Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Mi løper rundt og herjer for tiden. Skal ha masse oppmerksomhet, og sitter sjeldent i ro og leker for seg selv. Er dette normalt? Synes de andre barna i barnehagen virker roligere, men mulig mi også er det der, hun herjer aller mest hjemme. Anonymous poster hash: 2d3ff...0db
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Nei ikke på den måten. MEN hun var aktiv på andre måter. Lærte seg en hel masse og snakket faktisk en 300 ord klokkeklart ved 1,5 år. Holdt også ordentlig i en blyant og kunne tegne kruseduller, perlet osv. Ved 1 år og 9 mnd kunne hun fint stå rolig i 2 timer om det var noe spennende vi holdt på med. (f.eks. bake) Ved 3 år begynte blåmerkene å komme... og er nå en veldig aktiv 6-åring. Anonymous poster hash: 29fd0...3f9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Min gutt er 16 mnd og er meget aktiv. Den siste mnd har begynt å sitte i ro i 20 min å se på barnetv og det er herlig:) Han har vært ekstremt klatrete (storesøsteren var ikke sånn). Klatret frem til nylig opp på spisebord, stuebordet osv hele tiden! Trappegrinden rev han ned. Så har ikke trengt trening i grunn- løpt etter gutten i 6 mnd nå Og ja han er slik i bhg også. Har hatt et gir fra han står opp til han legger seg. Anonymous poster hash: 1cda0...af5
Modesty Blaise. Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Her går det i 100 hele tiden. Og jeg elsker det 😄 Den eneste gangen hun har tid til å sitte litt i ro er når vi leser, eller hun spiser mat.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Ja veldig. Gikk før 9 mnd, så startet tidlig. Det har ikke endret seg heller, et barn med mye energi. Storebroren var rolig, og er enda rolig som voksen. Så jeg ser for meg noen heftige år her Anonymous poster hash: d4d51...a33
.Lillemy. Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Eldstemann var en meget rolig unge på den alderen. Men yngstemann var stikkmotsatt - en turbo uten like. Da han var 11 mnd begynte han og klatre på alt, tv benk, stuebord, og kjøkkenbenk. Kunne ikke la han være alene ett sekund. Han roet seg en periode da han lærte seg og gå når han var 15 mnd.men er fortsatt en meget aktiv 2 åring :-)
Kanutten83 Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Eldste var ganske rolig, mellomste var og er en propell, yngste er noe midt i mellom
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Ja, full fart.. Anonymous poster hash: 67439...6d8
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #9 Skrevet 18. januar 2015 Åh det var godt å høre! Det er ikke det at jeg misliker det, men begynner jo å lure på ADHD og slikt.. Er en bekymrings-mamma! Så jeg antar begge deler er like vanlig da. Anonymous poster hash: 2d3ff...0db
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Vår er ALDRI i ro.. Alltid et eller annet på kroppen som beveger seg 🙊 Regner med er normalt 😜 Anonymous poster hash: 8acf1...dc5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #11 Skrevet 18. januar 2015 Ja Anonymous poster hash: 0786f...ca2
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #12 Skrevet 18. januar 2015 Ja, full fart, akkurat slik du beskriver. Men slik var ikke storebrødrene, de var veldig rolige begge to. Anonymous poster hash: 560f6...7c6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #13 Skrevet 18. januar 2015 Her har det vært full fart på begge to. Jeg trodde første var veldig aktiv, mendet var helt til nr2 kom. Da endret mitt syn på sktive barn seg. Eldste krabbet rundt ved 6mnd og gikk når hun var 11mnd. Pratet ikke før hun var tre, men gjorde seg forstått. Minste klatret i bokhyller når hun var 6mnd, ikke aner jeg hvordan hun kom seg rundt for hun klarte ikke å krabbe. Vi så aldri hun kom seg rundt, før hun plutselig klattret på ting. Løp når hun var 9mnd og aldri stått stille siden. Pratet i settninger før hun var året. Har måtte passe lite på henne for hun har skravlet på inn og utpust, slik at vi hr bare måtte høre henne. En unge som har undeerholdt seg selv, sjeldent eller aldri klengete og som trenger å bli aktivisert. Tantebarna mine er veldig like mine barn. Veldig aktive og tidlig ute med det meste. Noen er litt sene med å prate, andre tidlige men de som har vært sene har begynt å prate i settninger når de har begynt. Så ikke slitt siden. Selv om de er utrolig aktive, er det ikke noe adhd eller noe slikt her. Vi har fått noen komentarer på at de må ha noe siden de er så aktive. Noen foreldre mener vi må gi de medisiner for de blir slitene av å se ungene er så aktive, de hadde ikke holdt ut å ha så aktive barn. Men jeg kan ikke se problemet med unger som er aktive, klattrer i trær, sykler, står på skøyter og slt slik som unger skal og bør gjør. Ungene kan sitte timesvis å tegne eller sndre rolige ting om de har lyst til dette. Ingen problemer med å sitte stille på skolen, så de er flinke til å vite når de kan bruke energien sin og når de skal være rolige. Anonymous poster hash: 0f1d6...c0c
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. januar 2015 #15 Skrevet 18. januar 2015 Hele dagen. Overalt. Rolig i bhg da... hyler og skriker hele dagen og, i mangel på språk...
Klompelompe Skrevet 18. januar 2015 #16 Skrevet 18. januar 2015 Sitter ikke i ro et sekund. Har ikke tålmodighet til å lese ei bok, pusle, eller se 5 minutt på tv.
februarprins2013 Skrevet 19. januar 2015 #17 Skrevet 19. januar 2015 ja, og er fortsatt det, snart 2 år,men kan også sitte og kose,en det er nærmere leggetid, bra med aktive barn
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #18 Skrevet 19. januar 2015 Da min eldste var på den alderen fikk jeg høre av en ansatt i barnehagen at hun "var på grensen til hyper". Hun var veldig aktiv, likte aldri å sitte i ro. Vi så imidlertid aldri på dette som et problem. Nå er hun skolejente, driver med flere idretter og klarer selvsagt å sitte stille og ta imot beskjeder. Anonymous poster hash: 63b96...e45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå