Gå til innhold

Når slutter barnet/barna dine å sove dupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart to og de får ikke til å legge han i barnehagen.Idag prøvde de to ganger også.Ennå han har blitt vekt denne uken(får ca 2,5 time mindre søvn enn om han våkner selv)så vil han ikke sove..

Tips?Erfaringer?

Anonymous poster hash: 22478...160

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste sluttet når han vsr 2, 5 år.

Minste er nå 2 år og 5 mnd og har ikke sovet på dagen i helgene de siste to mnd. I barnehagen trenger han ca 1 time, men nå siste uken han brukt 2 timer før han sovner på kvelden så kuttet ut sovingen i bhg en uke. Det gikk fint, men nå sover han ca 15-20 min powernap hvis han er veldig trøtt.

Skrevet

Eldste var 22 mnd. Da hadde vi slitt med dagsoving en god stund, så kunne nok sluttet før. Nattesøvnen ble også merkbart bedre når han sluttet å sove på dagen.

Med nr 2 prøvde vi å kutte ut når hun var 2 år og 8 mnd. Men hun var ikke helt klar allikevel. Så hun begynte på igjen etter noen uker, men bare 30 min. Kuttet ut for godt når hun begynte på storbarnsavdeling i bhg, 3 år og 4 mnd gammel Nå er hun 3 år og 9 mnd og kan fortsatt være trøtt på ettermiddagene, men skal vi få henne i seng til normal tid om kvelden kan hun ikke sove på dagen.

Anonymous poster hash: 000d3...416
Skrevet

Når han var ca 2.5 år for da nektet han å sove lengre på dagtid lengre.

Barnehagen kunne fortelle at han og en annen unge i barnehagen lå i hver sin vogn å synget og tullet istedenfor å sove :P

Det var helt tydlig at han fortsatt trengte å sove på dagen ettersom han han var så trøtt i halv 5 tiden at han holdt på å sovne,å var ekstremt sutrete og grinete når jeg måtte holde han våken frem til leggetid.

Det var en tøff tid og en skikkelig tolmodighetsprøve!

Heldigvis ble det bedre etter hvert som han ble større :)

Anonymous poster hash: 90c9d...037
Skrevet

Akkurat sluttet nå, 2 1/2.

Anonymous poster hash: aad15...9d9

Skrevet

HMM. Mine er 3,5 år og 2 år. Begge sover enda på dagen. Eldste 1-2 timer, yngste 2-3,5 timer. Vekker dem fra Duppen ca 1400 slik at de sovner greit klokka 19. Står opp klokka 6 om morgenen for å rekke jobb, bhg Osv.

Anonymous poster hash: fa77a...597

Skrevet

2 år da hun sluttet med soving i bhg, men er enda trøtt mange ettermiddager så hun pleier av og til og sove en time mellom 16 og 17.

Skrevet

Minste er 3 år og 4 mnd. Sover enda. Eldste var 3,5 år da han slutta.

Anonymous poster hash: dd3d0...75e

Skrevet

Nr 1 var 1,5 år. Umulig å legge på kvelden lm han sov. Har aldri hatt behov for mye søvn. Og aldri vært sur og grinete pga det.

Nr 2 var 2.5. Han ble umulig å legge på dagtid så både jeg og barnehagen ga opp. Brukte vel 2-3 uker på å ikke være grinete på ettermiddagen mer.

Nr 3. Var litt over 2. Samne årsak som nr 2. Barnehagen trillet og trillet i over en time, men hun nektet å sove. Er forøvrig et murmeldyr som kan sove fra 19.30 til 9-9.30 når hun får sjansen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...