Gå til innhold

Vanskelig huseier, jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han stiller (i mine øyne) ekstremt høye krav til renhold ved utflytting. Det er snakk om vask av tak med spesielle midler opp til 4(!) ganger og annet. Hvor kan jeg finne en oversikt over hva og hvordan rengjøring bør gjøres ved utflytting? Kjipt å måtte vise til slike selvsagte ting, men siden han er vanskelig, så må jeg være veldig konkret tilbake, slik at igenting kan misforstås! Men jeg tror ikke det holder med at en renholder har sagt slik eller slik, jeg bør ha det svart på hvitt, fra en seriøs nettside, eller kanskje direkte fra en renholder som driver med flyttevask. Kan noen hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 1ec37...99c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ps, vi røyker ikke inne, og har heller ikke gått i taket med møkkete sko, så det er ikke synlig møkkete! Hvitt og fint tak. Hi

Skrevet

Det står vel i kontrakten at leiligheten skal gis tilbake i slik stand den var i da du flyttet inn. 
Hvis det var skinnende og unormalt rent på det tidspunkt, skal du også levere tilbake leiligheten i samme stand. 

Anonymous poster hash: 47d3d...d4e
Skrevet

Du må lese din egen kontrakt.

Klart han kan kreve at husrommet skal være like rent som da du flyttet inn.

Vi hadde faktisk en kontrakt der vi måtte tette alt av hull vi hadde laget og male alle veggflater og vaske tak før vi flyttet ut. Og vi gjorde selvfølgelig det. Vi hadde skrevet under på kontrakten.

Anonymous poster hash: d9ded...b68
Skrevet

Vi måtte vaske mye ved innflytting, siden huseier ikke "rakk" det. Jeg har leid mange steder, og ingen av stedene vasket jeg taket med vått ved utflytting, det er da ikke nødvendig å vaske taket? Hvordan skal man ha klart å gjøre det møkkete? Hi

Skrevet

Ved utflytting skal hele leiligheten vaskes inkludert tak.

Vask med salmiakk to ganger, men er taket hvitt så er det fare for skjolder og dere kan ende opp med å måtte male taket også.

Anonymous poster hash: 46f69...29f

Skrevet

Vi måtte vaske mye ved innflytting, siden huseier ikke "rakk" det. Jeg har leid mange steder, og ingen av stedene vasket jeg taket med vått ved utflytting, det er da ikke nødvendig å vaske taket? Hvordan skal man ha klart å gjøre det møkkete? Hi

Tak blir møkkete av støv og varme så dere må jo vaske det!

Skrevet

Ekspertene anbefaler tørrmopping på lite skitne tak. Er det ikke røyket eller brukt mye stearinlys inne, trenger man ikke omfattende vasking av takene. Da holder det med tørrmopping med gode produkter.

Skrevet

Bruk firma som driver med flyttevask og som har fornøydhetsgaranti. Så får de evt krangle om det er godt nok.

Men det er som mange sier slik (med mindre annet fremgår av kontrakt) at leiligheten skal leveres tilbake i samme stand som du overtok den. Om han ikke "rakk" å vaske veldig grundig kan du faktisk levere den tilbake på samme vis.

Anonymous poster hash: 74397...a02

Skrevet

ps, vi røyker ikke inne, og har heller ikke gått i taket med møkkete sko, så det er ikke synlig møkkete! Hvitt og fint tak. Hi

Han stiller helt urimelige krav ja.

Normal vask skal være nok.

Anonymous poster hash: 3900a...b8b

Skrevet

Han er urimelig. Joda, klart at leiligheten skal vaskes og være i like god stand. Virker som du er inneforstått med det og at uromeligheten ligger i bruk av vaskemiddelmerke og antall ganger vask. Klart det er urimelig.

Om dere får det like rent ved å vaske 1 gang med det vaskemidlet dere velger så kan ikke huseier si noe på det.

Anonymous poster hash: 4fdcd...d39

Skrevet

Lyv nå heller å si at dere selvsagt har vasket slik han sa. 

Anonymous poster hash: 8df49...9b3
Skrevet

takk for tips om vaskefirma, tror vi går for det! Ellers takk til dere andre for svar! :) hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...