Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Min datter på snart 13 har så lyst til å begynne med kiting, men jeg er helt grønn. Ermet noe man kan lære seg selv? Vi har strand og vind... Anonymous poster hash: 03e91...b04
Appelsinpiken Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Det er ikke noe man bør lære seg selv nei. Men du kan kjøpe en treningskite (en liten øvingskite). Men anbefales iallefall en time med instruktør så hun lærer å håndtere den. Men skal man lære å kite må man ha instruktør, det kan være ga ske farlig å holde på på egen hånd om man ikke har peiling.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Jeg har kitet litt og hadde opplæring først. Dette er en sport man burde lære av noen, man kan skade seg (skjære seg) på trådene i kiten og i tillegg er det store krefter i sving. (Man kan bli løftet flere meter) Er det på ski eller i vann hun vil kite? Anonymous poster hash: f15f9...834
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Kiting er en ekstremsport, og det er farlig å prøve å lære seg selv. Det er ikke bare å kjøpe en kite, gå ned til stranden og tro at man skal klare å rigge den opp, få den i lufta og håndtere den på en forsvarlig måte. En uerfaren kiter er farlig for seg selv og omgivelsene, og man trenger veiledning og kunnskap om vindvindu, vindretning, utstyr, valg av kitestørrelse i forhold til vindstyrke osv. Meld henne på et kitekurs i nærheten, det er bare å google kitekurs, så finner du frem. Nå har de kurs på snø, kurs på sjøen er ca mai til september. Kiting er en fantastisk sport som gir stor mestrings og frihetsfølelse. Utstyret er dyrt i innkjøp, men i gjengjeld koster det ingenting å dra ut på stranden Lykke til! Anonymous poster hash: 92b89...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå