Gå til innhold

Livsstilsendring uten resultater:(:(:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i lang tid levd usunt. Gikk opp 6,5 kilo fra juli-desember. 5. Januar tok jeg meg selv i nakken, og endret livsstil. Fire faste måltider, ingen snop, jus, brus osv. Ingen latte på kafé, kaker e.l. Bare sunn og god mat, og litt mer aktivitet (hjemme med ettåring).

Gikk på vekta i dag, og den er den samme som for to uker siden:/:/ 87,5 stygge kilo. Blir utrolig demotiverende nå, fristende å bare spise det jeg har gjort før; masse sjokolade...

Oppmuntring, noen?

Anonymous poster hash: 71f8e...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halver inntaket, du spiser tydeligvis for mye selv om det er sunn mat.

Vi trenger bare et visst antall kalorier, og det spiller ingen rolle om det er sunn eller usunn mat om vi spiser mer enn vi trenger, da blir vi for tunge. Det er ikke noe problem å bli stor av sunn mat, da spiser man rett og slett mer enn man trenger.

Anonymous poster hash: 9e828...ecc
Skrevet

Jeg teller kalorier, veier maten osv. Lever på 1300-1500 kcal.

F.eks

Frokost havregryn med melk og kaffe med 2 ss melk

Lunsj to egg og 50 gram røkt laks

Middag torsk med brokkoli, en potet og hvit saus

Kvelds appelsin og yoghurt

Hi

Skrevet

IKKE halver inntaket. Noen ganger tar det lenger tid å se nedgang. Finn ut hvor mange kcal du spiser i løpet av en dag. Og prøv å kutte ca 500 av de. At du ikke har gått ned kan være at inntaket er likt som det du forbrenner, eller at du har gått ned, men har vann i kroppen(spist noe salt i det siste?), eller at du er et sted i syklusen som ofte gir en kg eller to mer.

Hvis du ligger på 500 kcal mindre enn normalt, vil du kunne gå ned 0,5 kg i uken.

Anonymous poster hash: d0140...649
Skrevet

Gjør styrkeøvelser hjemme, både med og uten baby som vekt :-)

Kjøp deg ei step-kasse el.l og step f.eks 10 minutter tre ganger om dagen så pulsen går opp ...

Syns kaloriinntaket høres greit ut :-)

Anonymous poster hash: 0e00d...2ee

Skrevet

Ser nå at du spiser få kcal om dagen. Ikke kutt noe mer. Og ikke vei deg igjen før om 2 uker. Tipper vekta vil vise deg noe annet da :)

Anonymous poster hash: d0140...649
Skrevet

Om du lever på ca 1300 kalorier. Og ikke går ned innen 1 måned burde du kanskje gå til legen og sjekke om du har noe mangler eller ubalanse noe sted. Det kan også være at du spiser litt mye salt mat så kroppen holder på vann eller noe med syklusen.

Skrevet

Hei, for ett år siden kuttet jeg ut mel, sukker (som i godteri og snacks) og ris/pasta. Har gått ned en halv kilo i måneden i gjennomsnitt. Det er det som er sunn vektnedgang. Jeg har ikke telt kalorier, men spist alt jeg har hatt lyst på innen det tillatte i kostholdet.

Anonymous poster hash: 7f18c...937

Skrevet

Tusen takk for svar!

Det kan være mensen som er på vei, håper det er det som gjør det.

Skal til legen over helgen, da skal jeg be om å få sjekket diverse.

Er iallfall motivert til å fortsette nå:)

Hi

Skrevet

Syns ikke du bør spise mindre. Men prøøøøøv å få inn litt styrketrening! Det øker forbrenningen, gir bedre holdning og fastere kropp.

Såklart demotiverende å ikke se noen endring, men det snur nok snart! Lykke til :-)

Anonymous poster hash: 62ffb...03c

Skrevet

Jeg trenger et realt skippertak som innledning til livsstilsendring. Prøv en 14 dagers halvfastekur, så går du ned de nødvendige fem kiloene du trenger for å komme deg videre.

Anonymous poster hash: f3070...0d9
Skrevet

Med det kostholdet du hadde gikk du OPP 6,5 kg. Med det kostholdet du har nå har du IKKE gått opp noe. Det vil jeg kalle resultater.

Anonymous poster hash: 38e28...038
Skrevet

Du skal iallefall ikke spise mindre! Minimum 1200 kcal!

Rent forbrenningsmessig er d lurere å ha 6 måltider pr dag.

Du spiser mye mindre enn du var vant til, så kroppen din er bare redd for at den ikke får nok, så den tviholder på kg ;)

Fordeler du maten mer, så blir blodsukkeret jevnere og kroppen godtar forandringen lettere!

D vil løsne!!

Du er flink, stå på :)

Anonymous poster hash: 24a0f...406

Skrevet

Muskler veier mer en fett så du bør måle centimeter også.

1300-1500 kcal hørtest lite ut, men det kommer jo Ann på hvor høy du er og hvor mye du veier nå. Selv er jeg 170cm, veier nå 85 og er sånn passe aktiv. Mine beregninger viser at jeg trenger ca 1800 kcal for å gå ned i vekt. Begynte for to uker siden og gått ned 3 kg allerede :))

Anonymous poster hash: 48d33...483

Skrevet

Kroppen bruker lang tid på å omstille seg. Den strutter imot, fordi den har det så godt med sukker og fett at den vil ikke forandre seg! Jeg veide 70kg og veier nå 60kg. Tok meg 6 mnd. Den første mnd stod vekta bom stille, men jeg gjorde likevel alt riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...