Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Har forsøkt å lese på NAV sine sider, men blir ikke særlig mye klokere...Jeg er lærer og er gravid med termin i begynnelsen av april. Jeg skal ut i permisjon ca. midten av mars og jeg strever nå med å finne ut av hvordan permisjonen min skal gå opp med hensyn til ordinær ferie + "lærerferiene" (avspassering). Jeg har valgt 100% dekningsgrad. Anonymous poster hash: 73628...0de
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Du har fire uker og en dags ferie. I permisjonene jeg har hatt, har jeg for enkelhets skyld satt opp ferien i tidsrommet man som lærer vanligvis har ferie, dvs. juli (4 uker og en dag tilsvarer omtrent akkurat hele juli).Avspaseringsukene mister du i permisjonen. Disse "får du igjen" etter permisjonen, vet du får betalt høstferie osv. også første år etter permisjonen - når du strengt talt ikke har opparbeidet deg avspaseringen pga. permisjonen. Permisjonen din starter tre uker før termindato. Så da er det bare å telle uker Anonymous poster hash: e1080...129
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Som lærer har du 4 uker + 1 dag (25 dager, det telles 6 dagers uke), stort sett hele juli, som ferie. Av dette har du krav på å få overført 10 dager til neste år. Når du tar ut feriedagene dine stoppes permisjonen og du får dertil lenger permisjon på slutten. Avspaseringen din blir borte, den kan verken overføres eller utbetales. Men, for min del var jeg med å ta noen uker ulønnet permisjon (jobber i videregående skole og en fantastisk avdelingsleder), i teorien tilbake på jobb 24. juni (skolen var da sluttet). Jeg fikk vanlig lønn hele sommeren, men ikke de ekstra feriepengene siden jeg ikke hadde jobbet meg opp rettighetene til de. Anonymous poster hash: 44bf4...0b3