Gå til innhold

Hvor mye gir dere i gave i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg begynt å gi 100 kr i en konvolutt , kjøper ett pent kort og lar ungene skrive selv. Hva er vanlig hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100 kr og hjemmelaget kort

Anonymous poster hash: ad84d...5db

Skrevet

oi, beklager men det hørtes skikkelig kjipt ut egentlig.... ikke summen, men at du bare gir penger.... hadde reagert om det hadde skjedd her. 

Men kjøper en gave for ca 100-150 kr avhengig av hvor nær venn det er. Finner jeg noe fint på tilbud til under 100 så er det også ok. Men jeg kjøper alltid en gave, og da utfra hvem som skal få den (barnets interesser).

Anonymous poster hash: c8692...fb8
Skrevet

Ca 100,-. Synes det er helt greit å gi penger til barn i den alderen HI sine barn er i jeg, da har de gjerne klare meninger om hva de ønsker seg, det er ofte dyrere ting, og det er god læring i å spare til det selv. :)

Men jeg har en 3-åring, de fleste av dem skjønner ikke så mye av penger enda, så jeg kjøper gaver. ;)

Anonymous poster hash: 37596...c3a
Skrevet

jeg bruker 200-300 på barn i vennekretsen og familie, klær og leker stort sett,eller noe annet hvis de ønsker seg og til barn i barnehagen gir jeg ca for 100-150, kjøper gjerne leke da

Skrevet

50-70 kroner i småskolen som da er avtalt på foreldremøte. 70-100 på ungdomskolen, hvis ikke foreldrene avtaler noe annet.

Og ungene her ønsker seg fra en viss alder(3kl) kun penger, og da er det greit og enkelt og forholde seg til disse ønskene.

Skrevet

oi, beklager men det hørtes skikkelig kjipt ut egentlig.... ikke summen, men at du bare gir penger.... hadde reagert om det hadde skjedd her.

Men kjøper en gave for ca 100-150 kr avhengig av hvor nær venn det er. Finner jeg noe fint på tilbud til under 100 så er det også ok. Men jeg kjøper alltid en gave, og da utfra hvem som skal få den (barnets interesser).

Penger er like populært som gaver her.

Skrevet

Vi har blitt enige på foreldremøter om at summen skal være ca. 50 kr. Er ikke så nøye om det er gave på summen, bare at det er under 100 kr da. Blir noen ganger penger her også.

Barna har 1 skikkelig god venn hver og de får 100kr om de ønsker seg penger, eller gjerne en gave til 150kr.

Skrevet

Her også :)

Skrevet

Her ville det blitt sett på som "gadd ikke kjøpe gave, så jeg sender med ungen penger". (Ikke her, som "hos oss", men i lokalsamfunnet/skolemiljøet... :) )

Skrevet

Her kan det gjerne bli 50 bursdager i året så synes i grunn 100 kr er nok😊 glad det ser ut til å være en ok sum😊

Skrevet

Her ville det blitt sett på som "gadd ikke kjøpe gave, så jeg sender med ungen penger". (Ikke her, som "hos oss", men i lokalsamfunnet/skolemiljøet... :) )

:o  Jeg er glad det ikke er slik her! :)

Skrevet

Det er jo selvfølgelig det enkleste for giver også, men for mange barn er det den ultimate gaven ettersom de da får akkurat det de vil ha. Vinn vinn :)

Anonymous poster hash: 37596...c3a

Skrevet

Har barn i 5. og 8. klasse, der ønsker vennene seg penger fordi de alltid sparer til dyrere ting. 100 kr og et kort er det vanlige å gi.

Men jeg har også et barn i barnehagen, og der gis deg gave for mellom 50 og 100 kr. Så små barn ønsker seg selvfølgelig pakke og ikke penger. Det er ikke vanlig å gi penger i barnehagebursdag.

Anonymous poster hash: fb383...da7
Skrevet

Gavemessig så ligger det på 100-150 kr, og noen ganger under om det er en vare som er på salg :) Til nære venner av barna, så er det 200 kr. Men først opp i en viss alder som type 11+, siden lett har for å bli "ræleleker" som blir kastet ned i en skuff eller ødelagt bare en ser på de :D

Skrevet

Kjøper for ca. 130 kr, men har hendt at vi har gitt penger noen ganger og da blir det en 100 lapp.

Anonymous poster hash: f1193...9ab
Skrevet

Er så sær at jeg kjøper alltid bøker. De får nok Dill dall som strøs utover.

Og ligger på 100-150 kr.

Finner mye fint på tilbudsbordene.

Anonymous poster hash: 5d3c5...1b4

Skrevet

Her gis det gjerne 100kr i kontanter eller gavekort enten på det lokale kjøpesenteret eller i sportsbutikken, det er veldig poppis å kjøpe sitt eget sportsutstyr :)

Her både får og gir vi penger eller gavekort, ungene elsker det :)

Hva jeg bruker på gave kommer an på hva ungen ønsker seg, men ligger på 100kr +/-

Anonymous poster hash: c392b...c58

Skrevet

Gaver koster gjerne et sted mellom 100 og 150. Hadde norm på 100 allerede da eldste var liten og hun er allerede 16, så nå er jeg litt slappere på den grensen. Ting har jo blitt litt dyrere på de årene... Fra et sted i 3. klasse har alle ønsket seg penger og mine har også fått penger. Da er det som regel 100 kroner. 

Skrevet

Max 100kr har barnehage og skole gått utvmed (slikt har de snakket på foreldremøter, slik at summen da er blitt bestemt av foreldre. )

Jeg kjøper endel fra kina, så ofte koster ikke tingene vi gir så mye, men gaven i seg selv er veldig ok. Jeg vet at jeg ikke er enest som gjør slikt eller handler på salg og har en gave eske hjemme. Min ene datter hadde hursdag her for litt siden, jeg vet giver hadde gitt 15kr for gaven, men mitt barn ble overlykkelig. Hun fikk en parfymeflaske som giver hadde gitt 5kr for, de hadde egentlig kostet 250kr så hun hadde hamstret. Og den andre tingen også var billig. (Jeg vet dette da jeg og morn snakket om dette litt før bursdagen. Jeg ryddet i gave esken vår da noen av tingene jeg hadde der var ungne her vokst litt ifra, så jeg gav de til henne da hun har mindre barn også. De har også dårlig økonomi, så å finne slike kupp er veldig ok. Gaven blir veldig fin, selv om det koste snurt og ingenting. Vår økonomi er ikke noe å skryte av den heller, lider ikke men i perioder så er ikke kontoen full for å si det slik så gaver er veldig greit å ha på lur. )

For går en i lekebutikken så er det ikke så mye en får for 100kr. Og her elskerr ungene de gave som er litt anderledes, altså ikek de som er kjøpt i lekebutikken for hundrelappen. Hun ene fikk en tøff hodelykt og en kul refleks engang, kanskje en kjip gave for noen men her så har den blitt brukt masse og blitt satt stor pris på. Faren som kjøpte gaven hadde ramlet overr salg på utgående modeller og hamstret, noe kona syns var så teit. Men han fikk mye skryt for gavene han ga, og her går halve nabolaget rundt med kule reflekser på sekkene sine.

Anonymous poster hash: d011e...341

Skrevet

Gavene folk gir her er vel mellom 50 og 100kr.

Jeg har kjøpt en del gaver på tilbud innimellom og har liggende så kan være ting som ofte koster opp mot 200-300kr men som jeg pga tilbud ikke har gitt mer en max hundre kroner for.

Vi har aldri hatt noen samtale rundt dette oss foreldrene men det virker som alle har lagt seg på den samme summen.

Anonymous poster hash: 7f79c...77a
Skrevet

Kjøper noe for 50,- til 100,-. Ungene tegner og skriver kort. Jentene er 8 og 10. Jeg har enda ikke hørt om noen som gir penger.

Anonymous poster hash: 2a785...846

Skrevet

Her er det blitt enighet mellom foreldrene at 50 kr er nok. Og det syn jeg egentlig er passelig siden det fort kan bli masse bursdager i perioder. Dumt om foreldrene må melde avbud for de ikke har råd. Ofte feirer flere barn bursdag sammen også og da er det forskjell på 150 kr og 300 kr :)

Skrevet

Kjøper for ca 100-200 kr. Som regel spill eller bok, og noen ganger Lego. Det har kun vært et par ganger jeg har sett at det har blitt gitt penger. Men det er jo egentlig veldig lurt. Sønnen min ble veldig glad da han fikk penger til jul som han skulle handle i lekebutikken for :)

Anonymous poster hash: b5f7a...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...