Gå til innhold

Tenker jeg rett her? kalorier og slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gå ned i vekt må jeg være nazi og telle kalorier. Men jeg savner sååå lørdagssjokoladen min.. buhhuuu :( hva hvis jeg f.eks kniper på kaloriene hele dagen og spiser sjokolade til jeg akkurat når kalorigrensa mi. Det må vel være greit?

Anonymous poster hash: 2aa56...c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er totalen som teller.

Da jeg slanket meg syntes jeg også det var lettere å holde ut i hverdagen hvis jeg hadde en "frotsedag". Jeg spiste stort sett hva jeg ville hver lørdag. Det var greit for meg.

Anonymous poster hash: b1c3e...7ce
Skrevet

Ja det går fint. Men ville heller ha spist den i tillegg til maten du ellers hadde tenkt å innta. På lavkalori er næringen veldig viktig. Hvis du har kuttet ned på kcal ila uken, og spisr en sjokolade på f.eks 300 kcal, så utgjør ikke den noen forskjell. Du må spise 7000 kcal mer enn hva du forbrenner for å gå opp i kg i fett, så hvis du fra før har et underskudd så er den sjokoladen rimelig safe :)

Anonymous poster hash: 8a25e...e4a
Skrevet

Det er også mulig å gå en tur eller trene sånn at det øker kaloribehovet den dagen...

Skrevet

Om du bruker en app som feks myfitnespal så vil den fortelle deg hvor mye du kan spise ekstra etter å ha trent.

Anonymous poster hash: 3ce7a...659
Skrevet

Det er mulig å gjøre det sånn ja. Min erfaring er at lite mat gir lavt blodsukker som gjør deg enda mer fysen på noe godt, og så spiser en mer søtt enn man hadde tenkt. Ville heller spist mange små kalorifattige måltider iløpet av dagen og heller unnet meg litt mindre godteri på kvelden.

Anonymous poster hash: 4067a...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...