Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Har ein gutt på 10 år som har angst for skule. Vi har alle led inne. No prøver vi og få sakte men sikkert inn skolebøkene. Men har merka den siste veka at det går i negativ retning. Blitt vrang på skulen og vrang heime. Når det går over stokk og Stein begynner han og slenge pute,dyne,leiker ut over golvet. Det starta i dag med at han skulle i bursdag. Da sa eg at du skal dusje før du reiser og det nekta han. Jeg ga han eit multimatium at dusje så blir det ingen bursdag. Klokka kom og han nekta og da var lenken i gang. Er det andre med angst barn og kva gjør jeg gale ? Anonymous poster hash: 44fb5...c84
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Det er mulig jeg misforstår her nå, men du sier han har angst for skole, hvordan kobles det til at han nekter å dusje før han skal i bursdag? Blir han plaget på skolen og er redd for at noen av de som plager han er i bursdagen? Hvis han har skikkelig angst, så bør han få oppfølging av profesjonelle. Jeg har selv hatt angst store deler av barndommen og gikk til psykolog i barneskolen. Blir han plaget på skolen, så bør dere ta det opp med ledelsen og klasseforstander. Det må legges en plan for hvordan han kan gå på skolen uten å være redd. Har dere snakket med han om nøyaktig hvorfor han ikke vil på skolen? Dette må ikke gjøres i angstsituasjonen men en gang det passer seg når ting er rolig rundt gutten og dere har tid til å være litt sammen bare dere i en trygg situasjon. Det viktigste er å komme til bunns i hvorfor han har angst. Da kan det jobbes med. Anonymous poster hash: 3a220...7a6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Hva slags angst er det snakk om? Angst for skole, sosial angst, angst for å være vekk fra dere foreldrene? Dere må jo komme til bunns i hva det egentlig er han har angst for, når du sier alle "led er inne" betyr det at dere får hjelp fra bup? Skjønte ikke hva det å nekte å dusje har med angst for skolen å gjøre, ville han ikke i bursdag? Er det sosial angst han sliter med? Anonymous poster hash: 253b3...623
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Er det fordi han vet det er skole i morgen? De fleste barn med vegring blir dårlig søndag. Fredags kveld og lørdag går fint. Huff, har vært igjennom dette med mitt barn, og det er ikke gøy. Jeg har ikke kunnet vært i full jobb de verste årene. Anonymous poster hash: a75b3...ae0
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Er det fordi han vet det er skole i morgen? De fleste barn med vegring blir dårlig søndag. Fredags kveld og lørdag går fint. Huff, har vært igjennom dette med mitt barn, og det er ikke gøy. Jeg har ikke kunnet vært i full jobb de verste årene. Anonymous poster hash: a75b3...ae0 Svarer deg for du er inne på noe. Han begynner om morgon med det du sier. Men han blir sint så prøver han og bestemme alt og vi må barre føye oss. Det jobber vi med men på heime fronten er han tøffare en skulen. Korleis er det med ditt barn. Korleis skole angst har han ? Min har gåve opp skulen PGA lære problemer. Anonymous poster hash: 44fb5...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå