Gå til innhold

Ned 10 kg fort som f....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke trene, pga kronisk sykdom. Har forbud mot trening av både lege og fysioterapaut - så den der "no excuses" holdninga kommer man ikke langt med her i gården. 

Hvordan gå ned 10 kg på en enkel og grei måte? Har blitt anbefalt shakes, men er skeptisk til det. Noem som har noen tips?

Anonymous poster hash: 83246...0c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld deg inn i vektklubb på vg, eller last ned lifesum appen. Der regner de ut hvor mange kval du skal spise, og du legger inn vekt hver uke.

Anonymous poster hash: 39f04...bf2

Skrevet

Eneste alternativet er å telle kalorier. Mat er kilo, trening er gram når der gjelder å gå ned i vekt.

Skrevet

Lavkarbo. Jeg gikk ned 12 kg uten å trene på tre måneder. (Kan ikke trene pga fatigue.) Kaloritelling virket dårlig for meg. Gikk kun ned noen kg på to måneder med GR.

Skrevet

Jeg kan ikke trene, pga kronisk sykdom. Har forbud mot trening av både lege og fysioterapaut - så den der "no excuses" holdninga kommer man ikke langt med her i gården. 

Hvordan gå ned 10 kg på en enkel og grei måte? Har blitt anbefalt shakes, men er skeptisk til det. Noem som har noen tips?

Men du kan gå turer i rpøig tempo? Alt hjelper. Man må bruke mer enn man tar inn.

Anonymous poster hash: a962c...cfa

Skrevet

Ja lege og fysio har sikkert gitt deg helt forbud mot å røre på deg, høres veldig sannsynlig ut!!!

Anonymous poster hash: 3cfa8...a30

Skrevet

Men du kan gå? Det hjelper egentlig lite å trene to ganger i uka dersom man stort sett ligger på sofaen ellers ;)

Vær aktiv når du kan, om så bare gå litt rundt i huset innimellom.

Spis sunt og stopp å spise med en gang du ikke kjenner sult lenger. Dvs; ikke spis deg mett. Da vil magesekken skrumpe inn og etter hvert blir du mett av lite mat.

Men hvorfor MÅ du egentlig ned 10 kg fort som fy? Skal du opereres?

Anonymous poster hash: bd5fe...4ba

Skrevet

Aldri hørt om noen som ikke har kunnet røre seg i det hele tatt. Og jeg har jobbet i helsevesenet i 20 år. Men uansett, så er det mat man blir feit av. Spiser man mindre enn man forbruker går man ned i vekt. Alle har ett basalkaloribehov, bare spis mindre enn det så går du ned i vekt.

Anonymous poster hash: a2d71...2ef

Skrevet

Aldri hørt om noen som ikke har kunnet røre seg i det hele tatt. Og jeg har jobbet i helsevesenet i 20 år. Men uansett, så er det mat man blir feit av. Spiser man mindre enn man forbruker går man ned i vekt. Alle har ett basalkaloribehov, bare spis mindre enn det så går du ned i vekt.

Anonymous poster hash: a2d71...2ef

Merkelig at du aldri har hørt om noen som ikke kan røre seg i det hele tatt! Iallfall med tanke på at du skriver du jobber i Helsevesenet!! Ta deg en tur til ms-senteret i Hakadal, da ser du det med egne øyne.

Anonymous poster hash: 26968...e78

Skrevet

Jeg kan heller ikke trene, fått beskjed av lege om å gå en forsiktig tur på max 10 min hver dag.

Men det er som sagt over her maten man blir feit av. Jeg som tilbringer mesteparten av dagen i sofaen (har ME) har naturlig nok et veldig lavt energibehov og må spise tilsvarende lite for å holde vekten nede.

Du må rett og slett spise lite. Jeg spiser en smoothie til frokost, 1-2 knekkebrød til lunsj, en liten porsjon middag og en frukt til kvelds. Går da ned ca 1 kg i uka, er 10-15 kg for tung.

Anonymous poster hash: ae7e0...1c3

Skrevet

Jeg kan ikke trene, pga kronisk sykdom. Har forbud mot trening av både lege og fysioterapaut - så den der "no excuses" holdninga kommer man ikke langt med her i gården. Hvordan gå ned 10 kg på en enkel og grei måte? Har blitt anbefalt shakes, men er skeptisk til det. Noem som har noen tips?Anonymous poster hash: 83246...0c1

Aldri hørt om noen som ikke har kunnet røre seg i det hele tatt. Og jeg har jobbet i helsevesenet i 20 år. Men uansett, så er det mat man blir feit av. Spiser man mindre enn man forbruker går man ned i vekt. Alle har ett basalkaloribehov, bare spis mindre enn det så går du ned i vekt. Anonymous poster hash: a2d71...2ef

Merkelig at du aldri har hørt om noen som ikke kan røre seg i det hele tatt! Iallfall med tanke på at du skriver du jobber i Helsevesenet!! Ta deg en tur til ms-senteret i Hakadal, da ser du det med egne øyne.Anonymous poster hash: 26968...e78

Har jobbet med MS pasienter i mange år og trening er noe vi virkelig fokuserer på. Styrketrening er gull verdt.

Anonymous poster hash: b837e...87a

Skrevet

Lavkarbo. Jeg gikk ned 12 kg uten å trene på tre måneder. (Kan ikke trene pga fatigue.) Kaloritelling virket dårlig for meg. Gikk kun ned noen kg på to måneder med GR.

Brukte du noen spesiell bok eller nettside som gav deg informasjon om hvordan du skulle gjøre det? Jeg kan heller ikke trene/gå turer og skulle ha gått ned sju kg. Vil gjerne ha mer detaljerte tips. :-)

Anonymous poster hash: dea17...04f

Skrevet

Jeg hadde ME i 8 år. Så kunne ikke trene, tilbrakte mesteparten av tiden i sofa og seng. Jeg spiste ala Fedon Lindberg, og jeg gikk ned 32 kg på 1 år. Og da spiste jeg meg mett, og koste meg med mye god mat.

Prøvde før dette ketolysekuren, som er ekstrem lavkarbo, da ble jeg mye sykere, og gikk bare opp i vekt.

Anonymous poster hash: 2cb9d...72b
Skrevet

Jeg kan ikke trene, pga kronisk sykdom. Har forbud mot trening av både lege og fysioterapaut - så den der "no excuses" holdninga kommer man ikke langt med her i gården. Hvordan gå ned 10 kg på en enkel og grei måte? Har blitt anbefalt shakes, men er skeptisk til det. Noem som har noen tips?Anonymous poster hash: 83246...0c1

Aldri hørt om noen som ikke har kunnet røre seg i det hele tatt. Og jeg har jobbet i helsevesenet i 20 år. Men uansett, så er det mat man blir feit av. Spiser man mindre enn man forbruker går man ned i vekt. Alle har ett basalkaloribehov, bare spis mindre enn det så går du ned i vekt. Anonymous poster hash: a2d71...2ef
Merkelig at du aldri har hørt om noen som ikke kan røre seg i det hele tatt! Iallfall med tanke på at du skriver du jobber i Helsevesenet!! Ta deg en tur til ms-senteret i Hakadal, da ser du det med egne øyne.Anonymous poster hash: 26968...e78
Har jobbet med MS pasienter i mange år og trening er noe vi virkelig fokuserer på. Styrketrening er gull verdt.

Anonymous poster hash: b837e...87a

De lett ramma da antakelig. Hørt om fatigue? Kan slå en helt ut å slepe seg over rommet. Tipper du aldri har sett en med ms.

Anonymous poster hash: 26968...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...