Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Har forsøkt å lese på NAV sine sider, men blir ikke særlig mye klokere...Jeg er lærer og er gravid med termin i begynnelsen av april. Jeg skal ut i permisjon ca. midten av mars og jeg strever nå med å finne ut av hvordan permisjonen min skal gå opp med hensyn til ordinær ferie + "lærerferiene" (avspassering). Jeg har valgt 100% dekningsgrad. Anonymous poster hash: 73628...0de
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Du har fire uker og en dags ferie. I permisjonene jeg har hatt, har jeg for enkelhets skyld satt opp ferien i tidsrommet man som lærer vanligvis har ferie, dvs. juli (4 uker og en dag tilsvarer omtrent akkurat hele juli).Avspaseringsukene mister du i permisjonen. Disse "får du igjen" etter permisjonen, vet du får betalt høstferie osv. også første år etter permisjonen - når du strengt talt ikke har opparbeidet deg avspaseringen pga. permisjonen. Permisjonen din starter tre uker før termindato. Så da er det bare å telle uker Anonymous poster hash: e1080...129
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Som lærer har du 4 uker + 1 dag (25 dager, det telles 6 dagers uke), stort sett hele juli, som ferie. Av dette har du krav på å få overført 10 dager til neste år. Når du tar ut feriedagene dine stoppes permisjonen og du får dertil lenger permisjon på slutten. Avspaseringen din blir borte, den kan verken overføres eller utbetales. Men, for min del var jeg med å ta noen uker ulønnet permisjon (jobber i videregående skole og en fantastisk avdelingsleder), i teorien tilbake på jobb 24. juni (skolen var da sluttet). Jeg fikk vanlig lønn hele sommeren, men ikke de ekstra feriepengene siden jeg ikke hadde jobbet meg opp rettighetene til de. Anonymous poster hash: 44bf4...0b3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Avspaseringa må du se langt etter. Du får "kun" 5 uker ferie det året du er i permisjon. De ukene velger du å legge der du vil. Du kan f.eks søke om utsettelse på permisjonen pga ferie. Da må du søke på eget skjema. Alternativt, kan du legge ferien til etter endt permisjon. Da må far søke om utsettelse av fedrekvoten. Vær obs på at du kun kan overføre 2 uker ferie fra 2015 til 2016, om ikke andre avtaler gjelder i sin kommune. Anonymous poster hash: 86866...4c0
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Du har fire uker og en dags ferie. I permisjonene jeg har hatt, har jeg for enkelhets skyld satt opp ferien i tidsrommet man som lærer vanligvis har ferie, dvs. juli (4 uker og en dag tilsvarer omtrent akkurat hele juli).Avspaseringsukene mister du i permisjonen. Disse "får du igjen" etter permisjonen, vet du får betalt høstferie osv. også første år etter permisjonen - når du strengt talt ikke har opparbeidet deg avspaseringen pga. permisjonen.Permisjonen din starter tre uker før termindato. Så da er det bare å telle uker Anonymous poster hash: e1080...129 Det er 5 uker ferie. Det var en av de få godene streiken førte frem til. Jeg regner med at du får betalt lønn fra arbeidsgiver i permisjonstiden, så når du velger å ta ferie, spiller ingen rolle. Anonymous poster hash: 86866...4c0
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Du har fire uker og en dags ferie. I permisjonene jeg har hatt, har jeg for enkelhets skyld satt opp ferien i tidsrommet man som lærer vanligvis har ferie, dvs. juli (4 uker og en dag tilsvarer omtrent akkurat hele juli).Avspaseringsukene mister du i permisjonen. Disse "får du igjen" etter permisjonen, vet du får betalt høstferie osv. også første år etter permisjonen - når du strengt talt ikke har opparbeidet deg avspaseringen pga. permisjonen.Permisjonen din starter tre uker før termindato. Så da er det bare å telle uker Anonymous poster hash: e1080...129 Det er 5 uker ferie. Det var en av de få godene streiken førte frem til. Jeg regner med at du får betalt lønn fra arbeidsgiver i permisjonstiden, så når du velger å ta ferie, spiller ingen rolle. Anonymous poster hash: 86866...4c0 Hvor har du dette fra? Med den 5 ferieturen? Den 5 ferieuken har vært i noen år. Men, den ble ikke lagt til på sommeren, den ble fordelt utover året de andre dagene skolen er stengt. Så jeg er litt nysgjerrig på hva jeg har gått glipp av. For har vi fått ei uke til på sommeren, betyr det nå at vi har seks uker ferie... Anonymous poster hash: 44bf4...0b3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Punktet om den femte ferie uken og permisjon gjelder fra 1. Mai 2015. Les avtalen på fagforeningenes nettsider. Frem til da er det 21dager. Anonymous poster hash: 4cb89...831
Magehus Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Har forsøkt å lese på NAV sine sider, men blir ikke særlig mye klokere...Jeg er lærer og er gravid med termin i begynnelsen av april. Jeg skal ut i permisjon ca. midten av mars og jeg strever nå med å finne ut av hvordan permisjonen min skal gå opp med hensyn til ordinær ferie + "lærerferiene" (avspassering). Jeg har valgt 100% dekningsgrad. Anonymous poster hash: 73628...0de Jeg er i liknende situasjon. Termin i juli. Tenker det slik at den avspaseringen jeg mister i sommer, får jeg igjen uten å "ha tjent opp rett til den" neste år. Jeg skal ha permisjon og ferie fra juni 2015 til juni 2016. Mister all avspaseringen i det tidsrommet, men får jo avspasering igjen i juni 2016, selv om jeg ikke har jobbet 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå