Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Hva kan jeg vente meg? Kjenner det plutselig gikk opp for meg. Fikk telefon i dag om at vi skal igang om 14 dager. Anonymous poster hash: 7a76b...cc4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Ingen ? Anonymous poster hash: 7a76b...cc4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Hva lurer du på da? Det er jo en krevende behandling, men om det går som dere håper er det jo absolutt verdt det. Anonymous poster hash: 8d744...c84
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Vet ikke helt prosedyrer i prøverør, har bare vært til ivf..... men det er jo mye mer omfattende og "værre", og jeg synes ikke det var så fælt.... så da går vel prøverør ganske uproblematisk. Anonymous poster hash: 96ed5...d34
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Vet ikke helt prosedyrer i prøverør, har bare vært til ivf..... men det er jo mye mer omfattende og "værre", og jeg synes ikke det var så fælt.... så da går vel prøverør ganske uproblematisk. Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Prøverør er det samme som ivf. Anonymous poster hash: 8d744...c84
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Vet ikke helt prosedyrer i prøverør, har bare vært til ivf..... men det er jo mye mer omfattende og "værre", og jeg synes ikke det var så fælt.... så da går vel prøverør ganske uproblematisk. Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Prøverør er det samme som ivf. Anonymous poster hash: 8d744...c84 Trodde prøverør var når de bare "puttet" spermen inn på rett plass i livmoren jeg? Anonymous poster hash: 96ed5...d34
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Prøverør er et uttrykk en har på folkemunne. Inseminasjon er å "putte oppi". Anonymous poster hash: 8d744...c84
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Vet ikke helt prosedyrer i prøverør, har bare vært til ivf..... men det er jo mye mer omfattende og "værre", og jeg synes ikke det var så fælt.... så da går vel prøverør ganske uproblematisk. Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Prøverør er det samme som ivf. Anonymous poster hash: 8d744...c84 Trodde prøverør var når de bare "puttet" spermen inn på rett plass i livmoren jeg? Anonymous poster hash: 96ed5...d34 AIH er å "putte" spermen direkte inn, altså inseminasjon. Prøverør sier vel seg selv? Et embryo skapt i et prøverør og ikke i livmoren? Uansett, venninnen min har gått igjennom det og syns hormonene var tøffe med tanke på humør. Alt annet virket helt greit. Og de har nå to flotte barn :-) Anonymous poster hash: b360e...451
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Vet ikke helt prosedyrer i prøverør, har bare vært til ivf..... men det er jo mye mer omfattende og "værre", og jeg synes ikke det var så fælt.... så da går vel prøverør ganske uproblematisk. Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Prøverør er det samme som ivf.Anonymous poster hash: 8d744...c84 Trodde prøverør var når de bare "puttet" spermen inn på rett plass i livmoren jeg? Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Du er jammen meg litevopplyst mtp, at du har vert igjennom en så lang prosess som assistert befruktning er. Tok det i grunnen for gitt at alle som etter fker år som ufrivillig barnløse, under utredning og så til sist ender opp som ivf behandlet varvklarvover at prøverør begrepet går på det å befrukte utenfor kroppen, i ett prøverørsglass. Vel, hi jeg har vert igjennom icsi, flere ganger, ogfryseforsøk, jeg har flere negative resultat, flere ma, sa, og en ia. Og en nydelig hærlig 9 år gammel icsi prinsesse. Prosessen er tøff, med nedregulering, hormonkaos, frykt, osv. Sprøyter, tabletter, innvendige ultralyder. Ubehagelige egguthentinger, og nervepirrende timer og dager....blir noen egg befruktet??? Fortsetter de å dele seg?? Kan noen settes inn?? Blir det noen på frys??? Vil egget feste seg?? Blir det positiv test?? Tøft, steintøft, men verdt alt, ikke bare forde vi var heldig å lykkes med å få 1 barn, men vi har gjort alt i vår makt for å få barn. Sikkert mye nytt no, mange år siden jeg var igjennom dette. Anonymous poster hash: bcc0c...e8d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Ah, haha jaja, da har jeg gjort det da Vel, Først undersøkelser, gyn og samtaler. Så var det nesespray i litt over 3 uker, så sprøyter du må sette på deg selv (for meg var det i 8-9 dager) før du må sette en eggløsningssprøyte siste dagen. Underveis må du inn til et par undersøkelser for å se hvordan eggene modnes. Så må du på uttak: Du får medisin som gjør deg ganske sløv, også henter de ut. Gjør ganske vondt dessverre. Etter 2 dager setter de inn igjen om det er noe som har blitt befruktet og slik riktig og er normalt. Så er det bare å vente For meg satt spira på første forsøk..... Medisinene og behandling kom på ca 15 000 totalt. Anonymous poster hash: 96ed5...d34
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Vet ikke helt prosedyrer i prøverør, har bare vært til ivf..... men det er jo mye mer omfattende og "værre", og jeg synes ikke det var så fælt.... så da går vel prøverør ganske uproblematisk. Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Prøverør er det samme som ivf.Anonymous poster hash: 8d744...c84 Trodde prøverør var når de bare "puttet" spermen inn på rett plass i livmoren jeg? Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Du er jammen meg litevopplyst mtp, at du har vert igjennom en så lang prosess som assistert befruktning er. Tok det i grunnen for gitt at alle som etter fker år som ufrivillig barnløse, under utredning og så til sist ender opp som ivf behandlet varvklarvover at prøverør begrepet går på det å befrukte utenfor kroppen, i ett prøverørsglass. Vel, hi jeg har vert igjennom icsi, flere ganger, ogfryseforsøk, jeg har flere negative resultat, flere ma, sa, og en ia. Og en nydelig hærlig 9 år gammel icsi prinsesse. Prosessen er tøff, med nedregulering, hormonkaos, frykt, osv. Sprøyter, tabletter, innvendige ultralyder. Ubehagelige egguthentinger, og nervepirrende timer og dager....blir noen egg befruktet??? Fortsetter de å dele seg?? Kan noen settes inn?? Blir det noen på frys??? Vil egget feste seg?? Blir det positiv test?? Tøft, steintøft, men verdt alt, ikke bare forde vi var heldig å lykkes med å få 1 barn, men vi har gjort alt i vår makt for å få barn. Sikkert mye nytt no, mange år siden jeg var igjennom dette. Anonymous poster hash: bcc0c...e8d Hyggelig svar da Og javel, men ingen på klinikken brukte det begrepet og da forholdt jeg meg til "ivf". Ikke var prosessen så lang heller. Gruet meg og var mest fokusert på medisiner og behandlingen jeg skulle gjennom, de tekniske tingene - så forskjellige uttrykksmåter var ikke noe jeg ga mye oppmerksomhet Mulig jeg er dum og lite opplyst, men jeg er hvertfall ikke usympatisk og nedlatende Anonymous poster hash: 96ed5...d34
Vi4+1!?:-) Skrevet 16. januar 2015 #12 Skrevet 16. januar 2015 For oss var det 95% positiv opplevelse. Det er som nevnt mye nerver, ikke helt smertefritt og en del hormoner. Men vi fikk mange befruktede egg på første forsøk, full klaff på første innsett av befruktet egg og full klaff på første innsett av opptint egg halvannet år etter. Solskinnshistorie. Vært utrolig heldige Masse lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #13 Skrevet 16. januar 2015 For oss var det 95% positiv opplevelse. Det er som nevnt mye nerver, ikke helt smertefritt og en del hormoner. Men vi fikk mange befruktede egg på første forsøk, full klaff på første innsett av befruktet egg og full klaff på første innsett av opptint egg halvannet år etter. Solskinnshistorie. Vært utrolig heldige Masse lykke til!!! Hvor mange egg fikk du egentlig? Og hvor stor sprøytedose? Hadde selv dose på 150 som ble økt til 300 og fikk ut 4 egg.... men gikk jo på første forsøk så Anonymous poster hash: 96ed5...d34
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #14 Skrevet 16. januar 2015 For oss var det 95% positiv opplevelse. Det er som nevnt mye nerver, ikke helt smertefritt og en del hormoner. Men vi fikk mange befruktede egg på første forsøk, full klaff på første innsett av befruktet egg og full klaff på første innsett av opptint egg halvannet år etter.Solskinnshistorie. Vært utrolig heldige Masse lykke til!!!Hvor mange egg fikk du egentlig? Og hvor stor sprøytedose? Hadde selv dose på 150 som ble økt til 300 og fikk ut 4 egg.... men gikk jo på første forsøk så Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Jeg brukte 300 alle tre gangene. Fikk ut 4, 4 og 2 egg. Ble ikke gravid med ivf, men ordna det på naturmåten etterpå:-) Anonymous poster hash: 8d744...c84
Vi4+1!?:-) Skrevet 16. januar 2015 #15 Skrevet 16. januar 2015 225 tror jeg det var. Måtte bruke icsi. Fikk ut 12 egg. 7 befruktede. Så vi har fortsatt 5 på frys.. Tror ikke vi rekker å forsøke å sette inn noen av de. Føler litt på det faktisk Fått en fantastisk gutt og venter ett nytt mirakel om 4 uker. Om 2 år blir eggene destruert.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #16 Skrevet 16. januar 2015 Vet ikke helt prosedyrer i prøverør, har bare vært til ivf..... men det er jo mye mer omfattende og "værre", og jeg synes ikke det var så fælt.... så da går vel prøverør ganske uproblematisk. Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Prøverør er det samme som ivf.Anonymous poster hash: 8d744...c84 Trodde prøverør var når de bare "puttet" spermen inn på rett plass i livmoren jeg? Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Du er jammen meg litevopplyst mtp, at du har vert igjennom en så lang prosess som assistert befruktning er. Tok det i grunnen for gitt at alle som etter fker år som ufrivillig barnløse, under utredning og så til sist ender opp som ivf behandlet varvklarvover at prøverør begrepet går på det å befrukte utenfor kroppen, i ett prøverørsglass.Vel, hi jeg har vert igjennom icsi, flere ganger, ogfryseforsøk, jeg har flere negative resultat, flere ma, sa, og en ia. Og en nydelig hærlig 9 år gammel icsi prinsesse.Prosessen er tøff, med nedregulering, hormonkaos, frykt, osv. Sprøyter, tabletter, innvendige ultralyder. Ubehagelige egguthentinger, og nervepirrende timer og dager....blir noen egg befruktet??? Fortsetter de å dele seg?? Kan noen settes inn?? Blir det noen på frys??? Vil egget feste seg?? Blir det positiv test??Tøft, steintøft, men verdt alt, ikke bare forde vi var heldig å lykkes med å få 1 barn, men vi har gjort alt i vår makt for å få barn.Sikkert mye nytt no, mange år siden jeg var igjennom dette.Anonymous poster hash: bcc0c...e8d Hyggelig svar da Og javel, men ingen på klinikken brukte det begrepet og da forholdt jeg meg til "ivf". Ikke var prosessen så lang heller. Gruet meg og var mest fokusert på medisiner og behandlingen jeg skulle gjennom, de tekniske tingene - så forskjellige uttrykksmåter var ikke noe jeg ga mye oppmerksomhet Mulig jeg er dum og lite opplyst, men jeg er hvertfall ikke usympatisk og nedlatende Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Beklager om du føltevdet, men i gjennom alle mine år som prøver har alt fra forum for barnløse til overlegen på st.olav og ålesund brukt dette begrepet. Ikke minst er det flittig brukt i media, og jeg trodde alle var som meg at de slukte alt som har med dette å gjøre.... tydeligvis ikke. Beklager. My mistake. Anonymous poster hash: bcc0c...e8d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #17 Skrevet 16. januar 2015 Vet ikke helt prosedyrer i prøverør, har bare vært til ivf..... men det er jo mye mer omfattende og "værre", og jeg synes ikke det var så fælt.... så da går vel prøverør ganske uproblematisk. Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Prøverør er det samme som ivf.Anonymous poster hash: 8d744...c84 Trodde prøverør var når de bare "puttet" spermen inn på rett plass i livmoren jeg? Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Du er jammen meg litevopplyst mtp, at du har vert igjennom en så lang prosess som assistert befruktning er. Tok det i grunnen for gitt at alle som etter fker år som ufrivillig barnløse, under utredning og så til sist ender opp som ivf behandlet varvklarvover at prøverør begrepet går på det å befrukte utenfor kroppen, i ett prøverørsglass.Vel, hi jeg har vert igjennom icsi, flere ganger, ogfryseforsøk, jeg har flere negative resultat, flere ma, sa, og en ia. Og en nydelig hærlig 9 år gammel icsi prinsesse.Prosessen er tøff, med nedregulering, hormonkaos, frykt, osv. Sprøyter, tabletter, innvendige ultralyder. Ubehagelige egguthentinger, og nervepirrende timer og dager....blir noen egg befruktet??? Fortsetter de å dele seg?? Kan noen settes inn?? Blir det noen på frys??? Vil egget feste seg?? Blir det positiv test??Tøft, steintøft, men verdt alt, ikke bare forde vi var heldig å lykkes med å få 1 barn, men vi har gjort alt i vår makt for å få barn.Sikkert mye nytt no, mange år siden jeg var igjennom dette.Anonymous poster hash: bcc0c...e8d Hyggelig svar da Og javel, men ingen på klinikken brukte det begrepet og da forholdt jeg meg til "ivf". Ikke var prosessen så lang heller. Gruet meg og var mest fokusert på medisiner og behandlingen jeg skulle gjennom, de tekniske tingene - så forskjellige uttrykksmåter var ikke noe jeg ga mye oppmerksomhet Mulig jeg er dum og lite opplyst, men jeg er hvertfall ikke usympatisk og nedlatende Anonymous poster hash: 96ed5...d34 Beklager om du føltevdet, men i gjennom alle mine år som prøver har alt fra forum for barnløse til overlegen på st.olav og ålesund brukt dette begrepet. Ikke minst er det flittig brukt i media, og jeg trodde alle var som meg at de slukte alt som har med dette å gjøre.... tydeligvis ikke. Beklager. My mistake. Anonymous poster hash: bcc0c...e8d Forum slo det meg aldri å gå inn på, og med en total tid i systemet på 2 mnd er det begrenset hva man rekker å lese og høre utenom det man får på klinikken. Anonymous poster hash: 96ed5...d34
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #18 Skrevet 17. januar 2015 Jeg sitter her i natten og ammer resultatet som nå er 4 mndr gammel. Min opplevelse er utelukkende positiv, men det er nok fordi jeg var så heldig at det klaffet på første forsøk. Fikk ut 5 egg, alle ble befruktet, men bare ett var helt perfekt og ble satt inn. Har derfor ingen på frys. Jeg var kjempenervøs for sprøytene og sambo måtte sette alle sammen for meg. Uttaket gikk over all forventning og jeg kjente nesten ingenting. Var veldig skuffet over bare 5 egg og ga nesten opp håpet, men det holdt altså 😊 Tenker allerede mye på at vi kanskje må gjennom det en gang til en gang og at vi har brukt opp flaksen vår, men det må vi bare klare. Lykke til! Det er jo verdt det tilslutt uansett hvor mange forsøk man må ha. Lillegutten min er helt nydelig her han ligger 😍 Anonymous poster hash: 5fdca...11a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2015 #19 Skrevet 17. januar 2015 Et godt tips er forresten assistert forumet her inne - fantastiske jenter der inne som kan ALT mulig! 😊😊 Anonymous poster hash: 5fdca...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå