Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Etter at du fikk ditt første barn, hvor lang tid tok det før du visste når du ville ha nummer to? Angret du på valget ditt? Vi har ei datter på 4 mnd, vil helst ha "to tette" med maks 3 års aldersforskjell, men det klaffer ikke like komplett mtp å bli ferdig med utdannelse. Hva er viktigst; få to tette som sannsynligvis får mye glede av hverandre eller tenke på "seg selv" og gjøre ferdig utdanninga først? Føler faktisk at dette er et lite dilemma. Har selv en søster som er 1,5 år yngre enn meg og jeg ser hvor enormt mye glede vi har hatt av å være så tett. Er som bestevenninner i dag. Anonymous poster hash: ccdba...f1f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Visste at jeg ville ha 2 stk rett etter fødslene.... eller egentlig før.... Anonymous poster hash: 19476...cb3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Jeg tror nok det kan gå begge veier. Jeg har en bror som er 3 år eldre enn meg som jeg hadde mye glede av som barn, og jeg har en bror som er 10 år eldre enn meg som jeg ikke engang kan huske at bodde hjemme. Men nå i voksen alder har jeg mer kontakt med han som er 10 år eldre enn meg. Selv har jeg to barn med nesten 7 år mellom og kjenner selv litt på det at jeg kunne tenke meg en til nå med litt mindre aldersforskjell, MEN det skal sies at det var utrolig deilig å ha en som var litt selvstendig når det kom en ny baby i hus! Anonymous poster hash: a1de8...143
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Når første var ca 5 mnd var jeg egentlig klar for å bli gravid igjen. Men, jeg ville vite hvordan hverdagen med jobb og barnehage osv ville bli først. Det er jeg veldig glad for at jeg gjorde. Da han var to begynte vi å prøve igjen trodde det skulle gå like fort som med første, men det tok 9 mnd før jeg ble gravid igjen. Så vi har 3,5år mellom dem. Det passet oss veldig godt,så jeg ønsker den aldersforskjellen til tredje også. Da var første ganske selvstendig, tørr natt og dag, kunne snakke, hadde forståelse for å vente litt osv. Anonymous poster hash: b2c8d...da9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 Ja forresten, jeg har selv en bror som er 8 år yngre enn meg. Vi er bestevenner og har hatt et veldig godt forhold helt siden han kom. Så det kan nok gå begge veier ja Anonymous poster hash: b2c8d...da9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Vi ville ha maks tre år mellom våre, mest ideelt var to år. Dette visste vi før fødsel, og det var i tankene mine like etter fødsel også, at dette ville jeg gjøre en gang til uten for lang tid mellom. Vi begynte prøvinga da barnet var 6 mndr. Lillesøster ventes i juni nå, da blir det 2 år og 2-3 mndr mellom dem. Utdannelsen er jeg ikke i tvil om - den kan vente! Jeg vil få all tid i verden til det senere. Nå har jeg småbarn i tankene en stund fremover. Anonymous poster hash: e87d5...404
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #7 Skrevet 18. januar 2015 Vi ville ha maks tre år mellom våre, mest ideelt var to år. Dette visste vi før fødsel, og det var i tankene mine like etter fødsel også, at dette ville jeg gjøre en gang til uten for lang tid mellom. Vi begynte prøvinga da barnet var 6 mndr. Lillesøster ventes i juni nå, da blir det 2 år og 2-3 mndr mellom dem. Utdannelsen er jeg ikke i tvil om - den kan vente! Jeg vil få all tid i verden til det senere. Nå har jeg småbarn i tankene en stund fremover. Anonymous poster hash: e87d5...404 Så koselig med nummer 2 i vente. Helt enig - utdannelse har ingen aldersgrense. Ei på kullet til søsteren min var 50 år Hvor langt er du kommet i utdannelsen? Anonymous poster hash: ccdba...f1f
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Jeg vil ikke ha så stor aldersforskell heller, jeg og mannen har snakka om det å vi har bestemt oss for å begynne å prøve igjen ca når jeg går ut av permisjon
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #9 Skrevet 18. januar 2015 Hadde lyst på nummer 2 ca 3-4 mnd etter første fødsel ... Valgte derimot å ta treårig utdanning når førstefødte var 1 år... Tok noen år inkl SA ettet dette, så er først nå vi venter nummer 2, og nå blir det 8 år i mellom ... Anonymous poster hash: bf607...4a5
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Vi ville ha maks tre år mellom våre, mest ideelt var to år. Dette visste vi før fødsel, og det var i tankene mine like etter fødsel også, at dette ville jeg gjøre en gang til uten for lang tid mellom. Vi begynte prøvinga da barnet var 6 mndr. Lillesøster ventes i juni nå, da blir det 2 år og 2-3 mndr mellom dem. Utdannelsen er jeg ikke i tvil om - den kan vente! Jeg vil få all tid i verden til det senere. Nå har jeg småbarn i tankene en stund fremover. Anonymous poster hash: e87d5...404 Så koselig med nummer 2 i vente. Helt enig - utdannelse har ingen aldersgrense. Ei på kullet til søsteren min var 50 år Hvor langt er du kommet i utdannelsen? Anonymous poster hash: ccdba...f1f Jeg har bare første året på videregående (kom sent i gang pga jobbing fremfor skole i tenårene), så jeg har lang vei å gå om jeg skal ta noe høyere utanning. Men jeg ser verken familie eller tid som noe hinder. Jeg har en jobb jeg trives i nå, så om jeg vil vente i ti år med resten av utdannelsen, så har jeg mulighet til det også. Planen er å starte opp når yngste er ca året, men kan hende jeg velger å vente enda et år, til yngste er to. Det kommer litt an på om yngste er klar for bhg så tidlig eller ikke Anonymous poster hash: e87d5...404
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #11 Skrevet 18. januar 2015 Jeg tenkte å få to tette, men det passer veldig dårlig, så har 4 år mellom. Veldig deilig å ikke ha to småbarn i barnehage, to bleiebarn, to som våkner på natten osv. Ikke minst deilig å få masse tid sammen med begge der den største ikke er utålmodig eller sjalu. Nå i ettertid ville jeg nok valgt litt aldersforskjell:) Anonymous poster hash: da209...1c6
QueeenBeee Skrevet 18. januar 2015 #12 Skrevet 18. januar 2015 Vi viste hele tiden at vi skulle ha to tette. Var klar for nr 2 da baby var 3 måneder, men sånn for å ikke la d bli for tett så ventet vi til baby var blitt 1 år. Nr 2 kom da storesøster var 21 måneder. Veldig fin aldersforskjell
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. januar 2015 #13 Skrevet 18. januar 2015 (endret) Jeg var klar for å prøve når eldste var 6 mnd. Mannen var ikke klar og vi startet rett før eldste ble 1 1/2 år. Det er 2 år og 3 mnd. mellom dem. Kunne gjerne hatt litt mindre, men det går fint som regel Jeg har aldri angret på valget, men er glad det ikke er lenger mellom dem Endret 18. januar 2015 av moota m storebror&lillebror
Mother Gothel Skrevet 18. januar 2015 #14 Skrevet 18. januar 2015 Jeg var klar etter ca et halvt år, men det som nå er min ex ville ha på plass litt div ang jobb og sånn først, så det ble 2,5 års aldersforskjell. Synes det er helt perfekt
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #15 Skrevet 18. januar 2015 Her var vi litt uenige om hvor lang tid vi ønsket mellom barna. Og så tok det litt lenger tid enn beregnet å bli gravid med nr to, så det blir fire år mellom de her. Har også fire år mellom meg og søsken, og det har vært perfekt egentlig. Sikkert litt kjedelig for eldstemann innimellom, men vi har vært gode venner hele veien, uten sjalusi og i dag er vi veldig nære og deler alt. Anonymous poster hash: bafc6...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå