Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Hvordan ble du frisk igjen? Har gode og dårlige dager, noen dager føles livet meningsløst, men på de gode dagene kan jeg føle meg bra helt til jeg tenker på fortiden igjen eller jeg ser noe på TV/leser noe på internett som minner meg på det. Føles ikke som jeg noensinne skal kunne bli frisk. Føles som om jeg bærer på en tung byrde, er så sliten. Det kommer alltid tilbake, selvom jeg forsøker å glemme det. Jeg er lovt psykolog innen 3 mnd, men ikke hørt noe så går bare og venter på det. Men har du hatt effekt av psykolog? Anonymous poster hash: b4950...6ee
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har slitt med dette i to perioder. Den ene perioden fikk jeg sjokk da jeg forsto hva som hadde skjedd meg, jeg hadde nemlig fortrengt det. Da klarte jeg aldri å bearbeide det ordentlig, men jeg ble veldig bra etter noen år. I fem år hadde jeg det veldig bra, men jeg visste hele tiden at det ville komme tilbake til meg. Og det gjorde det. I høst kom det tilbake. Jeg kjente det fort igjen og kom raskt til psykolog. Nå venter jeg på svar fra gruppeterapien. Planen er at jeg skal gå i gruppeterapi over noen mnd, der vi lærer hvordan vi skal håndtere hverdagen med ptsd. Feks når det dukker opp ting på tv som du sier. Jeg selv føler meg som en skadet fugl. Som oftest klarer jeg å fly og holde meg unna farer,men bare såvidt. Noen ganger er det ekstra vanskelig å fly og da blir jeg trist og lei meg. Jeg ser for meg at jeg alltid kommer til å føle meg delvis ødelagt, som en skadet fugl, men at jeg kan lære å fly hakket bedre enn jeg gjør nå.. Anonymous poster hash: 807c4...ca9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Gruppeterapi, er det vanlig? Det høres ikke ut som noe for meg håper du blir friskere, og forhåpentligvis helt frisk. Men det virker som det er vanskelig å bli kvitt det helt.. Anonymous poster hash: b4950...6ee
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Gruppeterapi, er det vanlig? Det høres ikke ut som noe for meg håper du blir friskere, og forhåpentligvis helt frisk. Men det virker som det er vanskelig å bli kvitt det helt.. Anonymous poster hash: b4950...6ee Vet ikke om det er vanlig med gruppeterapi egentlig. Det er ikke en gruppe hvor vi skal sitte å fortelle hva som har hendt oss, men for å få verktøy til å klare å leve med det. Utfra den tankegangen kan det virke som at de tenker at man alltid må leve med det. Anonymous poster hash: 807c4...ca9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Jeg går i "gruppeterapi" for ptsd nå. Og det er mer som et kurs. Vi får utrolig mye undervisning om ptsd, symptomer og hvordan takle de. Ingen tvang til å si noe. Å dele erfaringer og få gode råd er veldig godt for meg i allefall. Det heter Stabiliseringskurs. Vil absolutt anbefale det. Er via dps. Anonymous poster hash: 8c845...121
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Ja har det nå, og vet ikke hvordan jeg skal bli frisk. Tips mottas😊 Anonymous poster hash: 838ea...476
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Jeg gikk til psykolog en stund, men vet ikke egentlig hva jeg fikk ut av det. Å være åpen med det for de nærmeste og overfor sjefen opplever jeg som lurt. Jeg har nå vært i de fleste situasjoner så jeg reagerer ikke med avmakt og tårer lengre. Det tar tid. Husk å bearbeide det selv og sjekke ut hva det var som gjorde at du reagerte i strid med din vanlige personlighet. Lær av det til neste gang. Prøv å forberede deg gjennom å gå gjennom ulike scenarier før situasjoner der du tror det kan bli et problem. Anonymous poster hash: c39b1...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå