Gå til innhold

Jeg hadde mistanke om overgrep...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æhhh.... Bra å følge opp det han sier for å bli trygg, men hvis han er 9 år er det naivt å tro at de ikke vet hva som kommer ut av tissen selv om de ikke har sett det, sånn snakker de om, de er gutter. Og sirup? Hvis han har sett sæd så ser det i alle fall ikke ut som sirup?

Anonymous poster hash: a7f02...3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette ble litt storm i vannglass i mine øyne. En gutt på 9 år har selvsagt begynt å orientere seg mer seksuelt. Det hører med til normal utvikling.

Anonymous poster hash: 32053...92a

Skrevet

å forklare om grensesetting og kropp er viktig. Å dra inn penger blir fryktelig feil. For det første er det på ingen måte noen automatikk i at man får noe som helst, og det er ikke mye. 

Den sirupen jeg har sett har ikke lignet på den sæden jeg har sett, så bare det er jo et tegn på at han faktisk ikke har sett noe. Om han hadde sett noe så kunne det likegodt være hans egen.

Skrevet

ungen er jo såpass stor at han kan j oha begynt å lege med seg selv også da eller? og lurer på hvorfor det kommer noe ut av tissen som han ikke vet hva er. kanskje dette var hans måte å prøve å spør om og så får han til svar at det er feil og han kommer aldri til å tørre å snkke om det igjen. tenk deg det da stakkar. med en så alvorlig reaksjon fra deg så tror han jo han har gjort noe galt… syns ikke du hadde grunn til å mistenke noe eller ta det opp i det hele tatt.. herregud så ubehagelig det må ha vært for han.

Anonymous poster hash: acc88...152

Hvor har du det fra at jeg sier det er feil? Det som er feil er om noen gjør noe med hannes kropp som ikke er greit.

Anonymous poster hash: 0a9d0...ef0

Sier ikke at du sier det her men tror han kan lett ha oppfattet det slik

Skrevet

Jeg hadde mistanke om overgrep på sønnen min (9 år) og tok meg en prat med han.

Mistanken kom etter sønnen min fra 2 klasse hadde en litt unormal oppførsel og drev å tok på meg i skrittet og på puppene i blandt, og nå nylig så satt han å tullet med meg og far og sa tilslutt "så kommer det sirup ut av tissen". Jeg og far spurte da kontant om hvem han hadde hørt det av, men vi fikk ikke noe annet til svar enn at det var noe han selv fant på og bare tullet med oss for at vi skulle synes det var morsomt.

Jeg slo meg ikke til ro med svaret vi fikk og tok meg derfor en prat med han da bare jeg og han kjørte bil idag. Jeg startet med å skru av cd spilleren og spurte han om han husker det han fortalte meg og faren dagen før om det med sirup ut av tissen. Da han sa ja spurte jeg om hva grunnen var til at han sa det og han bare gjentok svaret fra dagen før. Det jeg stusser litt på er hvordan i det hele tatt vet om sirup, vi bruker ikke sirup til noe så det har heller aldri vært et tema i huset. Jeg fortsatte med å spørre han om noen voksne eller barn har gjort noe med kroppen hans f.eks tissen eller rumpa som ikke er greit og fortalte han at kroppen hans er hans og at han bestemmer over den selv. Jeg fortalte han også om noe slikt skjer med noen og de er modige og forteller det til foreldre eller andre voksne de stoler på så får de hjelp til å ordne opp og mange penger. Får jeg også det spurte han, da sa jeg ja, hvis det noen gang skulle skje at en voksen gjør noe som ikke er lov på den måten enten slår eller gjør noe galt med kroppen hans og han forteller det til oss. Jeg fortalte han deretter at noe skjedde med min kropp da jeg var liten som ikke var greit og at han som gjorde det sa til meg at jeg ikke måtte si noe til mamma og pappa fordi de kom til å bli sinte å ikke tro på meg. Jeg sa også at jeg fortalte det da jeg ble voksen og at de ikke ble sinte på meg, og at jeg aldri kommer til å bli sint på han heller om han har noe å fortelle meg. Sønnen min sa "jeg lover deg at jeg skal være modig å fortelle deg hvis det noen gang skjer noe med meg"

Jeg ble litt tryggere på at ingenting har hendt etter denne gode samtalen, hva er deres tanker rundt det? Og hva synes dere om min måte å snakke med han på?

forstår ikke helt om du har en sønn eller to? du mistenker at 9åringen er blitt utsatt for overgrep pga. noe 2. klassingen gjorde? (de er vel 7 år i 2. klasse……)

Bare en, han har jo gått i 2 klasse tidligere vet du.

Ja men forteller du oss nå noe som skjedde for to år siden? Eller tok du det opp med sønnen din to pr etter du fikk mistanken? Forsto ikke poenget med å skrive at han er 9 år i sp fall. Hvis det skjedde d han var 7?

Skrevet

Jeg synes du har hatt en fin og viktig samtale med din sønn, men jeg er veldig enig med de andre her, at du ikke burde ha nevnt dette med penger. Det kan vanskeliggjøre situasjonen. Har du ikke snakket med ham om det før? Hvis det er flere år siden han tok deg i skrittet... Det er ikke så vanlig at barn gjør med sine foreldre..

Anonymous poster hash: 573ef...c92

Skrevet

Jeg hadde mistanke om overgrep på sønnen min (9 år) og tok meg en prat med han.

Mistanken kom etter sønnen min fra 2 klasse hadde en litt unormal oppførsel og drev å tok på meg i skrittet og på puppene i blandt, og nå nylig så satt han å tullet med meg og far og sa tilslutt "så kommer det sirup ut av tissen". Jeg og far spurte da kontant om hvem han hadde hørt det av, men vi fikk ikke noe annet til svar enn at det var noe han selv fant på og bare tullet med oss for at vi skulle synes det var morsomt.

Jeg slo meg ikke til ro med svaret vi fikk og tok meg derfor en prat med han da bare jeg og han kjørte bil idag. Jeg startet med å skru av cd spilleren og spurte han om han husker det han fortalte meg og faren dagen før om det med sirup ut av tissen. Da han sa ja spurte jeg om hva grunnen var til at han sa det og han bare gjentok svaret fra dagen før. Det jeg stusser litt på er hvordan i det hele tatt vet om sirup, vi bruker ikke sirup til noe så det har heller aldri vært et tema i huset. Jeg fortsatte med å spørre han om noen voksne eller barn har gjort noe med kroppen hans f.eks tissen eller rumpa som ikke er greit og fortalte han at kroppen hans er hans og at han bestemmer over den selv. Jeg fortalte han også om noe slikt skjer med noen og de er modige og forteller det til foreldre eller andre voksne de stoler på så får de hjelp til å ordne opp og mange penger. Får jeg også det spurte han, da sa jeg ja, hvis det noen gang skulle skje at en voksen gjør noe som ikke er lov på den måten enten slår eller gjør noe galt med kroppen hans og han forteller det til oss. Jeg fortalte han deretter at noe skjedde med min kropp da jeg var liten som ikke var greit og at han som gjorde det sa til meg at jeg ikke måtte si noe til mamma og pappa fordi de kom til å bli sinte å ikke tro på meg. Jeg sa også at jeg fortalte det da jeg ble voksen og at de ikke ble sinte på meg, og at jeg aldri kommer til å bli sint på han heller om han har noe å fortelle meg. Sønnen min sa "jeg lover deg at jeg skal være modig å fortelle deg hvis det noen gang skjer noe med meg"

Jeg ble litt tryggere på at ingenting har hendt etter denne gode samtalen, hva er deres tanker rundt det? Og hva synes dere om min måte å snakke med han på?

forstår ikke helt om du har en sønn eller to? du mistenker at 9åringen er blitt utsatt for overgrep pga. noe 2. klassingen gjorde? (de er vel 7 år i 2. klasse……)

Bare en, han har jo gått i 2 klasse tidligere vet du.

Ja men forteller du oss nå noe som skjedde for to år siden? Eller tok du det opp med sønnen din to pr etter du fikk mistanken? Forsto ikke poenget med å skrive at han er 9 år i sp fall. Hvis det skjedde d han var 7?

Hun fikk mistanke i andre klasse og to år etter så tar hun praten.

Må være tull håper jeg.

Anonymous poster hash: 62466...200

Skrevet

Praten var fin den, men du burde ikke nevnt det med penger! Han kan i fremtiden finne på å ljuge om en episode i den tro at han får penger til å kjøpe et eller annet han ønsker seg!

Da gutten min var i den alderen oppdaget jeg at det på min maskin hadde blitt søkt på " sexi puper", "tis" og "rompe". Er ikke jeg som har googlet det for å si det sånn :P Du kan jo tenke deg hvilke bilder/filmsnutter som da dukker opp.

Anonymous poster hash: b76e5...9d8

Min elleveåring lærte av en kompis at man kunne søke på "nakene damer" og så kom det mange spennende bilder opp ... 😜

Anonymous poster hash: d70fd...d4f

Skrevet

Jeg synes du har hatt en fin og viktig samtale med din sønn, men jeg er veldig enig med de andre her, at du ikke burde ha nevnt dette med penger. Det kan vanskeliggjøre situasjonen. Har du ikke snakket med ham om det før? Hvis det er flere år siden han tok deg i skrittet... Det er ikke så vanlig at barn gjør med sine foreldre..

Jeg har snakket med han før også i form av å snakke om kropp/ grenser og si at han kan fortelle oss alt og at vi ikke blir sinte. Jeg snakket også med de på skolen om dette, PPT og BUP. Det var i forrige skoleår dette begynnte, så ikke fokuser for mye på alder og tall da jeg prøver å skjule hvem han er. Og nå har jeg rettet opp det jeg sa om penger. Jeg sa at ikke alle får mange penger men kanskje en fin belønning og hjelp til å ordne opp. Det skal jeg sørge for.

Skrevet

Jeg har snakket med han før også i form av å snakke om kropp/ grenser og si at han kan fortelle oss alt og at vi ikke blir sinte. Jeg snakket også med de på skolen om dette, PPT og BUP. Det var i forrige skoleår dette begynnte, så ikke fokuser for mye på alder og tall da jeg prøver å skjule hvem han er. Og nå har jeg rettet opp det jeg sa om penger. Jeg sa at ikke alle får mange penger men kanskje en fin belønning og hjelp til å ordne opp. Det skal jeg sørge for.

Wow, hvor gammel er du HI?

En fin belønning? Virkelig?

Du virker noe enkel, og tar tydeligvis ikke til deg rådene du får.

Anonymous poster hash: a3373...3e0

Skrevet

Enig
Skrevet

Litt drøyt å fortelle en 9 åring om dine opplevelser som liten. Det burde du aldri gjort.

Anonymous poster hash: a006c...b70

Skrevet

Litt drøyt å fortelle en 9 åring om dine opplevelser som liten. Det burde du aldri gjort.

Anonymous poster hash: a006c...b70

Jeg fortalte jo ikke i detalj da, helt tilpasset hans modenhetsnivå. Jeg kjenner barnet mitt, så du kan gå å ta deg en bolle.

Skrevet

Det er flere ting jeg reagerer på her!

1) Hvorfor forteller du en 9åring om dine opplevelser som barn? Du kunne klart å ha en god samtale uten å dra inn den historien. Var det noe du trengte å bekymre ham med?

2) "Får mange penger.." Trenger ikke skrive noe her, de andre har allerede fått frem poenget!

3) Jeg synes du overreagerer, for å være ærlig. Dette er ikke annet enn en nysgjerrig gutt som prøver seg frem. Han ville nok sjekke reaksjonen deres, og gratulerer: Dere gjorde det til noe dramatisk og skamfullt!

Anonymous poster hash: 76234...5e6

Skrevet

Ut ifra det du skriver så vil jeg anta at jeg faktisk er eldre enn deg. Jeg har tatt til meg råd, jeg har rettet opp i det jeg sa. Ja, jeg belønner faktisk ærlighet og fin oppførsel i spesielle tilfeller. En belønning kan vær tur på lekeland/kino eller eske lego, eller en figur osv.

Skrevet (endret)

Hi, jeg forstår desperasjonen din med tanke på å finne ut av dette. Et overgrep er en av de verste tingene som kan skje et barn. Jeg synes det er bra du spør han rett ut og at du sier at han uansett kan snakke med deg. Ang pengene er jeg enig med de over, det var unødvendig å si noe om, men jeg forstår at du føler deg helt avhengig av å få vite om noe har skjedd.

Jeg synes du skal la dette ligge en stund nå. Han ga deg et ordentlig svar, han vet han kan snakke med deg og det med sirup ut av tissen kan han like gjerne ha hørt av noen på skolen f.eks. Er du fortsatt bekymret etter en stund synes jeg du kan nevne det igjen, men ikke press han på noen som helst måte. De kan få han til å føle at han må innrømme noe som kanskje ikke har skjedd.

Lykke til :)

Endret av Mother Gothel
Skrevet

Ut ifra det du skriver så vil jeg anta at jeg faktisk er eldre enn deg. Jeg har tatt til meg råd, jeg har rettet opp i det jeg sa. Ja, jeg belønner faktisk ærlighet og fin oppførsel i spesielle tilfeller. En belønning kan vær tur på lekeland/kino eller eske lego, eller en figur osv.

Vel, du legger jo faktisk opp til at han skal "være ærlig" og fortelle noe som slett ikke har skjedd. For en 9-åring kan fristelsen til å få belønning bli stor, selv om ikke selve belønningen er så kostbar.

La oss håpe det ikke skjer!

Skrevet

Belønning? Dette blir jo verre og verre. Barn vil kunne finne på å dikte opp noe horribelt for å få belønning. Plutselig har du anklaget noen og ødelagt livet deres for noe som ikke er sant. Mange fallgruver du legger opp til her.

Skrevet

Det er flere ting jeg reagerer på her!

1) Hvorfor forteller du en 9åring om dine opplevelser som barn? Du kunne klart å ha en god samtale uten å dra inn den historien. Var det noe du trengte å bekymre ham med?

2) "Får mange penger.." Trenger ikke skrive noe her, de andre har allerede fått frem poenget!

3) Jeg synes du overreagerer, for å være ærlig. Dette er ikke annet enn en nysgjerrig gutt som prøver seg frem. Han ville nok sjekke reaksjonen deres, og gratulerer: Dere gjorde det til noe dramatisk og skamfullt!Anonymous poster hash: 76234...5e6

Enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...