Gå til innhold

Navnefest 1 eller 4,5 mnd etter termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Navnefesten vil være enten rett før eller rett etter sommerferietid. Da vil baby være enten 1 mnd + 1 uke (basert på ultralydtermin, førstemann kom litt før termin) eller 4 mnd + 2 uker. Hvilken dato ville du valgt?

Litt av tanken med tidlig fest er at vi bor et stykke unna familien på min side, og navnefesten vil være en gylden mulighet for å vise frem babyen for første gang. Samtidig virker det skummelt å arrangere noe som vil bli såpass kort tid etter fødselen.

Anonymous poster hash: a3fa5...128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde klart å ha navnefest så tett opp mot terminen.

Er dette din første?

Anonymous poster hash: ed59d...728

Skrevet

4,5

Anonymous poster hash: ac438...9a4
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde klart å ha navnefest så tett opp mot terminen.

Er dette din første?Anonymous poster hash: ed59d...728

Har ett barn fra før.

Skrevet

4,5

Anonymous poster hash: 3f89f...24a
Skrevet

Jeg ville valgt det siste. Her har ungene vært 3,5 mnd ved dåpen, og det er jeg glad for. De hadde kolikk begge to og roet seg ikke før bikket 3 mnd. Mor har vært helt på felgen og det hadde ikke vært noe hyggelig med en som hylte konstant hele festen.

Anonymous poster hash: cf2f7...2a4
Skrevet

4,5. Går du langt på overtid, eller noe er problematisk, eller du selv er i elendig form er det ikke gjennomførbart etter bare en måned.

Skrevet

4,5 selvfølgelig. Ingenting å lure på.

Anonymous poster hash: 0d1fb...68b
Skrevet

4,5 mnd hadde jeg også valgt. Overskuddet er forhåpentligvis tilbake og man er fysisk og mentalt i stand til å orke å tenke på planleggingen av feiringen, utsending av invitasjoner, gaveliste, kake-oversikt, lokale osv osv...

Skrevet

4,5 mnd. Jeg har opplevd å føde nesten 3 uker over tiden...

Man er heller ikke garantert en problemfri start selv om det gikk fint forrige gang.

Skrevet

Minst 4,5 mnd. Selv slo vi sammen navnefest og 1-årsdag, noe jeg ikke angrer et sekund på. Hadde mer enn nok med vårt nye liv de første månedene.

Anonymous poster hash: 4ec8b...06f

Skrevet

Takk for mange svar! Det er ganske enstemmig ser jeg, er vel jeg som er litt vel optimistisk når jeg vurderer fest ved 1 mnd alder. Jeg er jo helt enig egentlig. Førstemann var heller ikke så enkel å håndtere på den tiden i starten. Men så vet jeg ikke helt hvordan det blir om en senere fest betyr at enten ingen vil komme å hilse på baby før den er nesten fem mnd gammel (langt og dyrt å dra to ganger på så kort tid). Eller om vi må håndtere flere besøkspuljer med familie (voksne og barn) fordelt over de neste helgene etter fødsel. Vet ikke hva som er best eller verst egentlig.

Skrevet

At første kom før termin betyr ikkje at nummer to gjer det. Får du 11 dagar på overtid er babyen ikkje fire veker eingong i dåpen. Som kolikkmamma blir eg sveitt berre av tanken..! :D

Skrevet

At første kom før termin betyr ikkje at nummer to gjer det. Får du 11 dagar på overtid er babyen ikkje fire veker eingong i dåpen. Som kolikkmamma blir eg sveitt berre av tanken..! :D

Det er sant :-) Men her jeg bor så setter de igang fødsel 1 uke over tiden dersom den ikke starter før og man ønsker det selv, så 11 dager på overtid skal godt gjøres, men likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...