Gå til innhold

Er jenta vår for tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innkalt til førskolekontroll og er spent på om hun er for lett slik at vi må på ekstra vektkontroll.

Hun er 5,5 år. 123 cm og 18,6 kilo.

Anonymous poster hash: c7174...b4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Din datter har KMI på 12,3 som indikerer alvorlig undervekt.

Min datter har også KMI som indikerer alvorlig undervekt. Hun får oppfølging av helsesøster på skolen hver 3.mnd.

Har hun alltid vært tynn? Min datter har alltid lagt rett under den siste streken på percentilskjemaet, så helsesøster er ikke så bekymret siden hun alltid har vært tynn.

Skrevet

Min datter har også KMI som indikerer alvorlig undervekt. Hun får oppfølging av helsesøster på skolen hver 3.mnd.

Har hun alltid vært tynn? Min datter har alltid lagt rett under den siste streken på percentilskjemaet, så helsesøster er ikke så bekymret siden hun alltid har vært tynn.

Hun har alltid vært tynn ja, men har ved forrige kontroller lagt på 25% percentilen. Nå har hun strekt seg veldig i lengde. Hvor tung må hun bli for å komme tilbake på sin kurve?

Skrevet

Gutten min var 18 kg da han var 7 år. Var tynn ja, men aldri inne på noen ekstra kontroll...

Anonymous poster hash: 62be3...6bd
Skrevet

Gutten min er 113 cm og 18,5 kg. Han er tynn, 25 percentilen. Så jeg vil tro at din jente er veldig tynn ja.

Anonymous poster hash: 8cacb...a0f

Skrevet

Hun har alltid vært tynn ja, men har ved forrige kontroller lagt på 25% percentilen. Nå har hun strekt seg veldig i lengde. Hvor tung må hun bli for å komme tilbake på sin kurve?

Er ikke mange kg det er snakk om. I følge KMI så er din datter normalvektig når hun veier 21kg.

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...