktiviteter i uken? Tre aktiviteter? Hva er nok for ditt barn? Jeg har en som går på trening to ganger i uken, hun har lenge snakket om at hun vil begynne på enda en aktivitet. Jeg har sagt nei, men så ser jeg i den andre tråden. Barn med 3-4 aktiviteter... Anonymous poster hash: 28507...0a4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Jeg synes en aktivitet er mer enn nok, og mine barn kommer ikke til å få gå på mer enn det. Anonymous poster hash: f1653...dc0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Det kommer an på aktiviteten, når det er trening, hvor mye det er i helgene, om man kan samarbeide med andre med kjøring etc. Tre aktiviteter på 8-åringen her. Men den ene idretten har treningstid i tilknytning til SFO, så det blir lite stress for foreldrene, kamper en helg i måneden er bare moro. De to andre idrettene har ulik sesong, så vi dropper mye av fotballen på vinteren og dropper langrennstreninger når det er fotballsesong. Dessuten samarbeider vi med andre om kjøring til og fra, så foreløpig går det rundt. Etterhvert blir det nok for mye med tre idretter. Vet mange har tre treninger i uka pr idrett når de er ti år, og da må man velge hva man skal være med på, Anonymous poster hash: be465...82b
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Som de sier over her kommer det ann på hva slags barn du har, hva du orker av oppfølging og hvor mye sporten krever. For meg er det nok med til sammen 4 aktiviteter på mine barn. Anonymous poster hash: 82ab8...d59
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Spørsmålet er kanskje dårlig formulert. Jeg mener. Hvor mange dager med aktivitet er ok? En idrett kan gjerne ha ha trening to ganger i uken. Da er det likt som hos oss, som har trening to ganger i uken. Hi. Anonymous poster hash: 28507...0a4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Det kommer veldig an på ungen også. Noen barn blir sittende alene på rommet sitt med ipad'en hele ettermiddagen og kvelden om det ikke skjer noe organisert. Slike barn trenger organisert trening minst 3 dager i uken. Andre barn er ute i gata og leker, sykler, aker, spenner ball, klatrer i trær og herjer fra skoleslutt til leggetid hver dag og de trenger kanskje ikke mer en en dag i uken med organisert idrett. Jeg har en av hver (skolebarn), ene trener 3 dager i uken, andre en gang i uken. Anonymous poster hash: 630d1...1e0
Gjest Julia1984 Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Min 7 år i går på håndball og fotball. Det er 3 treninger i uka. Fotball 2 dager og håndball 1 dag. Han elsker spesielt fotballtreningene. Der er "alle gutta" og viktig for han å være. Håndballtreningen er rett etter sfo og han liker der også.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Jeg kjenner en jente som trenger å trene 15-20 timer i uka for å klare å konsenterer seg på skolen og en annen som har enormt behov for å være alene etter skolen. Begge er normale greie unger, men det er helt frskjellig hvor mye aktiviteter de bør gå på. Anonymous poster hash: 75302...8fa
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Akkurat nå når det er vinter og snø og ski, så har barnet 5 dager med aktiviteter, onsdag til søndag, fri mandag og tirsdag etter skolen. Det er mye, og spesielt nå når hun må kjøres til alt, men samkjører med andre. Hun trives med å ha det slik, stresser ikke, full fokus på skole og lekser i tillegg, og har utviklet seg veldig på skolen. Er 12 år. For mellomste hadde det ikke funket, han blir sur og stresset av å ha så mye på timeplanen, og han ønsker ikke det, han må ha en rolig hverdag for å klare å gjøre lekser. Anonymous poster hash: 5d1e7...ba0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 Jeg sier som de andre at det kommer helt an på barnet. Jeg har en gutt som blir sliten nok av skoledagen og trenger fred og ro hjemme hver eneste ukedag. Han går ikke på noe og det er helt greit. Så har jeg en jente som er ekstremt aktiv. Hun vil at det skal skje noe konstant! Hun skal prøve seg på fire aktiviteter nå (tirs-fre), og jeg tror faktisk det ikke er noe problem. Hun elsker å ha mange mennesker rundt seg, bli kjent med nye barn, oppleve ting. Hun kan ikke bli annet enn en slik supermamma som har verv overalt, baker og står i, er medlem i fau og organiserer det meste Anonymous poster hash: de746...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå