Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #26 Skrevet 16. januar 2015 Mor sliter økonomisk og i samråd med nav kontaktet hun Bv for å få hjelp til å betale barnehageregninger. Barnevernet oppretter undersøkelse sak. Uannsett. Hvordan ville dere taklet noe sånt? Jeg selv ville nok hatt problemer. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979 Barnevernet må opprette undersøkelsessak. De deler ikke bare ut penger.... Jeg hadde taklet det fint. Er trygg og stødig. Anonymous poster hash: 4ef23...4c5
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #27 Skrevet 16. januar 2015 Her var det mye rart. Samvær med mor, men de bor hos henne? Og hun har tydeligvis hatt sjanser til å vise hvordan hun takler hverdagen som mor under tilsyn, men allikevel mister hun kontrollen så mye? Anonymous poster hash: 42c93...33d Barna bor hjemme, men tilsynsfører har hvert til stede. Samvær blir feil, men tilsynsfører har hvert tilstede i hjemmet. Mor har vel aldri mistet kontrollen. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979 Men hun er utrolig inadvent og blir mekanisk i prat og bevegelse. Hun blir overfokusert på å gjøre det riktig for å prøve å være seg selv. Jeg som kjenner mor ser ei som stresser og prøver å gjøre sitt beste, men feiler da tilsynsfører er tilstede. Barnas mangler ingen ting, men mor sliter med sin personlighet da tilsynsfører vurderer henne kritisk. Hvordan hadde du taklet en sånn situasjon? Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979 Hun viser jo tydeligvis at hun ikke klarer å ivareta barna overhode mens de i fra barnevernet er der da? Alle har forståelse for at det er ubehagelig og uvant når barnevernet er tilstede, men klarer hun virkelig ikke å fungere i det hele tatt er det ikke rart de reagerer. Hvordan er hun da i andre situasjoner da liksom. Anonymous poster hash: 42c93...33d Hun klarer da det helt fint. Men hun er stresset, og klarer ikke oppretteholde normal adferd. Hun blir mekanisk i de praktiske gjøremålene og prater ikke nok med barna. Dette er utrolig intimt og jeg har kjent mor i 30 år og første gang jeg opplever henne sånn. Som sakt skole, barnehage, fastlege støtter mor og har ikke noe negativt å si om henne eller barna. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #28 Skrevet 16. januar 2015 Er det så flott og redelig som du forklarer her så er det ingenting de kan ta henne på. Men her er det mye som ikke vi vet tydeligvis. Barnevernet spiser ikke unger til lunsj. De hjelper familier. Det er ekstremt mye som skal til for å hente ut barn på den måten. Anonymous poster hash: 42c93...33d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #29 Skrevet 16. januar 2015 Og det at 4 barn blir hentet ut på mandag og blir sendt i 4 forskjellige hjem? Bull. Hva med barnas far? Besteforeldre? Øvrig familie? Og du sier du nesten vurderer å melde deg selv fordi hun er bedre mor enn deg. Men du håper aldri du blir innblandet i bv? Er du rusa? Anonymous poster hash: 42c93...33d Mor hadde ingen tvil om seg selv som mor, men etter rapporten så kom slaget. Jeg tviler også på meg selv som mor etter å ha hvert vitne i tre måneder i møter og tilstede ved tilsyn. Så da kan begynne å vurdere å melde seg selv, men fortsatt ikke ønske kontakt med de pga den dårlige behandlingen mor har opplevd. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #30 Skrevet 16. januar 2015 Og det at 4 barn blir hentet ut på mandag og blir sendt i 4 forskjellige hjem? Bull. Hva med barnas far? Besteforeldre? Øvrig familie? Og du sier du nesten vurderer å melde deg selv fordi hun er bedre mor enn deg. Men du håper aldri du blir innblandet i bv? Er du rusa? Anonymous poster hash: 42c93...33d Mor hadde ingen tvil om seg selv som mor, men etter rapporten så kom slaget. Jeg tviler også på meg selv som mor etter å ha hvert vitne i tre måneder i møter og tilstede ved tilsyn. Så da kan begynne å vurdere å melde seg selv, men fortsatt ikke ønske kontakt med de pga den dårlige behandlingen mor har opplevd. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979 Unnskyld meg, men etter 3 måneder med møter og tilsyn så har hun jammen hatt tid på seg til å ta seg sammen, eventuelt ta tak i problemet hun har ift nervøsiteten som du sier ødelegger for henne osv. Men men. Anonymous poster hash: 42c93...33d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #31 Skrevet 16. januar 2015 Og alltid da folk kommer frem og forteller om sine urettferdige omsorgsovertakelser så får man alltid inntrykk av at det dreier seg om én saksbehandler som sitter å tar alle vurderinger og avgjørelser på egenhånd. Sannheten er at dette er en stor mølle å gå igjennom før de kan hente ut barn. Ja, det finnes dessverre mennesker som har blitt fratatt barna på dagen fordi de har fått grove anklager, men da har stort sett barna fort blitt flyttet hjem etter kort tid da de har fått undersøkt nøye nok. Anonymous poster hash: 42c93...33d
HvittHus Skrevet 16. januar 2015 #32 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Du har altså vært med på et møte mellom mor og BVT hvor saksbehandler forteller at de når har bestemt seg for å gå til omsorgsovertakelse, barna vil bli hentet til sine respektive fosterhjem/beredskapshjem, og så vil BVT ta saken til fylkesnemda for nemdsbehandling etterpå? Edit: Og mor har ikke gitt samtykke til flytting? Endret 16. januar 2015 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #33 Skrevet 16. januar 2015 Og at du er nødt til å bli med henne på alt mulig er jo også noe merkelig. Anonymous poster hash: 42c93...33d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #34 Skrevet 16. januar 2015 Og at du er nødt til å bli med henne på alt mulig er jo også noe merkelig. Anonymous poster hash: 42c93...33d Tull. Man bør alltid ha med seg vitner i møter o.l. ved barnevernet, så det i seg selv sier ingenting om denne moren. Anonymous poster hash: 21862...2f7
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #35 Skrevet 16. januar 2015 Hvorfor i all verden burde man det? Og da ville det jo uansett vært lurere å hatt med en utenforstående / advokat eller liknende da. Er man oppegående og er en god forelder så har man ingenting å frykte. Spesielt ikke etter 3 måneder ut i saksgangen. Anonymous poster hash: 42c93...33d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #36 Skrevet 16. januar 2015 Det er mye rart ved denne historien her, og det kommer nok av at Hi faktisk er moren til disse barna. Det hele er bare omskrevet og fordreid for ikke å bli gjenkjent. Anonymous poster hash: 541ae...a81
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #37 Skrevet 16. januar 2015 Tilsynsfører skal dokumentere det han/hun ser og observerer utfra samvær. Tilsynsfører skal ikke skrive det du mener er riktig eller hvordan du eller andre opplever mor Anonymous poster hash: 4ef23...4c5 Det veit jeg, men det burde da være forståelse for mors personlighet da dette ble opplyst om og hvordan mor ville takle dette dårlig.Psykisk umoden er en diagnose og hvordan kan en tilsynsfører uten utdanningen innen for psykologi sette diagnoser på mor? Her er ingen enige med barnevernet. Fire barn pakker nå sakene sine og blir hentet i fire forskjellige biler på mandag. Hvor er rettferdigheten? Ledelsen fra skole, barnehage, fastlege og advokaten skal møte de på mandag for dette går ikke ann. Nei, dette har jeg ingen forståelse for... Har fått lov til å dele det jeg skriver da mor ikke veit opp eller ned nå. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979 Psykisk umoden er ingen diagnose. Om barna blir hentet så har fylkesmemnda godkjent dette. Barnevernet bestemmer ikke dette selv. Anonymous poster hash: 4ef23...4c5 Akuttvedtak blir sendt på mandag ifølge barnevernet. De henter barna før godkjenning. Ifølge psykolog på dps så kan ikke en person vurderes som psykisk umoden uten tester og vurdering fra en psykolog selv. Her har tilsynsfører tatt over den jobben. Å være psykisk umoden er ikke positivt. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979 Psykologen fra dps har rett, og ellers høres da dette helt vanvittig ut! Her ville jeg ha kontaktet en advokat allerede i morgen, hvis det lar seg gjøre. Anonymous poster hash: ae15e...6a2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #38 Skrevet 16. januar 2015 Mor sliter økonomisk og i samråd med nav kontaktet hun Bv for å få hjelp til å betale barnehageregninger. Barnevernet oppretter undersøkelse sak. Uannsett. Hvordan ville dere taklet noe sånt? Jeg selv ville nok hatt problemer. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979 Barnevernet må opprette undersøkelsessak. De deler ikke bare ut penger.... Jeg hadde taklet det fint. Er trygg og stødig. Anonymous poster hash: 4ef23...4c5 Jeg tror alle som sier at de hadde taklet dette bra, ikke helt vet hva de snakker om. Selvfølgelig vil noe slikt være en stor påkjenning, og det er helt sikkert i enda større grad det for foreldre som fra før er selvkritiske eller ikke kommuniserer/ slapper av like godt med fremmede som med kjente. Å påstå at HI's venninne har hatt tre måneder til å jobbe med å bli mer utadvendt og avslappet, er bare idiotisk. Barnevernet skal naturligvis ta hensyn til at det finnes ulike personligheter og ulik grad av innadvendthet/ utadvendthet, og at det ene ikke nødvendigvis er bedre enn det andre. Hvis det er slik du forteller, så virker denne saken svært underlig HI, og jeg hadde som sagt kontaktet en advokat allerede i morgen med beskjed om at det hastet. Anonymous poster hash: ae15e...6a2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #39 Skrevet 16. januar 2015 Mor sliter økonomisk og i samråd med nav kontaktet hun Bv for å få hjelp til å betale barnehageregninger. Barnevernet oppretter undersøkelse sak. Uannsett. Hvordan ville dere taklet noe sånt? Jeg selv ville nok hatt problemer. Hi Anonymous poster hash: ba3e4...979 Barnevernet må opprette undersøkelsessak. De deler ikke bare ut penger.... Jeg hadde taklet det fint. Er trygg og stødig. Anonymous poster hash: 4ef23...4c5 Jeg tror alle som sier at de hadde taklet dette bra, ikke helt vet hva de snakker om. Selvfølgelig vil noe slikt være en stor påkjenning, og det er helt sikkert i enda større grad det for foreldre som fra før er selvkritiske eller ikke kommuniserer/ slapper av like godt med fremmede som med kjente. Å påstå at HI's venninne har hatt tre måneder til å jobbe med å bli mer utadvendt og avslappet, er bare idiotisk. Barnevernet skal naturligvis ta hensyn til at det finnes ulike personligheter og ulik grad av innadvendthet/ utadvendthet, og at det ene ikke nødvendigvis er bedre enn det andre. Hvis det er slik du forteller, så virker denne saken svært underlig HI, og jeg hadde som sagt kontaktet en advokat allerede i morgen med beskjed om at det hastet. Anonymous poster hash: ae15e...6a2 Nå har moren selv valgt å dra inn barnevernet fordi hun sliter økonomisk. Hvorfor skal det liksom være råd stor påkjenning at de da selvsagt ønsker et møte og undersøke litt? Dessuten begynner de ikke bare å spekulere og granske ting ift oppdragelse osv pga en økonomisk situasjon. Spesielt ikke dersom gud og hver man roser denne moren opp i sky. Bestemmer de seg for å undersøke ting nærmere så kontakter de stort sett barnehage, helsestasjon osv med en gang. Anonymous poster hash: 42c93...33d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #40 Skrevet 17. januar 2015 Klart de kan lyge. Ei som jobber i barnevernet sa at hun sto og så at mitt barn slo hennes sønn. Jeg stod også å så på, og den eneste som slo var hennes sønn. Det morsomme er at hun uansett ikke kunne sett det, for da måtte hun sett gjennom vårt hus, og det er umulig. Mitt barn er noe av det mest fredelige som finnes, mens hennes ser jeg stadig vekk denger løs på noen. Frekke kjerring. Hun ba om unnskyldning etterpå og sa at hun var hormonell. Jeg stoler aldri på henne igjen, og er skremt av at ei som lyger om barn kan jobbe i barnevernstjenesten. Hun spyttet også ut i et spydig/sarkastisk tonefall mens barna mine hørte på at 'du har jo så perfekte barn'. Eldstemann skjønner sarkasme, så det var svært uheldig. Anonymous poster hash: e1cf9...12b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #41 Skrevet 17. januar 2015 Klart de kan lyge. Ei som jobber i barnevernet sa at hun sto og så at mitt barn slo hennes sønn. Jeg stod også å så på, og den eneste som slo var hennes sønn. Det morsomme er at hun uansett ikke kunne sett det, for da måtte hun sett gjennom vårt hus, og det er umulig. Mitt barn er noe av det mest fredelige som finnes, mens hennes ser jeg stadig vekk denger løs på noen. Frekke kjerring. Hun ba om unnskyldning etterpå og sa at hun var hormonell. Jeg stoler aldri på henne igjen, og er skremt av at ei som lyger om barn kan jobbe i barnevernstjenesten. Hun spyttet også ut i et spydig/sarkastisk tonefall mens barna mine hørte på at 'du har jo så perfekte barn'. Eldstemann skjønner sarkasme, så det var svært uheldig. Anonymous poster hash: e1cf9...12b Det er forskjell på jobb og privatliv. Jeg opptrer veldig korrekt på jobb, men er ikke alltid like pedagogisk på privaten med mine nærmeste. Det handler om ulike roller. Klart situasjonene du beskriver er uheldige, men de må ses i lys av henne som privatperson, ikke som ansatt i barnevernet. Anonymous poster hash: 07b66...d9d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #42 Skrevet 17. januar 2015 Huff så grusomt! Har selv erfaring med at bv gikk for omsorgsovertakelse etter kun få møter FØR de satte inn Hjelpetiltak og begrunnelsen var EN rapport fra en dame som hadde vært på besøk. Lege, familie og venner syntes det var hårreisende, advokat ble meldt inn i saken og han tok bv på at de hadde avsluttet et sak før den i det hele tatt var reist altså rett på overtakelse uten flere møter enn et par og uten hjelpe tiltak i hjemmet. Jeg kontaktet selv bv i utgangspunktet fordi jeg var sliten alenemor. Saken ble henlagt da vi ventet på utredning hos sakkyndig. Henleggelsen ble tatt pr telefon og IKKE noe brev eller skriv i etterkant. Veldig uprofesjonelt. Så jeg vet absolutt bv kan gjøre store feil. Mitt barn er i dag 5 år og jeg Jar et til med min mann og vi lever et normalt liv med 3 på vei. Skal aldri noengang kontakt bv igjen de har mistet all troverdighet av meg og hele mitt nettverk. Jeg føler med venninnen din hi! Dette er grusomt! Håper bare det ikke er Ullern bv! Anonymous poster hash: a014f...439
Gjest Dumi Skrevet 17. januar 2015 #43 Skrevet 17. januar 2015 Her tror jeg at det er mer til historien enn du vet! At barnevernet vil ta fra en mor fire barn ( og sende dem i fire foskjellige fosterhjem(!)) bare fordi hun er usikker og passiv og snakker "mekaniskt" når barnevernet er til stede? At de har vært innblandet i tre måneder allerede, og mor er like "mekaniskt" i samtale med barna? Dette er ikke anlegg for barnevernet å ta disse barna fra mor. Og jeg leste at de skulle møte opp på mandag uten ett vedtak? Bullshit! Det skjer ikke. Det skal mye, mye mer til at barnevernet tar fra foreldre barna sine. Jeg jobber ikke i barnevernet, men har vokst opp med dem. Jeg fikk dem inn i livet fra sekundet jeg var født ( mamma fikk en alvorlig fødselsdepresjon, jeg kom prematur med komplikasjoner). De støtte familien min, vi fikk husmorvikar ( som det het da). Så døde min far, og de støttet igjen. Økonomisk støtte, avlastning, psykologhjelp til både mor og meg. Støttekontakt. Det var aldri snakk om overtagelse av omsorg. Venninna di ( eller er det deg?) skjuler mye.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #44 Skrevet 17. januar 2015 Stakkars mamma og stakkars barn som mister alt det trygge gode.. Både mamma og søsken Anonymous poster hash: bc057...c03
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #45 Skrevet 17. januar 2015 og sende dem i fire forskjellige fosterhjem(!)) Søsken blir vel heller ytterst sjeldent plassert i samme fosterhjem, fordi det finnes få fosterforeldre som faktisk vil ta på seg ansvaret med mer enn ett barn. Barnevernet gidder nok ikke engang søke etter fosterhjem som tar søsken (de gjorde det ikke i meg og min brors sak) Så når tilogmed ikke søskenpar får være sammen, burde det ikke være sjokkerende at 4 søsken blir splittet. Det er en skam, for barna ender opp som de store taperne i det store og hele, som ikke mister bare foreldrene, men også sine søsken. Anonymous poster hash: 21862...2f7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #46 Skrevet 17. januar 2015 Hvis hun er slik når tilsynsføreren er der, så lyver h*n jo ikke? H*n skal jo beskrive hvordan hun er under tilsyn. Hvis personen derimot hadde beskrevet en person som fungerte utmerket, så hadde det derimot vært løgn. Anonymous poster hash: 4ed8d...09e
Gjest ronja røverdatter Skrevet 17. januar 2015 #47 Skrevet 17. januar 2015 Ja, barnevernet tar feil av og til. Ja, det jobber ubrukelige folk i barnevernet akkurat som andre steder. Ja, tilsynsføreren kan ha fått et feil inntrykk av moren her, men sånn som du beskriver din venninne eller hvem du nå beskriver, er det ingenting som sier at tilsynsføreren lyver. Han beskriver moren omtrent som du beskriver henne, ser det ut som.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #48 Skrevet 17. januar 2015 Dette høres rart ut, men mor har uansett krav på gratis rettshjelp så en god advokat bør stå øverst på listen nå. Anonymous poster hash: 6d837...63e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #49 Skrevet 17. januar 2015 Men bv kan jo ikke bare godta dine utsagn om at mor er en god omsorgsperson! De ser det de ser som du beskriver som mekanisk i gjøremålene, ikke snakker nok med barna, mekanisk når hun prater, rolig men stresset innvendig (dette syns!) osv. Bv kan ikke stole på deg! I de aller fleste tilfeller av barn som blir slått hjemme vil de fleste i miljøet rundt si "det hadde jeg aldri trodd. Han/hun er jo så snill og høflig".. Hvis mor blir observert LIKT hver gang har man grunnlag for å tro at hun er sånn til vanlig.. Anonymous poster hash: d8a80...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå