Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Klar over at det ikke er begrensinger for hvor mange barn en kan få, men må si jeg blir sjokkert over hvor lite folk tenker. Hun er 40 om noen år og har aldri hatt en jobb. Han jobber deltid på en butikk, og ingen av dem har videregående engang. To av barna er jevngamle som mine og er her mye. De har bestandig flotte klær og alt ser bra ut, men har fått forståelse for at middag er enten suppe eller brød. Til tross for dette spiser de ute sikkert 2 ganger i uka- det vil da si på gatekjøkken og det legges da ut bilder på fb. Det er altså middag hjemme de aldri har. Barna har spurt om å få spise her flere ganger. De største som går i bhg tar vare på de minste og eldste barnet er den som står opp med alle skolebarna. Ble et rart innlegg her men fikk nettopp vite at hun er gravid igjen og syns bare det er så merkelig at en får barn etter barn. NAV er såklart inne i bildet men kan en masseprodusere og aldri bli satt noe krav til? Tenker på at han begynne tjene fullt, at hun får en jobb? Anonymous poster hash: 9d403...f3d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Pass dine egne saker. Du er nok ikke perfekt du heller. Anonymous poster hash: 45e86...2a5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Min tante har åtte barn. En fantastisk husmor som aldri har jobbet. Onkel har eget firma. Hun lager middager, men alle andre måltider spises ikke sammen. Det var søsknenesom var barnevakt for hverandre siden det var mye husarbeid, klesvask også videre. Ingen gikk i barnehage og hun har aldri reist bort fra barna. Ingen prevensjon i huset da deres religion ikke tillater dette. Alle barna er nå voksne og mine nærmeste i familien. Anonymous poster hash: bbbc7...563
Gjest Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Dette blir da vitterlig deres problem, at de har 7 munner å mette inkl seg selv. Og unger kan finne på så mangt å si til andre. Ungene mine gikk rundt å sa at de ikke fikk middag hjemme, men sannheten var at de IKKE fikk Mac Donalds middag hver dag hjemme. Så er nok ikke så ille som du tror
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Naboen min er vel 45 og har 8 barn. Hun og ene datteren fikk barn på samme tid. Og moren har fått enda et barn etter dette, men ikke datteren. Tre av barna hennes har barn selv, og morens yngste er 2 år. Hun slo den eldste jenta si som jeg lekte sammen med når vi var små. Utover det går ofte de barna i 4-5årsalderen ute alene til sent på kveld på byggefeltet. Ellers aner jeg ikke hvordan hun er som mamma. Anonymous poster hash: 59e64...7d6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Kanskje de er lottomilionærer Ikke alle liker å lage mat, og ikke alle bryr seg om kostholdet uansett inntekt og antall barn. Anonymous poster hash: bccc7...1a9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Naboen min er vel 45 og har 8 barn. Hun og ene datteren fikk barn på samme tid. Og moren har fått enda et barn etter dette, men ikke datteren. Tre av barna hennes har barn selv, og morens yngste er 2 år. Hun slo den eldste jenta si som jeg lekte sammen med når vi var små. Utover det går ofte de barna i 4-5årsalderen ute alene til sent på kveld på byggefeltet. Ellers aner jeg ikke hvordan hun er som mamma. Anonymous poster hash: 59e64...7d6 Og jeg regner med du har meldt fin bekymring til barnevernet? Anonymous poster hash: 068cb...58d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Jeg vil vel si at å ha 7 barn må være tilnærmet fulltidsjobb... Hvis de greier seg på deltidslønn og barnetrygd (d blir jo endel med 7 barn), så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem. Vi har bare 3,men den eldste måda jammen hjelpe til med å passe småsøsken. Det har de ikke vondt av. Anonymous poster hash: 2cb4c...542
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #9 Skrevet 19. januar 2015 Likte godt den delen av innlegget som fortalte at hun er 40 "om noen år." Det er vel alle? Hvis de ikke har passert 40, da. Da er de 50 om noen år 😉 Anonymous poster hash: d046c...8d7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #10 Skrevet 19. januar 2015 Er hun det? Så hyggelig for dem! det er ikke din bekymring, hi, gled deg heller over at de får et barn de sikkert klarer å ta godt vare på. Anonymous poster hash: e0802...f85
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #11 Skrevet 19. januar 2015 Takk for svar;-) Altså; når jeg skriver at NAV er inne i bildet så betaler de stort sett for alt. De betaler både husleie og strøm. Dette vet jeg da de leier hus fra noen i min familie, og moren har selv sagt det. Ingen svarte på spørsmålet heller ang om ikke NAV kan sette krav til dem? Har da sett utallige tråder mot alenemødre som får tyn for at de får overgangsstønad, om folk i kjipe økonomiske situasjoner som blir hånet fordi de spør om de vil kunne få hjelp av NAV osv. Også syns alle det er greit å få barn etter barn uten å ha evne til å fø dem? Anonymous poster hash: 9d403...f3d
pifi med tre nurk Skrevet 19. januar 2015 #12 Skrevet 19. januar 2015 (endret) Jeg skjønner hvorfor de reagerer når du vet at NAV dekker det meste av deres utgifter. Det er noe med å vite at du kan brødfø dine barn selv. Hvis alle som får sosialhjelp får 7 barn blir det dyrt for velferdsstaten vår!! PS. Nå er det mange forhold vi ikke kjenner til her. Endret 19. januar 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #13 Skrevet 19. januar 2015 Jeg skjønner veldig godt hva du sier. Hun før nok ME ila kort tid, hvem hadde ikke med 7 barn? Det skal noe til å klare å følge opp alle tenker jeg. Har selv en bekjent som får barn ca hvert 1,5-2 år. Da begynner NAV og kreve deltagelse i skole eller arbeid, da blir hun gravid og sykmelder seg igjen(jada legen sykmelder). Lurer på når hun skal stoppe å produsere.. Anonymous poster hash: c44ee...555
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #14 Skrevet 19. januar 2015 Høres litt uansvarlig ut.. har selv 3 barn og ønsker egentlig 5, men ser at det har jeg ikke økonomi og overskudd til. Jeg vil at barna mine skal ha fine klær og at vi skal kunne dra på ferie om sommeren til andre steder enn campingplassen.. Anonymous poster hash: 29a3c...985
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #15 Skrevet 19. januar 2015 Skjønner hva du mener. Leieboerne til pappa er inn og ut av NAV-systemet. Trør ut unger og gidder ikke å jobbe. Betaler ikke husleie på tida osv. BV er også med i bildet, men de har ikke "nok" på de. Nå jobber faktisk mor i huset, men far har mista enda en jobb og går hjemme og surrer. Anonymous poster hash: 393a0...03f
Ærlige Ærna Skrevet 19. januar 2015 #16 Skrevet 19. januar 2015 Synes ikke det er rart at du tenker ditt her, hvis de får støtte fra NAV for å forsørge familien og ikke evner å lage (sunn) middag hjemme (som jo etter min mening er en svært viktig del av det å oppfostre barn), MEN her i Norge er det jo ikke tvangssterilisering av mennesker ;-) Uansett, dette er ikke noe du kan bry deg noe med selvsagt, men jeg forstår tanken din jeg
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #17 Skrevet 19. januar 2015 Skjønner godt at du tenker som du gjør. Synd for ungene å vokse opp slik. Sosial arv får de jo med på kjøpet. Men ikke noe vi får gjort noe med... Anonymous poster hash: c9699...e7e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #18 Skrevet 19. januar 2015 Fei for din egen dør, hurpe! Anonymous poster hash: b7047...221
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #19 Skrevet 19. januar 2015 Veldig spesielt. Fordrene pres uansvarlige ut og som om alt er lite gjennomtenkt. Men NAV kan ikke kreve at de stopper å produsere barn. Det er visse kriterier de må oppfylle for å få penger, og det gjør de sikkert på sitt innviklede vis. Stopper de å betale husleie eller strøm så sørger det for at de havner på gata så det kan de selvsagt ikke gjøre med tanke på de sju barna. Anonymous poster hash: 74166...79a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #20 Skrevet 19. januar 2015 Tenk hvor deilig verden hadde vært om alle brydde seg om sine egne saker? Anonymous poster hash: a442d...5ae
skjotta Skrevet 19. januar 2015 #21 Skrevet 19. januar 2015 Tenk hvor deilig verden hadde vært om alle brydde seg om sine egne saker? Anonymous poster hash: a442d...5ae tviler på at barna i den verdenen som ikke har det noe godt ville Vært enige.
Gjest Skrevet 19. januar 2015 #22 Skrevet 19. januar 2015 Synes heller det er betenkelig at familien din eller hvem det måtte være, går rundt å forteller om folks økonomiske situasjon!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #23 Skrevet 19. januar 2015 Høres ikke ut som om ungene har det noe bra. Alle dere som sier fei for din egen dør ol. Seriøst? Dette er jo en sak for bv det om eldste er så ung og må passe på søsken. Om mor fortsetter få barn når hun hverken forsørger eller steller godt nok med de hun har. Anonymous poster hash: f0f4d...d07
Plutselig_gravid Skrevet 19. januar 2015 #24 Skrevet 19. januar 2015 (endret) Jeg skjønner ikke helt oppstyret. For meg virker det som ungene har det helt greit ut i fra det du skriver. At de største må passe de minste synes jeg er helt greit. Her må eldstemann trå til rett som det er! Når man har mange barn så blir oppveksten kanskje litt annerledes enn et enebarn sin. Alle må hjelpe til for at hverdagen skal gå rundt, både barn og voksne. Barn i store familier får nok tidligere enn andre ansvar for diverse, men er det nødvendigvis bare negativt? At foreldrene er navere og familien er sponset av staten er nå en ting. Det er lov å tenke som du gjør. Det er lov og stusse over prioriteringene. Men hvorfor dra det lenger enn det? Det er jo ikke ditt problem! Du får se på den lyse siden. Barna har hele, rene og pene klær og får nok å spise. Det finnes så mange foreldre der ute som bruker det lille de har av penger på seg selv, mens ungene går rundt i slitte og hullete joggebukser som er 4 str for små. Endret 19. januar 2015 av Plutselig_gravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå