Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har alltid lurt på hvorfor norge som et av de få landene ikke har tilbudt alle Hepatitt B vaksine. Nå ser det ut som den kommer for alle. http://www.dagensmedisin.no/nyheter/innforer-hepatitt-b-vaksine-for-alle-barn/ Det som er litt fasinerende er at nå komme alle til å frykte hepatitt b fra de som velger vaksinen bort, men ingen bryr seg nå. Folk blir redde med en gang det tilbys en vaksine. Hvor mange av dere har gitt denne vaksinen på eget initiativ utenom dere som har tatt den som reisevaksine? Tipper det ikke er mange. Hvorfor frykter vi sykdommen med en gang det tilbys en vaksine i barnevaksinasjonsprogrammet? Anonymous poster hash: d2596...125
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Jeg fyller jevnlig på med vaksiner. Ser ingen grunn til å med vilje utsette meg for noe jeg kan enkelt forebygge ved å ta vaksiner og påfyll. Anonymous poster hash: f0922...740
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har hatt hepatitt B så har nå fått den naturlig. Syns det er bra om den kommer i vaksinasjonsprogrammet. Anonymous poster hash: 4301d...ffe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har alltid lurt på hvorfor norge som et av de få landene ikke har tilbudt alle Hepatitt B vaksine. Nå ser det ut som den kommer for alle. http://www.dagensmedisin.no/nyheter/innforer-hepatitt-b-vaksine-for-alle-barn/ Det som er litt fasinerende er at nå komme alle til å frykte hepatitt b fra de som velger vaksinen bort, men ingen bryr seg nå. Folk blir redde med en gang det tilbys en vaksine. Hvor mange av dere har gitt denne vaksinen på eget initiativ utenom dere som har tatt den som reisevaksine? Tipper det ikke er mange. Hvorfor frykter vi sykdommen med en gang det tilbys en vaksine i barnevaksinasjonsprogrammet? Anonymous poster hash: d2596...125 Da tenker jeg at det er en grunn til at den nå skal inn i programmet, fordi vi da har større fare for å pådra oss hepatitt her hjemme. Med mer utveksling- vi reiser mer, det kommer andre nasjoner inn i landet, ja da mener nok helsemyndighetene at smittefaren er ved å bli større nå! Dessuten forskes de på vaksiner i mange år før vi i Norge tar vaksinene inn i programmet.. Anonymous poster hash: eb2ae...fbe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Jeg har alltid lurt på hvorfor norge som et av de få landene ikke har tilbudt alle Hepatitt B vaksine. Nå ser det ut som den kommer for alle. http://www.dagensmedisin.no/nyheter/innforer-hepatitt-b-vaksine-for-alle-barn/ Det som er litt fasinerende er at nå komme alle til å frykte hepatitt b fra de som velger vaksinen bort, men ingen bryr seg nå. Folk blir redde med en gang det tilbys en vaksine. Hvor mange av dere har gitt denne vaksinen på eget initiativ utenom dere som har tatt den som reisevaksine? Tipper det ikke er mange. Hvorfor frykter vi sykdommen med en gang det tilbys en vaksine i barnevaksinasjonsprogrammet? Anonymous poster hash: d2596...125 Da tenker jeg at det er en grunn til at den nå skal inn i programmet, fordi vi da har større fare for å pådra oss hepatitt her hjemme. Med mer utveksling- vi reiser mer, det kommer andre nasjoner inn i landet, ja da mener nok helsemyndighetene at smittefaren er ved å bli større nå! Dessuten forskes de på vaksiner i mange år før vi i Norge tar vaksinene inn i programmet.. Anonymous poster hash: eb2ae...fbe Folkehelseinstituttet har anbefalt den inn i vaksinasjonsprogrammet siden 2008, så nei, det er ikke noe nye behov som er utløsende årsak. Anonymous poster hash: d2596...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå