Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Vi skal kutte ut sukker og også prøve å kutte ut kornprodukter for å se om vi får bukt med mye sykdom. Trenger tips til hva vi kan ha til frokost, i matpakker og til kvelds? Ingen av oss spiser havregrøt. Anonymous poster hash: f38d0...107
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Vi skal kutte ut sukker og også prøve å kutte ut kornprodukter for å se om vi får bukt med mye sykdom. Trenger tips til hva vi kan ha til frokost, i matpakker og til kvelds? Ingen av oss spiser havregrøt. Anonymous poster hash: f38d0...107 Så flinke dere er som skal ta dette steget Vi spiser ikke raffinert sukker og kornprodukter, så her føler jeg at jeg kan kommer med mange gode tips. Det kan være utfordrende til tider i begynnelsen, men det er bare en vanesak, plutselig går det automatisk. Jeg har masse oppskrifter. I tillegg kan dere besøke disse bloggene for mye inspirasjon: paleomat.no og paleoliv.no Eksempler på hva vi spiser til frokost: - kokosgrøt (består av egg, banan, økologisk vaniljepulver, kanel, kardemomme, litt kvernete nøtter (kan sløyfes), litt smeltet smør og kokosmelk - omelett/eggerøre/stekt egg, her kan dere variere med ulike grønnsaker, ha litt ost på toppen om dere ønsker - middagsrester (f.eks. paleofiskekaker, kan lage stort kvantum, fryse ned, så har dere mange måltider) - ovnsbakt steinbit med smør og grønnsaker er mettende, enkelt og lettvint - bananlapper (består av moste bananer, kokosmel og egg), stekes på panna, kan lage stort kvantum siden de holder et par dager i kjøleskap - paleopannekaker (består av banan, litt kvernete mandler, kokosmelk, egg) Det var det jeg kom på i farta. I matpakker kan dere f.eks. ta middagsrester, bananlapper, pannekaker som jeg nevnte over, bananbrød er nydelig (består av kvernete mandler/mandelmel, honning, bananer og egg). Mulighetene er mange. Bare si fra om du trenger mer inspirasjon/oppskrifter, jeg eksperimenterer mye med sunn bakst og mat. Vi koser oss med sunne desserter hver dag Anonymous poster hash: 2310a...a84
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Glemte å skrive at kokosgrøten også består av litt kokosmel. Anonymous poster hash: 2310a...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå