Gjest Zaria Skrevet 18. januar 2015 #26 Skrevet 18. januar 2015 Nå har jeg forstått at gutten er et geni på alle områder, med untak av at han ikke kan lese, gjøre lekser eller gjøre som lærerene sier, men nå tror jeg du skal våkne fra drømmene dine. Anonymous poster hash: c78f1...078 Dust😡
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #27 Skrevet 18. januar 2015 Det var nytt for meg at adhd - gutter klarer å konsentrere seg på den måten. Kanskje han er autist, ikke adhd? Anonymous poster hash: cce7a...b95
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #28 Skrevet 18. januar 2015 Det var nytt for meg at adhd - gutter klarer å konsentrere seg på den måten. Kanskje han er autist, ikke adhd? Anonymous poster hash: cce7a...b95 Han har ADHD og ikke autisme😊 tro meg! Han er grundig utredet😊😊
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #29 Skrevet 18. januar 2015 Klarer han sitte og konsentrere seg om å spille sjakk? Da klarer han nok å lese 5-10 minutter hver dag i en bok også. Kjapt sjakkspill mot Magnus. Anonymous poster hash: f246e...d75
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #30 Skrevet 18. januar 2015 Klarer han sitte og konsentrere seg om å spille sjakk? Da klarer han nok å lese 5-10 minutter hver dag i en bok også. Kjapt sjakkspill mot Magnus. Anonymous poster hash: f246e...d75 Kan ikke sammenlignes
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #31 Skrevet 18. januar 2015 Klarer han sitte og konsentrere seg om å spille sjakk? Da klarer han nok å lese 5-10 minutter hver dag i en bok også. Kjapt sjakkspill mot Magnus. Anonymous poster hash: f246e...d75 Har du prøvd appen? Jeg skrev lenger opp. Jeg er 35 og vant over Magnus på alderstrinn 24 på 20 minutter. Jeg er ikke god i sjakk, men er en dårlig app. Anonymous poster hash: 51377...615
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #32 Skrevet 18. januar 2015 Klarer han sitte og konsentrere seg om å spille sjakk? Da klarer han nok å lese 5-10 minutter hver dag i en bok også. Kjapt sjakkspill mot Magnus. Anonymous poster hash: f246e...d75 Herregud, du aner virkelig ikke hvordan hverdagen til adhd barn er. Folk er forskjellige, også de med adhd. Selv har jeg barn med konsentrasjonsvansker. Det er dermed ikke sagt at jeg vet hvordan andre barn med konsentrasjonsvansker er. Anonymous poster hash: 11142...2f3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #33 Skrevet 18. januar 2015 Nå har jeg forstått at gutten er et geni på alle områder, med untak av at han ikke kan lese, gjøre lekser eller gjøre som lærerene sier, men nå tror jeg du skal våkne fra drømmene dine. Anonymous poster hash: c78f1...078 Dust😡Slettet du deg ikke? Anonymous poster hash: 30b8d...d87
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #34 Skrevet 18. januar 2015 Nå har jeg forstått at gutten er et geni på alle områder, med untak av at han ikke kan lese, gjøre lekser eller gjøre som lærerene sier, men nå tror jeg du skal våkne fra drømmene dine. Anonymous poster hash: c78f1...078 Dust😡Slettet du deg ikke? Anonymous poster hash: 30b8d...d87 Hva i all verden??
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #35 Skrevet 18. januar 2015 En bekjent har helt siden han var liten gutt vært sinnsyk god i både matte og sjakk. Han har spilt flere mesterskap mot Magnus (og slått han også), i dag er han utdannet innen matematikk og jeg vet ikke hva. (Evig student) Han har forresten autisme. Anonymous poster hash: dfedb...96c
Gjest Zaria Skrevet 18. januar 2015 #36 Skrevet 18. januar 2015 Nå har jeg forstått at gutten er et geni på alle områder, med untak av at han ikke kan lese, gjøre lekser eller gjøre som lærerene sier, men nå tror jeg du skal våkne fra drømmene dine. Anonymous poster hash: c78f1...078 Dust😡Slettet du deg ikke? Anonymous poster hash: 30b8d...d87 Jo, og så registrerte jeg meg igjen😃
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #37 Skrevet 18. januar 2015 sønnen min er god i matte og sjakk. Har Asperger Han "ser logikken" i hodet sitt, og er generelt god i logisk visuelle aktiviteter. Anonymous poster hash: aefcb...94d Du skjønner forhåpentligvis også at 99% av dem som er gode i matte og sjakk, og har gode logiske evner, ikke har Aspergers? Men bra for sønnen din uansett . Ellers til HI: Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom det å være god i matte og å være god i sjakk. Men sjakk forutsetter en egen evne til å se konsekvensutfall ( se hvilke konsekvenser ulike valgmuligheter vil medføre) og tenke flere trekk frem- noe som vanligvis tilsier at sjakkspillere minst har moderat til høy IQ. Anonymous poster hash: 5accf...5a1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #38 Skrevet 18. januar 2015 sønnen min er god i matte og sjakk. Har Asperger Han "ser logikken" i hodet sitt, og er generelt god i logisk visuelle aktiviteter. Anonymous poster hash: aefcb...94d Du skjønner forhåpentligvis også at 99% av dem som er gode i matte og sjakk, og har gode logiske evner, ikke har Aspergers? Men bra for sønnen din uansett . Ellers til HI: Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom det å være god i matte og å være god i sjakk. Men sjakk forutsetter en egen evne til å se konsekvensutfall ( se hvilke konsekvenser ulike valgmuligheter vil medføre) og tenke flere trekk frem- noe som vanligvis tilsier at sjakkspillere minst har moderat til høy IQ. Anonymous poster hash: 5accf...5a1 *vanligvis tilsier at gode sjakkspillere* skulle det stå . Anonymous poster hash: 5accf...5a1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #39 Skrevet 18. januar 2015 Det var nytt for meg at adhd - gutter klarer å konsentrere seg på den måten. Kanskje han er autist, ikke adhd? Anonymous poster hash: cce7a...b95 Da vet du lite om ADHD og høy IQ. Anonymous poster hash: 5accf...5a1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #40 Skrevet 18. januar 2015 16.18 fant du appen. 16.59 skriver du at det endte i remis Tar ikke et slag sjakk lengre tid enn som så? Som barn var jeg forresten god i sjakk og dårlig i matte. Anonymous poster hash: bccee...5d2 Nei, det tar ikke alltid lengre tid enn som så. det kan ta alt fra 10 minutter til 120. Anonymous poster hash: 5accf...5a1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #41 Skrevet 19. januar 2015 Det var nytt for meg at adhd - gutter klarer å konsentrere seg på den måten. Kanskje han er autist, ikke adhd? Anonymous poster hash: cce7a...b95 Min datter har ADHD og en IQ på 121. Hun er den smarteste i klassen, og scorer langt over gjennomsnittet / full pott på alle nasjonale prøver. Kan du tenke deg det? Og så med ADHD da. Har du møtt ett barn med ADHD, så har du kun møtt ett barn med ADHD. De er like forskjellige som alle oss andre, og det å bruke uttrykk som "ADHD - gutter" vitner om særdeles liten kunnskap om diagnosen. Anonymous poster hash: 2b975...28a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #42 Skrevet 19. januar 2015 8 åringen har plutselig blitt hekta på sjakk.. Sett på Magnus på tv mye og nå ville han prøve selv.. Sittet å spillt med faren i hele dag og slår far hver gang!! Aldri spillt men sier bare at han skjønner det og "ser det i hodet " ... Aldri opplevd noe lignende og eneste jeg kan sammenligne det med er hvordan han er med matte... Det og er bare logikk og han sier han ser det. Så mitt spm.. Er sjakk som matte, og dere med barn med gode matte ferdigheter , er de og gode i sjakk/ strategi spill?Det henger visst ofte sammen. Min på samme alder er også god i begge deler, han slår meg i sjakk hvilken dag som helst. Og han har drevet med avansert regning fra barnehagen av. Bare å dyrke det mer, kan du sjakk, så kan du spille med folk i hele verden. Anonymous poster hash: 4d6ba...e77
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #43 Skrevet 19. januar 2015 Det var nytt for meg at adhd - gutter klarer å konsentrere seg på den måten. Kanskje han er autist, ikke adhd? Anonymous poster hash: cce7a...b95 Da vet du lite om ADHD og høy IQ. Anonymous poster hash: 5accf...5a1 Sikkert fordi hun ikke lider av noen av delene selv. Anonymous poster hash: 4d6ba...e77
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #44 Skrevet 19. januar 2015 Gutten min er kjempe god i matte og ble bedt om å melde seg inn i den lokale sjakklubben😉 Anonymous poster hash: ab0c7...4e1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #45 Skrevet 19. januar 2015 De fleste jeg har vært borti som har vært gode i sjakk har også vært dyktige i matte. Så flott at han har funnet noe han liker og er god i Det gir god mestringsfølelse for ham Anonymous poster hash: fccb0...75d
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. januar 2015 #46 Skrevet 19. januar 2015 Sønnen min er god i matte og flink i sjakk! Han knuser meg uten problem. Han har god hukommelse og ser sammenhenger på et knips. Så tror det er en korrelasjon der. Jeg spør han ofte om ting, han vet f.eks alltid hvor ting er😂 Blir ofte: Vet du hvor nøklene mine er? Senest i dag har jeg blitt fortalt forskjellen på verdenscup i ski, ledertrøyer, hvem som hadde den sist, først, hvem som snart kommer på landslaget, hvilke klubber de kommer ifra osv osv. Hvordan hoppukadeltakere blir kvalifisert, hvilke plasser den enkelte skiuttøver kom på i 2012 m.m. Ser vi på en kamp vet han alltid hvem som scoret, hvem som var assist, hvem som nå har hvilken pallplassering og hvordan og hvem de må spille mot for å komme i teten... Matte henger sammen med mye.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. januar 2015 Forfatter #47 Skrevet 19. januar 2015 Sønnen min er god i matte og flink i sjakk! Han knuser meg uten problem. Han har god hukommelse og ser sammenhenger på et knips. Så tror det er en korrelasjon der. Jeg spør han ofte om ting, han vet f.eks alltid hvor ting er😂 Blir ofte: Vet du hvor nøklene mine er? Senest i dag har jeg blitt fortalt forskjellen på verdenscup i ski, ledertrøyer, hvem som hadde den sist, først, hvem som snart kommer på landslaget, hvilke klubber de kommer ifra osv osv. Hvordan hoppukadeltakere blir kvalifisert, hvilke plasser den enkelte skiuttøver kom på i 2012 m.m. Ser vi på en kamp vet han alltid hvem som scoret, hvem som var assist, hvem som nå har hvilken pallplassering og hvordan og hvem de må spille mot for å komme i teten... Matte henger sammen med mye. Min har også utrolig god stedsans og hukommelse 😊 morro dette😊😊
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #48 Skrevet 19. januar 2015 Det var nytt for meg at adhd - gutter klarer å konsentrere seg på den måten. Kanskje han er autist, ikke adhd? Anonymous poster hash: cce7a...b95 Min datter har ADHD og en IQ på 121. Hun er den smarteste i klassen, og scorer langt over gjennomsnittet / full pott på alle nasjonale prøver. Kan du tenke deg det? Og så med ADHD da. Har du møtt ett barn med ADHD, så har du kun møtt ett barn med ADHD. De er like forskjellige som alle oss andre, og det å bruke uttrykk som "ADHD - gutter" vitner om særdeles liten kunnskap om diagnosen. Anonymous poster hash: 2b975...28a Jenter med ADHD er rolige, gutter er ikke rolige. Anonymous poster hash: d1ba3...25e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #49 Skrevet 19. januar 2015 Det var nytt for meg at adhd - gutter klarer å konsentrere seg på den måten. Kanskje han er autist, ikke adhd? Anonymous poster hash: cce7a...b95 Min datter har ADHD og en IQ på 121. Hun er den smarteste i klassen, og scorer langt over gjennomsnittet / full pott på alle nasjonale prøver. Kan du tenke deg det? Og så med ADHD da. Har du møtt ett barn med ADHD, så har du kun møtt ett barn med ADHD. De er like forskjellige som alle oss andre, og det å bruke uttrykk som "ADHD - gutter" vitner om særdeles liten kunnskap om diagnosen. Anonymous poster hash: 2b975...28a Jenter med ADHD er rolige, gutter er ikke rolige. Anonymous poster hash: d1ba3...25e Haha den var god! Du skulle møtt søsteren min med ADHD. Anonymous poster hash: b825a...174
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. januar 2015 Forfatter #50 Skrevet 19. januar 2015 Det var nytt for meg at adhd - gutter klarer å konsentrere seg på den måten. Kanskje han er autist, ikke adhd? Anonymous poster hash: cce7a...b95 Min datter har ADHD og en IQ på 121.Hun er den smarteste i klassen, og scorer langt over gjennomsnittet / full pott på alle nasjonale prøver. Kan du tenke deg det? Og så med ADHD da. Har du møtt ett barn med ADHD, så har du kun møtt ett barn med ADHD. De er like forskjellige som alle oss andre, og det å bruke uttrykk som "ADHD - gutter" vitner om særdeles liten kunnskap om diagnosen. Anonymous poster hash: 2b975...28a Jenter med ADHD er rolige, gutter er ikke rolige. Anonymous poster hash: d1ba3...25e Som i ALLE jenter med ADHD og ALLE gutter med ADHD????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå