Gå til innhold

Hvilken vei setter du stikkpillene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange meninger her, men hvilken vei setter du stikkpillene og hvorfor?



Anonymous poster hash: 318c5...3fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den riktige veien fordi den andre veien er feil.

Skrevet

Hehe, signerer Skjotta! Spissen inn først! Det er ubehagelig nok, det, om ikke den tønneformede enden skal inn først... 



Anonymous poster hash: f5400...f5e
Skrevet

Den riktige veien så klart.

 

Er en måte å sette den og det er tuppen først.

 

Anonymous poster hash: 36f89...b90

Skrevet

Det er feil vei, fikk jeg beskjed om på apoteket. Den butte enden skal først, for å bedre suge seg fast i tarmen.

 

Anonymous poster hash: 1b634...52e

Gjest flykræsj
Skrevet

Akkurat dette kan jeg ikke skjønne at det er så mange meninger om?😯 Spissen skal selvsagt først!

Skrevet

"feil" vei. Altså den butte enden først. Sklir ut hvis ikke. Ungene merker ikke forskjell. 



Anonymous poster hash: 80635...f4a
Skrevet

Setter de med spissen inn først, men det er feil vei.

 

Den butte enden skal først for å stimulere tarmen slik at stikkpilla skal "hjelpes" oppover..

Skrevet

butte enden først



Anonymous poster hash: 62db5...a04
Skrevet

Jeg leste her inne, og ble fortalt på apoteket en gang, at den butte enden skal først. Men de gangene jeg har forsøkt, så får jeg det ikke til, så da blir det den spisse enden først. Det spiller vel strengt tatt ingen rolle så lenge den ikke detter ut igjen?



Anonymous poster hash: 8c29e...5b7
Skrevet

Spissen først. 

Jeg trodde dette var riktig vei - når jeg åpner pakken, så ligger spissen først. Jeg tar på en klatt med sinksalve ol., og fører den enkelt inn. 

Jeg har klart å sette den inn gal vei en gang, en natt med lite lys og lite søvn... Det kommer jeg aldri til å gjøre igjen, for å si det enkelt.  Først og fremst syntes ungen det var ekstra ubehagelig. Så fordi stikkpilla kom ut som en rakett før jeg rakk å få bleia på plass!

Skrevet

Den butte enden. Den mest ubehagelige!

 

Det var legen min som fortalte det. Den andre veien, da sklir den ut igjen.

 

Så den butte enden er riktig!

 

Anonymous poster hash: 7b943...6f7

Skrevet

Jeg har lært av sykepleier at den skal "feil" vei. Hvis spissen går inn først, så flyr den ut igjen som en rakett 😜

 

Så her er det vaselin og den butte enden!

Skrevet

Spissen først. Går bra det, bare passe på å pegge bena flatt i noen sekunder etterpå

 

Anonymous poster hash: 0c7d3...f69

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Spissen inn først, selvom jeg vet det er feil. Har sjeldent problemer med at den kommer ut igjen. Er jo bare å holde fingeren foran hullet til den har forsvunnet opp og klemme rompeballene litt sammen :)

Skrevet

Den butte enden skal inn først.

 

 

Anonymous poster hash: 8e172...888

Skrevet

Har satt den inn med spissen først på alle mine 4 barn- aldri vært noen som har "flydd" ut igjen :)



Anonymous poster hash: 92961...5f8
Skrevet

Den butte enden fekk vi beskjed om på sjukehuset, både av legar og sjukepleiarar. Med vaselin skal det gå fint :-)

Skrevet

Kommer an på rompehullet.. Er det stort, så settes stikkepillen på tvers..

 

 

Neida, setter den med spissen først, aldri vært noe problem at den kommer ut igjen..

 

Anonymous poster hash: f66dd...feb

Skrevet

Butte enden først. Den er spiss bak for at lukkemuskelen skal lukke seg over den og presse den lettere oppover i tarmen.

 

Anonymous poster hash: 80ab0...516

Skrevet

Det er lettere å få den inn med spissen først, men det er mindre sjangs for at den glir ut igjen om du setter 'feil' vei.

 

Anonymous poster hash: 57bda...ea9

Skrevet (endret)

Er det flere enn meg som synes det er litt underholdende med alle dem som hardnakket påstår at de setter pillen RIKTIG vei, med spissen først? For all del, sett pillen slik du vil, så lenge den blir der inne😊 Men RIKTIG vei er altså med butte enden først.

Endret av Jezebel
Gjest flykræsj
Skrevet

Har aldri vurdert at det "gikk an" å sette den butte enden først. Så ulogisk liksom. Lærer så lenge man lever

Skrevet

Spissen først, så den ikke sklir ut igjen.

 

Anonymous poster hash: f4260...31b

Skrevet

Den butte enden skal inn først, for da skal den spisse enden hvile mot lukkemuskelen. Ellers kan den poppe ut igjen...



Anonymous poster hash: 2ce00...f37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...