Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Hvis en f.eks er sykemeldt 20%, vil ikke dette si at en da skal jobbe 80% enten en dag mindre i uken eller tilsvarende antall timer mindre? Det gjelder sykemelding fra nattevakt. Spurte fastlegen om dette og hun mente at det var helt ok at arbeidsgiver har strøket meg fra nattevakter og økt dagandlen min til 100% tross sykemelding?? Aldri vært sykemeldt før så jeg vet ikke hvordan dette skal fungere. Anonymous poster hash: b8306...25a
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Litt usikker på om jeg skjønner hva du mener. Hvis legen har skrevet at sykemelding kan unngås med tilrettelegging så er det kanskje derfor?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Mulig det er noe slik hun har tenkt. Hun sykemeldte meg til slutt 40% slik at jeg bare skal jobbe 4 dager i uken. Virker litt rart for meg. Det hadde da vel vært nok med 20%? Anonymous poster hash: b8306...25a
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Hvor mange timer har du i uka da? Hvis det er bare natt du jobber har du vel 35.5?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 38t på papirene til NAV, mer i virkeligheten. Etter at natten er gjort om til dag sitter jeg igjen med 1 time mindre i uken. Men % er jo uansett uavhengig av antall timer. Anonymous poster hash: b8306...25a
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Synes det høres helt feil ut. .. 40% er jo ikkr en dag om uka di har 38 timer
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Det heter sykmeldt, ikke sykemeldt. Du er meldt syk av legen, ikke meldt syke. Anonymous poster hash: e7ea7...ba4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Sykemeldt og sykmeldt brukes om hverandre hos både nav, arbeidstilsynet, lovdata, aviser, osv. Men det er ikke det som er spørsmålet. Anonymous poster hash: b8306...25a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 De er ikke like nøye på timeantallet lengre nå. De kan også velge å sykmelde deg fra oppgvene, det vil si at du har den prosentdelen av oppgavene det vil tilsi. Jeg gikk 50% sykmeldt nå i svangerskapet, jobbet stort sett flere timer enn det hver uke men fikk mindre arbeidsbelasning i oppgaver. Dette er noe du må finne ut av med sjefen ift. Hva som passer deg best. Anonymous poster hash: efc4f...e00
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Det heter sykmeldt, ikke sykemeldt. Du er meldt syk av legen, ikke meldt syke. Anonymous poster hash: e7ea7...ba4 Takk! Det var en grei huskeregel. Jeg klarer aldri å huske om det er med eller uten e😊
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Timetallet har lite å si, det er tilrettelegging det er snakk om. Du kan f.eks være 40% sykemeld og fremdeles være 38 timer i uka, men ha 40% mindre å gjøre. Da tilrettelegger arbeidsgiver så du får bruke lenger tid på oppgavene dine og ta hyppigere pauser. Anonymous poster hash: 4069f...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå