Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Ser det er mange meninger her, men hvilken vei setter du stikkpillene og hvorfor? Anonymous poster hash: 318c5...3fc
skjotta Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Den riktige veien fordi den andre veien er feil.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Hehe, signerer Skjotta! Spissen inn først! Det er ubehagelig nok, det, om ikke den tønneformede enden skal inn først... Anonymous poster hash: f5400...f5e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Den riktige veien så klart. Er en måte å sette den og det er tuppen først. Anonymous poster hash: 36f89...b90
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Det er feil vei, fikk jeg beskjed om på apoteket. Den butte enden skal først, for å bedre suge seg fast i tarmen. Anonymous poster hash: 1b634...52e
Gjest flykræsj Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Akkurat dette kan jeg ikke skjønne at det er så mange meninger om?😯 Spissen skal selvsagt først!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 "feil" vei. Altså den butte enden først. Sklir ut hvis ikke. Ungene merker ikke forskjell. Anonymous poster hash: 80635...f4a
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Setter de med spissen inn først, men det er feil vei. Den butte enden skal først for å stimulere tarmen slik at stikkpilla skal "hjelpes" oppover..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 butte enden først Anonymous poster hash: 62db5...a04
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Jeg leste her inne, og ble fortalt på apoteket en gang, at den butte enden skal først. Men de gangene jeg har forsøkt, så får jeg det ikke til, så da blir det den spisse enden først. Det spiller vel strengt tatt ingen rolle så lenge den ikke detter ut igjen? Anonymous poster hash: 8c29e...5b7
tulla+to Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Spissen først. Jeg trodde dette var riktig vei - når jeg åpner pakken, så ligger spissen først. Jeg tar på en klatt med sinksalve ol., og fører den enkelt inn. Jeg har klart å sette den inn gal vei en gang, en natt med lite lys og lite søvn... Det kommer jeg aldri til å gjøre igjen, for å si det enkelt. Først og fremst syntes ungen det var ekstra ubehagelig. Så fordi stikkpilla kom ut som en rakett før jeg rakk å få bleia på plass!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #12 Skrevet 16. januar 2015 Den butte enden. Den mest ubehagelige! Det var legen min som fortalte det. Den andre veien, da sklir den ut igjen. Så den butte enden er riktig! Anonymous poster hash: 7b943...6f7
Jordbærblomst Skrevet 16. januar 2015 #13 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har lært av sykepleier at den skal "feil" vei. Hvis spissen går inn først, så flyr den ut igjen som en rakett 😜 Så her er det vaselin og den butte enden!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #14 Skrevet 16. januar 2015 Spissen først. Går bra det, bare passe på å pegge bena flatt i noen sekunder etterpå Anonymous poster hash: 0c7d3...f69
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2015 #15 Skrevet 16. januar 2015 Spissen inn først, selvom jeg vet det er feil. Har sjeldent problemer med at den kommer ut igjen. Er jo bare å holde fingeren foran hullet til den har forsvunnet opp og klemme rompeballene litt sammen
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #16 Skrevet 16. januar 2015 Den butte enden skal inn først. Anonymous poster hash: 8e172...888
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #17 Skrevet 16. januar 2015 Har satt den inn med spissen først på alle mine 4 barn- aldri vært noen som har "flydd" ut igjen Anonymous poster hash: 92961...5f8
Nebbdyret Skrevet 16. januar 2015 #18 Skrevet 16. januar 2015 Den butte enden fekk vi beskjed om på sjukehuset, både av legar og sjukepleiarar. Med vaselin skal det gå fint :-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #19 Skrevet 16. januar 2015 Kommer an på rompehullet.. Er det stort, så settes stikkepillen på tvers.. Neida, setter den med spissen først, aldri vært noe problem at den kommer ut igjen.. Anonymous poster hash: f66dd...feb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #20 Skrevet 16. januar 2015 Butte enden først. Den er spiss bak for at lukkemuskelen skal lukke seg over den og presse den lettere oppover i tarmen. Anonymous poster hash: 80ab0...516
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #21 Skrevet 16. januar 2015 Det er lettere å få den inn med spissen først, men det er mindre sjangs for at den glir ut igjen om du setter 'feil' vei. Anonymous poster hash: 57bda...ea9
Jezebel Skrevet 16. januar 2015 #22 Skrevet 16. januar 2015 (endret) Er det flere enn meg som synes det er litt underholdende med alle dem som hardnakket påstår at de setter pillen RIKTIG vei, med spissen først? For all del, sett pillen slik du vil, så lenge den blir der inne😊 Men RIKTIG vei er altså med butte enden først. Endret 16. januar 2015 av Jezebel
Gjest flykræsj Skrevet 16. januar 2015 #23 Skrevet 16. januar 2015 Har aldri vurdert at det "gikk an" å sette den butte enden først. Så ulogisk liksom. Lærer så lenge man lever
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #24 Skrevet 16. januar 2015 Spissen først, så den ikke sklir ut igjen. Anonymous poster hash: f4260...31b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #25 Skrevet 16. januar 2015 Den butte enden skal inn først, for da skal den spisse enden hvile mot lukkemuskelen. Ellers kan den poppe ut igjen... Anonymous poster hash: 2ce00...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå