Gå til innhold

Hva må barnefar betale utenom bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften, hva må pappaene som betaler bidrag være med på å betale? Det her er snakk om barnehagebarn.

Han har to stykker fra før, og sammen har vi. Og moren til de to andre barna kommer nå til å søke bidrag. Og jeg er egentlig spent på om vi kommer til å ha råd til å bo her vi bor og i det heletatt bo sammen....

Anonymous poster hash: 9286b...644

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må betale et bidrag som står i forhold til det han tjener, og det mor tjener, og hvor mye barna bor hos han, og hvor mange barn han for øvrig forsørger. Og i tillegg betaler han det han og mor enes om. Hva med å spørre han, og ikke oss...? Det er vel ikke akkurat en overraskelse at en mann med barn fra før er pliktig til å forsørge dem?

Anonymous poster hash: 07e73...9f3

Skrevet

Han må betale et bidrag som står i forhold til det han tjener, og det mor tjener, og hvor mye barna bor hos han, og hvor mange barn han for øvrig forsørger. Og i tillegg betaler han det han og mor enes om. Hva med å spørre han, og ikke oss...? Det er vel ikke akkurat en overraskelse at en mann med barn fra før er pliktig til å forsørge dem?

Ehh, nei, det er ingen overraskelse. Mulig jeg ble misforstått, men jeg mener utenom barnebidrag. Bidraget regnes vel med å bli bort i mot 8.000,- i måneden, men kan hun egentlig kreve at vi skal betale mer når det gjelder barna?

Skrevet

Ehh, nei, det er ingen overraskelse. Mulig jeg ble misforstått, men jeg mener utenom barnebidrag. Bidraget regnes vel med å bli bort i mot 8.000,- i måneden, men kan hun egentlig kreve at vi skal betale mer når det gjelder barna?

Les overskriften neste gang!

Hilsen HI.... Igjen..

Skrevet

Hilsen HI.... Igjen..

Jeg svarte på spørsmålet ditt. Les svaret neste gang!

Jeg reagerte på den litt sytete tonen din om at nå hadde mor tenkt å søke om bidrag, som om det kom ut av det blå. Derfor spørsmålet om dette var overraskende. Lurer på hvorfor han ikke har betalt tidligere, hvis du og han har vært sammen lenge nok til selv å få barn og felles bolig.

Skrevet

Hilsen HI.... Igjen..

Jeg svarte på spørsmålet ditt. Les svaret neste gang!

Jeg reagerte på den litt sytete tonen din om at nå hadde mor tenkt å søke om bidrag, som om det kom ut av det blå. Derfor spørsmålet om dette var overraskende. Lurer på hvorfor han ikke har betalt tidligere, hvis du og han har vært sammen lenge nok til selv å få barn og felles bolig.

Etter som jeg har forstått så har ikke han planer om å betale noe ekstra enn det han må. Han har sine grunner til det, og jeg blander meg ikke bort i det. Men, det jeg lurer på er om hun kan kreve mer utenom, så det du sier da er at han betaler kun bidrag, punktum, og trenger ikke betale noe mer med mindre de er enige om noe annet.

Løsningen er gjort nå ganske nylig av "praktiske årsaker" og sikkert av økonomiske grunner for hennes del, og far har bare gått med på dette.

Og grunnen til at jeg bekymrer meg for det her er fordi det kan bli en så stor økonomisk belastning for oss i og med at utgiftene vi har ikke teller med i beregningen. Så det kan så og si gå utover meg og våre, og ødelegge oss som familie.

Takk for svar og god natt.

Hi

Skrevet

Han må være med på dugnad annenhver gang ellers må han betale 900 kr til barnehagen i gebyr.

Han sier jo hele tiden at det er like mye hans unge så da må han kunne stille på dugnad i barnehage til hans egen unge.

Utenom det så betaler han vel ingenting.

Han kjøper aldri verken klær eller leker utenom jul og bursdag.

Anonymous poster hash: 0e7d1...51d
Skrevet

Han på bidra til å dekke reiseutgifter ved samvær. Han må også selvsagt betale for egne barn ved samvær. Jeg vet ikke om hun kan søke om etterbetaling for den tiden han ikke har betalt barnebidrag.

Anonymous poster hash: 33b1d...c1d
Skrevet

Vet man kan søke ekstra bidrag til tannregulering og konfirmasjon. Vet ikke om det er noe mer også.

Anonymous poster hash: 8b59d...c7f
Skrevet

Han må nå også holde ungene med klær, mat og annet når han har samvær.

Anonymous poster hash: da24d...a81
Skrevet

Det stemmer ikke. Mor skal sørge for klær, også til samvær. Det er kun dersom far krever spesielle klær eller spesial / ekstr utstyr at han må dekke dette selv.

Mat og annet må far dekke.

Skrevet

Bidraget går ut fra inntekt,og de regner også med de andre han har forsørgerplikt for. Ofte er det slik at en far betaler langt mindre bidrag ennn det det koster å ha et barn. Her fikk eksen til samboer seg et sjokk da hun krevde bidrag, for nå betaler han halvparten av det han betalte tidligere.

Anonymous poster hash: 77f39...acc
Skrevet

Hvis han må betale 8000 kr i bidrag så tjener han bra!

Men han må ikke betale noe annet enn regulering og konfirmasjon... men om hun får 800 kr i mnd skjønner jeg ikke hvorfor hun trenger penger til noe mer heller

Anonymous poster hash: 8b3e2...68a

Skrevet

Det stemmer ikke. Mor skal sørge for klær, også til samvær. Det er kun dersom far krever spesielle klær eller spesial / ekstr utstyr at han må dekke dette selv.

Mat og annet må far dekke.

Mente at jeg leste at dette nå var forandret på. Ja ja det finner nok mor og far ut av.

Skrevet

jeg og eksen deler på :

bursdag utgifter

klær eller utstyr han må ha

barnehageregningen

og han er flink til og hjelpe til hvis jeg spør. han betaler ikke barnebidrag,da han ikke har jobb,men han får penger av nav hver 14 dag 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...