Gå til innhold

Må av helsemessige grunner gå raskt ned i vekt, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke trene, så må være en diett. Klarer man det med å spise knekkebrød med leverpostei?

Er 170 og veier 90. Må ned til 80 raskt for å forbedre helsen.

Noen som kan hjelpe? Kan ikke gå på den kuren hvor man spiser feit mat.

Anonymous poster hash: 4a40f...0cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst?

Du bør skaffe deg hjelp fra noen som KAN kosthold, ernæringsterapeut eller annen med kunnskaper innen kosthold.

Hvis du må gå ned pga. helsen - og samtidig spør om du kan gå ned raskt 10 kg på knekkebrød og leverpostei... da trenger du hjelp!

Jeg mener ikke dette nedlatende, men hvis det er helsen din som står i fokus så trenger du hjelp, for bare det å vurdere å bare leve på knekkebrød og leverpostei er ikke bra!

Så oppsøk hjelp!

Anonymous poster hash: 78aa4...0cc
Skrevet

😂😂😂 er det mulig!!!

Anonymous poster hash: 42cd3...c75

Skrevet

Begynn å logg maten din. Spis 1200 kcal om dagen. Mye grønt og rent kjøtt, grovt brød og knekkebrød. Bruk en app eller en nettside som for eksempel vektklubb.no Vær så mye i aktivitet som kroppen tillater, om du ikke kan trene, kan du vaske og rydde litt hjemme. Ikke sitt stille. All aktivitet hjelper.

Skrevet

er det mulig!!!

Ler du av vekten min, eller hva? Spør jo om hjelp fordi jeg ikke vet helt hvordan jeg skal gripe dette an. Har ikke gått opp i vekt pga overspising, men pga sykdom og medisiner. Håper jo å gå ned til normalvekt, men 80 er helt nødvendig.

Takk for gode svar.

Skrevet

Meld deg inn i VGs vektklubb. Der får du tips til menyer. Sunt og godt, og kiloene kommer til å renne av deg. Lykke til !

Anonymous poster hash: 1d76a...94c

Skrevet

Ler ikke av vekten, men av din åpenbare mangel på kunnskap. Hvis du bare lever på knekkebrød og leverpostei, vil du sprekke etter noen dager. For ikke å snakke om mangelen på vitaminer, mineraler, proteiner og karbohydrater. Og riktig type fett. Mao, alt ved ditt forslag er helt skjevt.

Du må spise variert og som vanlig, bare mindre. Hvis du bruker appen Lifesum, ser du hva ulike ting inneholder av proteiner, karbohydrater og fett. Du legger deg på max 1200 kcal pr døgn. Du lærer raskt hvor mye du kan spise, og hvordan du fordeler det best utover døgnet.

Skrevet

Meld deg på et Grete Roede kurs. Du klarer nok å gå ned de kg på 8-10 uker på en sunn måte.

Anonymous poster hash: 0d36e...bc0
Skrevet

er det mulig!!!

Ler du av vekten min, eller hva? Spør jo om hjelp fordi jeg ikke vet helt hvordan jeg skal gripe dette an. Har ikke gått opp i vekt pga overspising, men pga sykdom og medisiner. Håper jo å gå ned til normalvekt, men 80 er helt nødvendig.

Takk for gode svar.

Hvis du mener du har gått opp i vekt pga sykdommen din og medisiner så hjelper det jo ikke å spise mindre. Hvis ikke da sykdommen plutselig er blitt borte og du har sluttet på medisiner. Dette er en myte mange overvektige tror på. Dessverre er det det du putter i munnen du legger på deg av, ikke sykdom og medisiner. Vet at noen medisiner feks øker apetitten, men da er det fortsatt maten du legger på deg av og ikke medisinen.

Anonymous poster hash: 7d402...4cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...