Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Alle dere som sier at de skal inn med den butte enden først, ellers bare sklir de ut... snakker dere av egen erfaring, eller er det bare noe dere tror/er blitt fortalt? Jeg har fire barn, og først for drøye 2 år siden fikk jeg vite at den butte en del egentlig skal først. Da var minsten 4 år, eldste 11 år. Jeg har alltid satt pillene inn med den spisse enden først, og de har aldri noen sinne kommet ut igjen. De har også virket som de skal. Jeg har, etter at jeg hørte det om den butte enden først, forsøkt den veien. Da ble det stor protest, og det var nesten umulig å få den inn, mye vondere for barnet. Spiller det egentlig noen rolle hvilken vei de settes inn da, så lenge de bare virker og holder seg på plass? Anonymous poster hash: 1294e...706
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Det er jo mest logisk å sette den spisse enden inn først, vil da tro at det er derfor de ble designet slik. Aldri hørt om at stikkpillen kommer ut igjen dersom man setter den med spissen inn først. Den butte enden er jo mer ubehagelig å få inn først, så skjønner det blir protester. Nei, jeg tror ikke det har noe å si hvilken vei man setter den inn, så lenge den virker slik den skal. Virkestoffet endrer seg jo ikke bare fordi man setter den inn den ene eller den andre veien! Anonymous poster hash: d7dff...b58
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Den butte enden skal inn først pga at tarmen lukker seg da rundt den spisse enden og siger den opp. Jobber på sykehus. Anonymous poster hash: c66a6...381
Plutselig_gravid Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 På ene barnet mitt sklir den alltid ut igjen hvis jeg stikker den inn med den spisse enden først. Slipper det problemet hvis jeg snur den. Barnet merker ikke forskjell, men bruker rikelig med vaselin o.l.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Den butte enden skal inn først pga at tarmen lukker seg da rundt den spisse enden og siger den opp. Jobber på sykehus. Anonymous poster hash: c66a6...381 Nå svarer du jo faktisk ikke på noe av det jeg spør om Har du prøvd å sette pillen andre veien selv? Hva når den virker akkurat som den skal (og ikke kommer ut igjen) selv om den settes feil vei, altså med spissen først? Gjør det noe? HI Anonymous poster hash: 1294e...706
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Alle dere som sier at de skal inn med den butte enden først, ellers bare sklir de ut... snakker dere av egen erfaring, eller er det bare noe dere tror/er blitt fortalt? Jeg har fire barn, og først for drøye 2 år siden fikk jeg vite at den butte en del egentlig skal først. Da var minsten 4 år, eldste 11 år. Jeg har alltid satt pillene inn med den spisse enden først, og de har aldri noen sinne kommet ut igjen. De har også virket som de skal. Jeg har, etter at jeg hørte det om den butte enden først, forsøkt den veien. Da ble det stor protest, og det var nesten umulig å få den inn, mye vondere for barnet. Spiller det egentlig noen rolle hvilken vei de settes inn da, så lenge de bare virker og holder seg på plass? Anonymous poster hash: 1294e...706 Men herregud, bruker du stikkpiller på barn som er 4 år??? Når de slutter med bleie slutter man med stikkpiller også!! Anonymous poster hash: 81029...23b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Alle dere som sier at de skal inn med den butte enden først, ellers bare sklir de ut... snakker dere av egen erfaring, eller er det bare noe dere tror/er blitt fortalt? Jeg har fire barn, og først for drøye 2 år siden fikk jeg vite at den butte en del egentlig skal først. Da var minsten 4 år, eldste 11 år. Jeg har alltid satt pillene inn med den spisse enden først, og de har aldri noen sinne kommet ut igjen. De har også virket som de skal. Jeg har, etter at jeg hørte det om den butte enden først, forsøkt den veien. Da ble det stor protest, og det var nesten umulig å få den inn, mye vondere for barnet. Spiller det egentlig noen rolle hvilken vei de settes inn da, så lenge de bare virker og holder seg på plass? Anonymous poster hash: 1294e...706 Men herregud, bruker du stikkpiller på barn som er 4 år??? Når de slutter med bleie slutter man med stikkpiller også!! Anonymous poster hash: 81029...23b Jepp, det jo bare derfor det ikke finnes stikkpiller til store barn og voksne! Eller vent nå litt... Det finnes jo stikkpiller som er ment for voksne! Seriøst, er du helt blåst? Klart man kan, og i noen tilfeller bør, gi stikkpiller til barn (og voksne) som er bleiefrie. F.eks. etter operasjon i halsen der vedkommende må ha smertelindring og er plaget med kvalme oppkast og ikke kan svelge smertelindrende medisin. Neste gang ville jeg sterkt vurdert å koble inn hjernen før jeg svarte om jeg var deg. HI Anonymous poster hash: 1294e...706
SuperFries Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Den funker uansett hvilken vei du setter den inn, så gjør det som passer ditt barn. Hos oss er den spisse enden inn.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Ble fortalt det da vi lærte om medikamenter på universitetet. Anonymous poster hash: 1d37f...ae4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Alle dere som sier at de skal inn med den butte enden først, ellers bare sklir de ut... snakker dere av egen erfaring, eller er det bare noe dere tror/er blitt fortalt? Jeg har fire barn, og først for drøye 2 år siden fikk jeg vite at den butte en del egentlig skal først. Da var minsten 4 år, eldste 11 år. Jeg har alltid satt pillene inn med den spisse enden først, og de har aldri noen sinne kommet ut igjen. De har også virket som de skal. Jeg har, etter at jeg hørte det om den butte enden først, forsøkt den veien. Da ble det stor protest, og det var nesten umulig å få den inn, mye vondere for barnet. Spiller det egentlig noen rolle hvilken vei de settes inn da, så lenge de bare virker og holder seg på plass? Anonymous poster hash: 1294e...706 Men herregud, bruker du stikkpiller på barn som er 4 år??? Når de slutter med bleie slutter man med stikkpiller også!! Anonymous poster hash: 81029...23b Jepp, det jo bare derfor det ikke finnes stikkpiller til store barn og voksne! Eller vent nå litt... Det finnes jo stikkpiller som er ment for voksne! Seriøst, er du helt blåst? Klart man kan, og i noen tilfeller bør, gi stikkpiller til barn (og voksne) som er bleiefrie. F.eks. etter operasjon i halsen der vedkommende må ha smertelindring og er plaget med kvalme oppkast og ikke kan svelge smertelindrende medisin. Neste gang ville jeg sterkt vurdert å koble inn hjernen før jeg svarte om jeg var deg. HI Anonymous poster hash: 1294e...706 Kanskje du burde vurdere å koble inn hjernen også? Anonymous poster hash: 81029...23b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå