Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #26 Skrevet 17. januar 2015 Jeg kjenner to små jenter som heter Freyja, så det er da helt kurant. Tror kanskje danskene pleier å skrive det sånn. Men jeg ville nok heller skrevet Frøya. Men, av de nevner må rangeringen bli: Freyja Frida Erle Anonymous poster hash: dec84...a0c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #27 Skrevet 17. januar 2015 Hvorfor både y og j, barnet blir jo dømt til å alltid måtte stave navnet? Hadde evt gått for Freya uten j. Ellers syns jeg både Erle og Frida er fint, liker best Erle Anonymous poster hash: a23f9...6ab
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #28 Skrevet 17. januar 2015 Erle, hvis dere ikke skarrer Man hører vel ikke forskjell på om man skrarrer eller ikke? Her på Sørlandet uttaler vi det iallefall Æle Søsteren min har en datter som heter Erle og mannen min (som er fra Oslo) uttaler det likt som oss.. Jeg synes dere skal gå for Erle! Fint navn Anonymous poster hash: bb4fc...8ea
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #30 Skrevet 18. januar 2015 Helt klart Frida:) Ellers skrives vel Freya slik. Anonymous poster hash: 7600a...ab6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #31 Skrevet 18. januar 2015 Erle Anonymous poster hash: e1ccf...f0a
Salla Skrevet 18. januar 2015 #32 Skrevet 18. januar 2015 Erla/Erle. Jeg uttaler Erlend Ælen, men Erle blir Ærrle :-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #33 Skrevet 18. januar 2015 Erle, hvis dere ikke skarrer Man hører vel ikke forskjell på om man skrarrer eller ikke? Her på Sørlandet uttaler vi det iallefall Æle Søsteren min har en datter som heter Erle og mannen min (som er fra Oslo) uttaler det likt som oss.. Jeg synes dere skal gå for Erle! Fint navn Anonymous poster hash: bb4fc...8ea Du må komme fra et underlig sted på Sørlandet, gitt. Æle? Normalt sett har Sørlandet nydelige r'er, og vi hopper i hvert fall ikke over en r der det er en! ÆRLE blir riktig på godt Sørlandsk. Jeg er vel og merke fra Kristiansand. Hvordan uttaler du perle, egentlig? Pæle? Anonymous poster hash: 42212...3b4
Krumelur Skrevet 18. januar 2015 #34 Skrevet 18. januar 2015 Freyja er fint, men må det skrives så kronglete?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå