Gå til innhold

Dere som kan dette med sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en f.eks er sykemeldt 20%, vil ikke dette si at en da skal jobbe 80% enten en dag mindre i uken eller tilsvarende antall timer mindre? 

Det gjelder sykemelding fra nattevakt. 

Spurte fastlegen om dette og hun mente at det var helt ok at arbeidsgiver har strøket meg fra nattevakter og økt dagandlen min til 100% tross sykemelding?? 

Aldri vært sykemeldt før så jeg vet ikke hvordan dette skal fungere. 

Anonymous poster hash: b8306...25a
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Litt usikker på om jeg skjønner hva du mener. Hvis legen har skrevet at sykemelding kan unngås med tilrettelegging så er det kanskje derfor?

Skrevet

Mulig det er noe slik hun har tenkt. Hun sykemeldte meg til slutt 40% slik at jeg bare skal jobbe 4 dager i uken. Virker litt rart for meg. Det hadde da vel vært nok med 20%? 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvor mange timer har du i uka da? Hvis det er bare natt du jobber har du vel 35.5?

Skrevet

38t på papirene til NAV, mer i virkeligheten. Etter at natten er gjort om til dag sitter jeg igjen med 1 time mindre i uken. 

Men % er jo uansett uavhengig av antall timer. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Synes det høres helt feil ut. .. 40% er jo ikkr en dag om uka di har 38 timer

Skrevet

Det heter sykmeldt, ikke sykemeldt.

Du er meldt syk av legen, ikke meldt syke.

Anonymous poster hash: e7ea7...ba4

Skrevet

Sykemeldt og sykmeldt brukes om hverandre hos både nav, arbeidstilsynet, lovdata, aviser, osv. Men det er ikke det som er spørsmålet. 

Skrevet

De er ikke like nøye på timeantallet lengre nå. De kan også velge å sykmelde deg fra oppgvene, det vil si at du har den prosentdelen av oppgavene det vil tilsi. Jeg gikk 50% sykmeldt nå i svangerskapet, jobbet stort sett flere timer enn det hver uke men fikk mindre arbeidsbelasning i oppgaver. Dette er noe du må finne ut av med sjefen ift. Hva som passer deg best.

Anonymous poster hash: efc4f...e00

Skrevet

Det heter sykmeldt, ikke sykemeldt.

Du er meldt syk av legen, ikke meldt syke.

Anonymous poster hash: e7ea7...ba4

Takk! Det var en grei huskeregel. Jeg klarer aldri å huske om det er med eller uten e😊

Skrevet

Timetallet har lite å si, det er tilrettelegging det er snakk om. Du kan f.eks være 40% sykemeld og fremdeles være 38 timer i uka, men ha 40% mindre å gjøre. Da tilrettelegger arbeidsgiver så du får bruke lenger tid på oppgavene dine og ta hyppigere pauser.

Anonymous poster hash: 4069f...0b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...