Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #1 Skrevet 17. januar 2015 Skal prøve å ta opp trening igjen, etter 15 års pause, en ødelagt albue og et kne ut av ledd. Tenker at jeg må starte forsiktig, for ikke å gå lei. Har sett at treningssenteret har to kveldstimer som passer meg i forh til ungenes fritidsaktiviteter. Begge kombinerer styrke og utholdenhet. De varerer i 60 og 85 min. Utenom dette går jeg jeg en del hver dag, da jeg ikke har bil. Er dette en grei treningsmengde? Vil jeg merke noe forskjell på kroppen tror dere? Jeg er ikke overvektig, men har mye som henger rundt forbi ! Anonymous poster hash: 2601f...23a
LeTwinsA Skrevet 17. januar 2015 #2 Skrevet 17. januar 2015 Synes det er helt perfekt, trener selv 2-3 ggr i uka. Og merker STOR effekt på både energi og humør
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #3 Skrevet 17. januar 2015 Ja, ikke sats på noe mer. Ta deg heller en skitur i helgen, en tur i svømmehallen eller en gå eller løpetur en kveld om du skulle ha lyst på noe mer. Anonymous poster hash: 1be85...320
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #4 Skrevet 17. januar 2015 Takk for svar!! Da satser jeg på at jeg greier å gjennomføre ! Må bare få det til å bli rutine..! Skal på tidenes sommerferie, og hadde vært kjekt å få strammet opp "bolledeigen" litt . Anonymous poster hash: dbd3d...f3c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #5 Skrevet 17. januar 2015 Det er mye bedre å sette seg ett mål om litt trening. For setter du deg store mål om masse trening kommer du nok til å gå på en smell og nederlaget blir stort. Lag deg ett mål om å trene to ganger i uka, og får du til mer er det bare en bonus. Får du til flere ganger i noen uker på rad bør du fortsastt ikke endre målet, for som småbarnsforeldre flest vet en at det i perioder er rolige tider der en får gjort mye og andre uker så rekker en såvidt å snu seg innenfor døra. I disse ukene kan det være vanskelig med to treninger, så da er det kjedelig om du har endret målet ditt. Bedre å ha de ukene du fikk mye bonustrening i bakhodet, og se frem til den gangen du har mulighet til dette igjen. Anonymous poster hash: d5bd7...4d6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #6 Skrevet 17. januar 2015 Så lenge du går en del i hverdagen ellers så holder det. Når du går kan du legge inn litt ekstra kondisjons og styrketrening ved å gå raskt i bakkene, springe opp trapper med to og to trinn osv. Alle monner drar! Har du overskudd til noe mer enn det og de to treningsøktene i uken så kan du jo alltids legge inn noen øvelser på stuegulvet hjemme, kan trene det meste av kroppen uten noe utstyr bare du finner riktige øvelser. Pass på at du trener godt med stabilitet i rygg, hofter og knær og vær påpasselig med riktig stilling når du trener bena - for å skåne kneet ditt. Anonymous poster hash: e050e...40d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #7 Skrevet 17. januar 2015 Jeg trener selv 2-4 ganger i uka og er fornøyd med det, ender stort sett opp med 3-4 ganger i uka Husk at kvalitet teller mer enn kvantitet Det er bedre å trene to ganger i uka hele året, enn å trene 5-6 ganger i uka og bli lei/demotivert etter en mnd. Trener man to ganger i uka, trener man nok til å holde formen vedlike, i følge en del personlige trenere. Går du på tabata-trening, får du i pose og sekk: Kondisjon, spenst, styrke, stabilitet m.m. Når jeg trener styrke i studio får jeg ei intensiv og bra økt på 30-45 minutter Trenger ikke ta så lang tid! Anonymous poster hash: 42775...4d3
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. januar 2015 #8 Skrevet 17. januar 2015 Det kommer an på hvorfor du trener. Om det er for å bli sterkere vil det ikke være nok. Men det er aktivitet, og du forbrenner energi.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #9 Skrevet 17. januar 2015 Nei! Mvh PT-Åge Anonymous poster hash: 265b3...7f1
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #10 Skrevet 17. januar 2015 Hahahahahahahahaha! Anonymous poster hash: 72f50...cb2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #11 Skrevet 17. januar 2015 Det kommer an på hvorfor du trener. Om det er for å bli sterkere vil det ikke være nok. Men det er aktivitet, og du forbrenner energi. Uenig! Hvis man går fra å ikke trene til å trene to ganger i uken så vil man absolutt bli sterkere av å trene to ganger i uken. Hvor sterk man blir avhenger av hvor mye man etter hvert legger på av motstand. Anonymous poster hash: e050e...40d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #12 Skrevet 17. januar 2015 Nei! Mvh PT-Åge Anonymous poster hash: 265b3...7f1 Måtte faktisk Google PT-Åge nå, tok den ikke med en gang ! HI Anonymous poster hash: dbd3d...f3c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #13 Skrevet 17. januar 2015 Heller satse på å trene 2 ganger i uken og faktisk gjennomføre det, enn å love seg selv at man skal gå 4 ganger og ende opp som støttemedlem i treningssenteret etter noen uker/måneder. Du kan alltid øke antall treninger etter en stund om du ønsker det. Men alt i alt, litt fysisk aktivitet er alltid bedre enn ingen fysisk aktivitet. Anonymous poster hash: 25e89...f9e
Gustav Klitt Skrevet 17. januar 2015 #14 Skrevet 17. januar 2015 Den beste treningen er den som blir gjennomført! Så, ja, to ganger i uka er nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå