Gå til innhold

Hjelp ang mat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kutte ut sukker og også prøve å kutte ut kornprodukter for å se om vi får bukt med mye sykdom. Trenger tips til hva vi kan ha til frokost, i matpakker og til kvelds? Ingen av oss spiser havregrøt.

Anonymous poster hash: f38d0...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal kutte ut sukker og også prøve å kutte ut kornprodukter for å se om vi får bukt med mye sykdom. Trenger tips til hva vi kan ha til frokost, i matpakker og til kvelds? Ingen av oss spiser havregrøt.

Anonymous poster hash: f38d0...107

Så flinke dere er som skal ta dette steget :) Vi spiser ikke raffinert sukker og kornprodukter, så her føler jeg at jeg kan kommer med mange gode tips. Det kan være utfordrende til tider i begynnelsen, men det er bare en vanesak, plutselig går det automatisk. Jeg har masse oppskrifter. I tillegg kan dere besøke disse bloggene for mye inspirasjon: paleomat.no og paleoliv.no

Eksempler på hva vi spiser til frokost:

- kokosgrøt (består av egg, banan, økologisk vaniljepulver, kanel, kardemomme, litt kvernete nøtter (kan sløyfes), litt smeltet smør og kokosmelk

- omelett/eggerøre/stekt egg, her kan dere variere med ulike grønnsaker, ha litt ost på toppen om dere ønsker

- middagsrester (f.eks. paleofiskekaker, kan lage stort kvantum, fryse ned, så har dere mange måltider)

- ovnsbakt steinbit med smør og grønnsaker er mettende, enkelt og lettvint

- bananlapper (består av moste bananer, kokosmel og egg), stekes på panna, kan lage stort kvantum siden de holder et par dager i kjøleskap

- paleopannekaker (består av banan, litt kvernete mandler, kokosmelk, egg)

Det var det jeg kom på i farta.

I matpakker kan dere f.eks. ta middagsrester, bananlapper, pannekaker som jeg nevnte over, bananbrød er nydelig (består av kvernete mandler/mandelmel, honning, bananer og egg). Mulighetene er mange. Bare si fra om du trenger mer inspirasjon/oppskrifter, jeg eksperimenterer mye med sunn bakst og mat. Vi koser oss med sunne desserter hver dag :)

Anonymous poster hash: 2310a...a84

Skrevet

Glemte å skrive at kokosgrøten også består av litt kokosmel.

Anonymous poster hash: 2310a...a84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...