Gå til innhold

Hvordan håndtere denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et anstrengt forhold til en kollega som jeg samarbeider med daglig.

I perioder fungerer dette samarbeidet greit, men i perioder fungerer det ikke. Dette kommer av at hun i disse periodene irriterer seg over alt jeg gjør. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det. Hun kan finne på å kommentere helt usaklige ting, og kroppspråket hennes overfor meg er veldig tydelig.

Dette plager meg så mye at jeg ved to anledninger har tatt dette opp med sjefen min. Han har da i løpet av samtalene røpet at hun ved flere anledninger har klaget på meg.. For meg virker det som om han tar parti med meg, men det er ikke så mye å gjøre med saken for han, bortsett fra et møte med oss tre. Dette ønsker jeg ikke, da jeg etter 2 års samarbeid har forstått at det i hennes øyne er jeg som er problemet..

Denne dama er i arbeidssammenheng veldig "ustabil" i forhold til fravær, og derfor faller en del av hennes jobb i perioder ofte på meg. Hun har mange års erfaring og er derfor flinkere enn meg i jobben, men jeg gjør likevel en god jobb og trør alltid til når hun plutselig (ofte) ikke kan komme på jobb. Problemet her er imidlertid at dersom jeg gjør småfeil blir dette blåst opp så til de grader, og tillegg blir hun irritert på meg for dette (i perioder).

Hvordan skal jeg løse dette? Jeg prøver jo å smøre ekstra på i disse periodene (være ekstra hyggelig osv), og det fungere jo ofte. Men det er slitsomt... Samtidig plager det meg så mye at vi har et så anstrengt forhold i de periodene det pågår at jeg tenker på det døgnet rundt omtrent. Når disse periodene er over har jeg det egentlig greit på jobb. Har mange hyggelige kollegaer som hjelper veldig på.

Er inne i en slik periode nå, og det går dessverre utover min samboer som får høre all frustrasjonen min.. I tillegg er jeg kommet til et punkt der jeg ikke orker å smøre på lenger, så for øyeblikket svarer jeg barer helt vanlig på ting hun spør om/sier ifra om, og tar ikke initiativ til samtaler utover dette..

Hvordan løser jeg dette? Noen som har gode forlag?

Kan legge til at hun behandler meg som en slags undersått, selv om vi utfører samme arbeidsoppgaver. Kan ikke se for meg at hun noen gang kommer til å se på meg som "likeverdig", til tross for at jeg har bedre utdannelse enn henne...

Anonymous poster hash: 9fd37...15c

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Synes du skal ta et møte med henne og sjefen, selv om du ikke ønsker det. I hennes øyne er du problemet, for deg er hun problemet. En "nøytral" tredjepart vil kanskje hjelpe dere begge til å se og prøve å løse problemene.

Skrevet

Tenker at dere ikke kommer unna en trekantsamtale med sjefen.

Anonymous poster hash: 2db11...ed0
Skrevet

Dere må begynne å kalle en spade for en spade. Dere har store samarbeidsproblemer og det må løses gjennom en åpen dialog.

Anonymous poster hash: c1f59...aa9

Skrevet

Som de andre sier, snakk sammen.

Anonymous poster hash: ef62b...ae6

Skrevet

Slutt å smiske, snakk til henne som til andre, og ta opp problemet med henne og sjefen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...