Gå til innhold

Ukeshandling og kjøp av frukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere all frukt for ei uke?

Hva kjøper dere?

Når jeg kjøper mye så blir det sjeldent spist opp, og banan blir fort svart, og druene blir dvaske.

Skal ut å handle snart, og trenger tips.

Er til meg og barn på 2 år og 9 år (+ ei på 13 år i helga), 9 åringen har fruktmåltid hver dag intakt tirsdag på skolen. Minste får mat og frukt i bhg, jeg går hjemme.

Hvor mye og hva anbefaler du å handle?

Første gang jeg ukeshandler.

Anonymous poster hash: e2fc6...67e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp så mye som du totalt sett pleier å kjøpe i løpet av en uke. Epler, pærer mm holder seg godt i fruktskuffen i kjøleskapet. Får du ikke spist opp alt spiser dere bare resten neste uke.

Anonymous poster hash: 125b8...b87
Skrevet

Vi kjøper nesten ikke frukt, bruker kun litt banan i bakst. Spiser kun frukt når det er sesong for det, f.eks. klementiner i desember, appelsiner ved påsketider og norske epler fra september til november :)

Anonymous poster hash: 0a7c2...131
Skrevet

Vi kjøper nesten ikke frukt, bruker kun litt banan i bakst. Spiser kun frukt når det er sesong for det, f.eks. klementiner i desember, appelsiner ved påsketider og norske epler fra september til november :)

Glemte å si at bananer holder seg lengre hvis du legger de i en kurv og tar et håndkle over. Evnt. pakke de inn i aluminiumsfolie hvis de skal i sekk eller veske.

Skrevet

Vi ukeshandler, men fyller på med frukt og brød en gang i løpet av uka. Vi kjøper epler, druer, appelsiner, kiwi etc for hele uka, men kjøper bananer og evt bær bare for noen dager så det ikke blir dårlig.

Anonymous poster hash: 426b2...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...