Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 Har små barn og jobber fullt. Mannen jobber mer enn det. Føler det er så kaotisk, og tiden jeg bruker på husarbeid burde vært brukt på barna... Hva tenker du om å ha vaskehjelp annenhver uke? Føler vi burde klare oss uten, men sånn det er nå orker vi ikke ha det. Ingen av oss kan jobbe mindre heller. Anonymous poster hash: aafd0...b1b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Autocorrect..sjonglere skulle det være;) Anonymous poster hash: aafd0...b1b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 Herregud, det må da kunne gå an å bestemme selv om en trenger vaskehjelp eller ei. Så hvis damene her sier nei, det trenger du ikke. Da blir det ikke noe da eller Anonymous poster hash: 8b592...533
MrsRose Skrevet 17. januar 2015 #4 Skrevet 17. januar 2015 Samme her, bare at det er jeg som jobber 130%. Mannen jobber også fullt altså. Vi smånebbet rundt om den vaskingen hele tiden; "forrige gang var det jeg som tok badet", "jeg et sliten det får bare være, mens den andre; løft på ræva og bidra". Ja, du skjønner. Så vi gikk til anskaffelse av vaskehjelp anhver uke. Noe av det beste vi har gjort! Mye mer harmonisk, og tiden kan brukes mer på familien. Uken de ikke er her, er det bare lett vasking.
Ærlige Ærna Skrevet 17. januar 2015 #5 Skrevet 17. januar 2015 Helt legitimt å kjøpe hjelp til vasking, som du sier jobber dere jo så mye at tiden ikke strekker til. Ikke prøv å være superwoman i småbarnsperioden. Og helt enig i at det er viktigere å bruke tid på barna. Innimellom har de likevel godt av å se at man må jobbe litt, de kan kanskje "hjelpe til" med å tørke litt støv og støvsuge når det trengs.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #6 Skrevet 17. januar 2015 Vi regnet på det, hva ble billigst, at jeg gikk ned i stilling og vasket huset eller at vi betalte noen andre for å vaske huset. Det er billigst å betale noen andre! Det er virkelig verdt sin vekt i gull også, det å komme hjem fra jobb til et rent og grønnsåpeluktende hus er jeg virkelig innstilt på å prioritere høyt på listen over nødvendige utgifter altså Vi har vaskehjelp annenhver uke, da kommer de to stykker som vasker huset skikkelig. De vasker under senger og sofa, skrubber dusj og badekar. Hver gang de er her tar de ett rom bedre enn de andre, på det rommet vasker de lister og slike ting også og rullerer da på hvilket rom de tar ekstra godt. På den måten trenger vi aldri skikkelig nedvask heller. Mellom hver gang vaskehjelpen er her tar jeg bare "kattevask", mopper over midt på gulvet, tørker over vasken og doen osv. Anonymous poster hash: f641c...72a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #7 Skrevet 17. januar 2015 Det jeg ikke helt forstår er hvordan det skal hjelpe å få vaskehjelp. Det blir en ny utgift som skal betales. Dermed må dere jobbe enda mer. Anonymous poster hash: ceaf5...8e6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #8 Skrevet 17. januar 2015 Hva betaler dere og hva gjør vaskehjelpen? Tar hun gulv og bad hver 14. , eller går det på rullering mellom bad 1, bad 2, kjøkkenoverflater, støvtlrking? Anonymous poster hash: d836c...0c9
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #9 Skrevet 17. januar 2015 Hi her! Godt å høre at vi er flere. De fleste i vår omgangskrets har hjemmeværende mamma de første årene av barnas liv, så jeg har ingen å spørre som vet hvordan mer enn full jobb og små barn er. Enig i at man ikke skal skjerme barna fra husarbeid, og det gjør vi ikke. De er med på å brette tøy, vaske bordet, plukke opp mat fra gulvet etter middag osv. Hovedproblemet er at verken mannen min eller jeg har ork til å vaske skikkelig. Vi støvsuger hver dag, og vasker basene hver uke, ellers blir det mye skippertak. Kjedelig å bruke lørdagene på vasking, når vi heller kunne gjort noe sammen. Ofte blir jeg hjemme og vasker, mens far tar ungene med ut/i svømmehallen/på besøk etc. Litt kjedelig å gå glipp av tiden når barna er uthvilte... Anonymous poster hash: aafd0...b1b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #10 Skrevet 17. januar 2015 Det jeg ikke helt forstår er hvordan det skal hjelpe å få vaskehjelp. Det blir en ny utgift som skal betales. Dermed må dere jobbe enda mer. Anonymous poster hash: ceaf5...8e6 Bruker av lommepengene til å betale vaskehjelp, penger vi likevel ville sløst bort på ting vi ikke trenger. Men selv for 10 år siden, når vi tjente mindre og hadde større utgifter enn i dag prioriterte vi vaskehjelp. Mannen hadde den gangen mulighet til å jobbe overtid egentlig når han ville, og to-tre timer overtid annenhver uke for å lønne en vaskehjelp var gull for hele familien. For oss var det mye bedre at han kom sent hjem en kveld enn at vi hele uken skulle ha husarbeidet hengende over oss... Anonymous poster hash: f641c...72a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #11 Skrevet 17. januar 2015 Det jeg ikke helt forstår er hvordan det skal hjelpe å få vaskehjelp. Det blir en ny utgift som skal betales. Dermed må dere jobbe enda mer. Anonymous poster hash: ceaf5...8e6 Når fikk du innsyn i vår økonomi? Vi har råd til vaskehjelp, og må ikke jobbe mer for å få råd til den utgiften. Hi Anonymous poster hash: aafd0...b1b
MrsRose Skrevet 17. januar 2015 #12 Skrevet 17. januar 2015 Hva betaler dere og hva gjør vaskehjelpen? Tar hun gulv og bad hver 14. , eller går det på rullering mellom bad 1, bad 2, kjøkkenoverflater, støvtlrking? Anonymous poster hash: d836c...0c9 Vi betaler 500+moms; altså 625 tilsammen. Vi har tre etasjer, men ikke så stort; ca 170kvm. De tar alle gulver, overflater, bad, sofaer, tepper osv. De tar egentlig alt bortsett fra innvendig skap, vinduer (må betale 200 ekstra), tar ikke ut tepper og banker, tak og vegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå