Gå til innhold

Kjenne spark utenpå magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig at en begynner å kjenne sparkene utenpå magen, sett at en ikke har morkaken foran og er normalt slank? 

Anonymous poster hash: 0957c...262
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er det vanlig at en begynner å kjenne sparkene utenpå magen, sett at en ikke har morkaken foran og er normalt slank?

Anonymous poster hash: 0957c...262

Det er bok veldig individuelt. Selv begynte jeg så smått å kjenne bevegelser som jeg lurte på om kunne være lille fra ca uke 16. Rundt uke 18 var jeg mer sikker, og i uke 19 var jeg helt sikker. Dette var bare innenfra.

Fra uke 20 har jeg kjent tydelige bevegelser og små spark/dult daglig, også fra utsiden. Mannen kjente de også, men til å begynne med ikke like lett som jeg gjorde - sikkert siden jeg kjente dem fra innsiden også.

Jeg hører om andre som kjenner bevegelser fra utsiden allerede fra uke 16-17, mens andre som ikke kjenner det før uke 24-25. Har inntrykk av at det er veldig individuelt.

Og vil også tro at hvor mye "ekstra polstring" en har utenpå magen også vil ha noe å si.

Anonymous poster hash: 7cfb1...0a2

Skrevet

Med første kjente jeg ikke spark på utsiden før etter UL i uke 18 hvertfall. Kan tenke meg at jeg var ca 20 uker.

Nå med nr 2 kjente jeg spar på utsiden allerede rundt uker 16 tror jeg. 

Skrevet

Nr 1: Kjente ikke liv inni eller utenpå før uke 24. Morkake på baksiden.

Nr 2: Kjente liv utenpå fra uke 21. Morkake på fremsiden.

Nr 3: Kjente liv utenpå uke 18. Morkake delvis foran åpningen og delvis på baksiden.

Er slank :)

Anonymous poster hash: 9573e...04d
Skrevet

Med nr 1 kjente jeg det utenpå i uke 21.

Nr 2 kjente jeg det i uke 18. Kjentes ut som noen knipset fra innsiden av magen min.

Er veldig slank og har i tillegg hatt livmor som har "veltet" over skambenet tidlig i følge jordmor.

Anonymous poster hash: 45077...d0f

Skrevet

Jeg var helt vanlig i størrelse. Ikke mager menn ikke det motsatte heller. Men jeg har ikke kunnet kjenne spark utenpå magen noen av svangerskapene. Masse liv i babyene men det kunne i veldig liten grad merkes utenpå magen. Kun svakt om man hadde flaks. Har tidligere trent magemuskler en del og vet ikke om det spiller inn. Mannen var ganske skuffet i alle fall....

Skrevet

Kjente liv utenpå mellom uke 18-19.

Så på film på hytta og broren min kjente på magen min og akkurat da kom det første sparket som kunne kjentes fra utsiden! Dødskult:)

Mannen fikk ikke kjent før over en uke senere, hun sluttet alltid å sparke da han skulle kjenne. Tog det som et tegn og broren min ble gudfar:)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Jeg er ikke slank, men 2 gangsgravid. Kjente spark utenpå første gang i rundt uke 17.

Skrevet

Første: rundt uke 17-18

Andre: uke 14

Kunne se og kjenne det utenpå ganske samtidig. Er slank.

Anonymous poster hash: 7b9fa...774

Skrevet

Doppleren hos jordmor "hoppet" på magen min i uke 14 - 1.gangs

Anonymous poster hash: bdd13...a8d
Skrevet

kjente innvendig 21+ 4 dager og utvendig uke 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...