Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Har du brukt det? Er den en slags kur de går på da, for å forhåpentligvis lære seg å sove? Et visst antall dager og så nedtrapping? Har aldri brukt det til de andre, men kjenner at jeg vurderer å ta det opp med legen. Barnet er 1,5 år og våkner veldig mange ganger pr natt. Jeg sover derfor minimalt og merker at det er et tidsspørsmål om når det sier pang! Lite fristet til å bruke medisiner til dette, men jeg skal fungere på jobb og som kone og mor. Her på Dib er vel dette bannlyst, men jeg nekter å tro at ingen her inne har brukt vallergan til barna.. Anonymous poster hash: beb4e...2fd
valkyrien Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Har prøvd Vallergan på meg selv, og med den hangoveren jeg hadde etterpå så ville jeg aldri gitt det til barn...
skinnfilla Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Jeg har også testet vallergan, ville aldri, aldri gitt det til et barn. Var alldeles i koma dagen etter, hangover fra helvete. Går ikke an å fungere normalt dagen etter, tung i hodet, kroppen og ville bare sove .
C&M&H Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Bytter dere ikke på hjemme om nettene,så du får sovet ut? Jeg har tatt vallergan og hangoveren en får er grusom, så jeg hadde ikke gjort det. Jeg syntes det var værre å ha den hangoveren enn å være trøtt pga lite søvn..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Samme her, ville aldri gitt det. Hvorfor ikke spørre om noen kan ta barnet ei natt? Anonymous poster hash: d6622...71b
Hjertefru Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Jeg har brukt det! Sånn, shoot me! Hadde to på 1 1/2 som holdt det gående. Trodde aldri jeg skulle synke så dypt. Hehe. Men når det først var kommet i hus, brukte vi det nesten ikke.Og i hvertfall ikke i den dosen som var ordinert. Det funket faktisk best på det psykiske planet, at vi som foreldre visste at vi hadde en løsning hvis situasjonen ble uholdbar igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Min dønn fikk vallergan da han var 1 år. Han sov 4 timer igjen døgnet. Det var ikke samråd med lege og helsesøster han fikk det. Var det optimalt - nei. Men gutten (og jeg).måtte sove. Jeg ba ikke om vallergan, var legen som bestemte det. Anonymous poster hash: 2a509...290
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Min dønn fikk vallergan da han var 1 år. Han sov 4 timer igjen døgnet. Det var ikke samråd med lege og helsesøster han fikk det. Var det optimalt - nei. Men gutten (og jeg).måtte sove. Jeg ba ikke om vallergan, var legen som bestemte det. Anonymous poster hash: 2a509...290
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #9 Skrevet 18. januar 2015 det funket fint mens hun brukte det (litt over en uke). sovnet fint og sov hele natten… poenget var at hun skulle komme inn i en fin rytme.. det skjedde jo ikke. hun sliter fremdeles med å sovne og våkner mye om nettene. dessverre Anonymous poster hash: f3c38...b0e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Min dønn fikk vallergan da han var 1 år. Han sov 4 timer igjen døgnet. Det var ikke samråd med lege og helsesøster han fikk det. Var det optimalt - nei. Men gutten (og jeg).måtte sove. Jeg ba ikke om vallergan, var legen som bestemte det. Anonymous poster hash: 2a509...290 Det var I samråd med lege og helsesøster 😊 Anonymous poster hash: 2a509...290
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #11 Skrevet 18. januar 2015 Jeg prøvde på min for noen år siden. Han var da 3 - 4 år og slet VELDIG med søvn. Det fungerte heller dårlig... Han ble helt propell av vallergan, løp helt tulling rundt i huset og ble mye værre enn han var i utgangspunktet. Så det ble kuttet ut kan du si Vi prøvde noen år senere melatonin, og det var bare helt fantastisk! Brukte det ca 1 år før vi kuttet det ut, og nå - 3 år senere sover han fortsatt uten problemer (altså etter å ha slitt i 7 år med å gå det til..) Anonymous poster hash: 36837...9ca
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #12 Skrevet 18. januar 2015 Jeg har brukt det på mi når hun var 1,5 år. Brukte det 3 kvelder i strekk og så var det gjort. Men viktig å gi nok, eller blir de bare urolige. Har aldri angret. Anonymous poster hash: 74ec0...bab
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #13 Skrevet 18. januar 2015 Naboen (og min "reservemor") slet med søvn og fikk vallergan (flytende). Hun lo litt av dette fordi vallergan var jo slikt som jeg og hennes datter fikk når vi var små, og nektet å sove. Men dagen etter var hun i storform etter en god natts søvn. Hun fikk senere også vallergan i tablettform. Disse likte hun ikke, da hun fikk hangover av dem. Så tydeligvis er det forskjell på flytende og tablett. Barn får jo såklart flytende. Jeg hadde ikke hatt problemer med å gi det, selv uten egen erfaring (som jeg kan huske) Anonymous poster hash: 04258...18a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #14 Skrevet 18. januar 2015 Vi bytter på når vi kan, men mannen jobber mye borte i ukene. Jeg har også prøvd vallergan selv og vet hvor grusomt det var dagen etter. Tok den nok litt for seint på kvelden da men.. jeg ønsker ikke at barnet mitt skal føle seg så elendig. Alternativet blir sykemelding til meg noen dager og da ta en del kamper på natt. Ungen har vært veldig mye syk og har nok lagt seg til en del uvaner. Blir uansett å diskutere ulike alternativer med legen. Vi må få natten tilbake før dette går galt. Hi Anonymous poster hash: beb4e...2fd
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #15 Skrevet 18. januar 2015 Har gitt det til barn som våknet 10-15 ganger hver natt over en periode på 8 mnd, da var vi foreldre helt utslitt. Problemene startet etter gjentatte runder med sykdom, virket som de hadde blitt vant til å våkne hele natten. Ga bare halv dose av hva legen hadde forskrevet tre kvelder, hadde dem ikke i barnehage dagene etter. Fikk mye bedre nattesøvn etter de tre dagene. Mange som skriker opp om at de aldri vil "dope" ungene sine, men 8 mnd uten søvn er tortur. Mange ganger rakk vi ikke inn igjen i senga før nestemann var våken. Anonymous poster hash: 81374...c33
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #16 Skrevet 18. januar 2015 Helsestasjonen mente det var en god idé på vårt barn som da var 8 mnd. Vi sov lite, så jeg valgte å prøve. Neste morgen krøp barnet på dører, virket ruset. Dette er veldig mange år siden, jeg håper ikke helsestasjonen anbefaler dette lenger. Neste barnet vårt sov enda mindre, men det kunne ikke falt meg inn å prøve Vallergan. Når det gjelder barn under to år, leste jeg at faren for krybbedød øker en del, og jeg ble ikke overrasket. Dette visste jeg ingenting om da vi ga dette til vårt første barn. Mitt råd er: la vær! Anonymous poster hash: 87456...281
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #17 Skrevet 18. januar 2015 Har ikke sovet sammenhengende på 3 år jeg og ja jeg er helt zombie. Var hos legen da eldste(3år) var 1 år, men fikk ikke Vallergan(heldigvis). Det er ikke bra og jeg er ikke villig til å risikere livet til barna mine. Gå for sykemelding. Anonymous poster hash: d1d9a...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå